Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaanko epäkohteliaita, kun ei jäädä kylään syömään, kun etukäteen ei ole puhuttu syömisestä mitään?

Vierailija
13.11.2016 |

Tää ei tapahtunut tänään, vaan aiemmin. Olimme reissussa ja miehen sukulainen soitti miehelle, että voisiko hän tullessaan käydä katsomassa hänen tietokonettaan, mies kun on it-alalla. No mies suostuu aina näihin, vaikka olisin halunnut jo kotiin. Oltiin luvattu jo reissun alussa teini-ikäisille lapsille, että käymme matkalla syömässä heidän lempipaikassaan, missä olemme joskus käyneet, mutta missä tulee nykyään käytyä harvoin, kun mummolaa ei ole enää siellä päin, edes joka vuosi ei mennä ohi. No sukulaisperheessä oli laitettu ruokaa koko porukalle. Kieltäydyimme. Olin törppä, kun sanoin, että me on aiottu jo mennä syömään myöhemmin ja on lapsille luvattu. Eikä meillä edes tuossa vaiheessa ollut nälkä, vaan ruoka oli suunniteltu kolmen tunnin päähän matkalle, pitkästä matkasta siis kyse. Kahvit olisi riittänyt hyvin. Itse en ainakaan tee ruokaa vieraille ilmoittamatta siitä ensin tai kysymättä, että syöttekö, kun on just ruuanlaitto meneillään.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mitenkään törppöä kieltäytyä, en ainakaan itse emäntänä olisi loukkaantunut.

Vierailija
22/26 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, lopputulos oli tosiaan se että paha mieli jokaisella. Kannattiko? Mikä siinä olisi ollut niin kamalaa että olisi maistanut jos tehtyä ruokaa? Varmaan olisi ollut toinen juttu jos olisivat olleet ap:n omia sukulaisia.

Mun omat sukulaiset odottaa, että minä tuon tarvikkeet ja kokkaan itse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikein tykkää, että ruokaa järkätään kysymättä etukäteen ja kahteen syömiseen menee kuitenkin aika paljon aikaa. Se oli pojille koko loman kohokohta, että pääsee tuonne. Mä en erikoisemmin pidä heidän rasvasuolakermaruuasta, enkä mielelläni yleensäkään ole heillä syönyt kuin närppien. 

Okei, eli nyt niillä on jo paska ruokakin. Kuulostat tosi mukavalta ap...

En pidä noista ihmisistä erityisemmin muutenkaan, eikä koko stoppi kyllä huvittanut yhtään, kun sitä ei edes suunniteltu. Ei siitä tullut kuin 15 km mutka. En ole heidän kanssaan oma-alotteisesti missään tekemisissä. Oman hyvinvointini lisäksi. 

PS. sama porukka tiesi, että meillä on rippijuhlissa ruoka. Silti olivat käyneet sitä ennen syömässä ja odottivat vain kahvia. Eivät pidä mun vähän keveyemmistä kokkauksista, mutta tuolla kertaa oli miehen tekemään keittoa, joka ko. sukulaiselle kyllä kalareissuilla kelpaa. 

Vierailija
24/26 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikein tykkää, että ruokaa järkätään kysymättä etukäteen ja kahteen syömiseen menee kuitenkin aika paljon aikaa. Se oli pojille koko loman kohokohta, että pääsee tuonne. Mä en erikoisemmin pidä heidän rasvasuolakermaruuasta, enkä mielelläni yleensäkään ole heillä syönyt kuin närppien. 

Okei, eli nyt niillä on jo paska ruokakin. Kuulostat tosi mukavalta ap...

En pidä noista ihmisistä erityisemmin muutenkaan, eikä koko stoppi kyllä huvittanut yhtään, kun sitä ei edes suunniteltu. Ei siitä tullut kuin 15 km mutka. En ole heidän kanssaan oma-alotteisesti missään tekemisissä. Oman hyvinvointini lisäksi. 

PS. sama porukka tiesi, että meillä on rippijuhlissa ruoka. Silti olivat käyneet sitä ennen syömässä ja odottivat vain kahvia. Eivät pidä mun vähän keveyemmistä kokkauksista, mutta tuolla kertaa oli miehen tekemään keittoa, joka ko. sukulaiselle kyllä kalareissuilla kelpaa. 

Niin kysyn vaan mitä sinä täällä sitten olet ihmettelemässä oletko ollut epäkohtelias? Et tunnu yhtään oikeasti välittävän kyseisistä ihmisistä tai siitä oletko ollut epäkohtelias. Halusitko av-mammoilta pään silitystä? Good luck...

Vierailija
25/26 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse tällaisessa ruokailussa ei suinkaan aina ole se ruualla vatsansa täyttäminen vaan sosiaalinen seurustelu yhdessä ihmisten kanssa.  Isäntäväki ehkä kysyi mielessään sitä, kelpaavatko he teidän seuraanne. Kyse on tavoista ja eräänlaisesta toisten hyväksymisestä. On melkoinen ero, kun sanoo, "ei käy, kun juuri söimme tuolla hotellissa" tai "tulipa juuri syötyä, mutta kun on niin mukavaa seuraa, jäämme hetkeksi mielellämme".

Vierailija
26/26 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä nyt mokasit ap, miehesikin on todennäköisesti häpeissään. Tarjoilut oli jo valmiina joten kieltäytyminen oli varsin epäkohteliasta. Eri juttu jos olisivat olleet vasta aikeissa laittaa.

Siis mitä ihmettä?? Kyseessä ei ollut suunniteltu kyläily ja aloittajan perheellä oli pitkä ajomatka edessä sille päivälle muutenkin. Hyvää hyvyyttään tulivat kesken reissunsa ja omien suunnitelmiensa fiksaamaan toisen tietokonetta ja sitten pitäisi viivyttää matkan tekoa vielä lisää jäämällä syömään?? Mä en todellakaan kehtaisi loukkaantua, jos joku korjaisi mun tietokoneeni ja haluaisi sen jälkeen jatkaa sen päivän alkuperäistä suunnitelmaansa! Ymmärtäisin ihan hyvin, että minä, mun tietokoneeni ja minun mielihaluni eivät mene toisen perheen suunnitelmien edelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan