Miksi annatte miehen nimen dominoida kulttuuria?
Ei mitään järkeä. Pitäkää ne omat nimenne ja olkaa itsenäisiä. "Miäähen nimi se kuiteski oo111"! -jankuttajat eivät edistä mitään. Perheen yhteisellä nimellä ei tulisi olla mitään väliä, ihme naisellista perinnetunneajattelua. Kukaan mies ei suostu vaihtamaan omaa nimeään, naiset vaan aina tekevät työtä ja alistuvat miehille vaikka tulevat vain petetyksi.
Lapsesta asti tietää että miehet haluavat lähinnä seksiä. Miksi häpäistä itseään ottamalla seksikumppanin nimen luopumalla oman suvun nimestä? Haluat siis julkisesti kertoa kenen spermat ovat naamallasi ja kenen penistä imet? Naisen logiikkaa. Sitä se on.
Kommentit (30)
Jos kaikki miehet haluaisi vaan seksiä, niin eiköhän niiden ois helppoa vaan käydä jossain huorissa. Helposti pääsis sinne kaikki miehet. Ei näkyisi miehiä esim.treffi palstoilla etsimässä parisuhdetta , jos tuo olisi totta että miehet haluaa vaan seksiä
Vierailija kirjoitti:
Se on vain tapa.
Hyvä asenne. Naisellista kehitysajattelua. "Niin se vaan on". Miehet kehittyvät, uudistautuvat ja vievät asioita eteenpäin, naiset pysyttelevät "vain tavoissa".
Puolet pareista eroaa. Rationaalista siis vaihtaa nimi hetkellisen suhteen sijaan.
Mies on aina hallitsija. Nainen muistakoon oman paikkansa. Sama juttu lapsella.
Usko nyt että provo on paska siinä vaiheessa kun siinä on enemmän viestejä sulta kuin oikeilta vastaajilta.
Mä olin aina jotenkin inhonnut tyttönimeäni virtanenlahtinennieminen-tyylistä. Oli itsestään selvää, että haluan vaihtaa miehen nimeen jos se on minusta kivempi kuin omani. Ja onneksi oli + harvinainen.
Mies kyllä kysyi, että miten haluan: pitää omani vaiko ottaa yhteisen, jomman kumman nimen, hänelle olisi kelvannu myös tyttönimeni, mutta mulle ei.
Tunnen kyllä perheitä joissa perheen yhteinen nimi on naisen tyttönimi.
Vierailija kirjoitti:
Mies on aina hallitsija. Nainen muistakoon oman paikkansa. Sama juttu lapsella.
Kyllä perhe ja lapset nimenomaan ovat naisen paikka, ei miehen.
Minä en vaihtanut nimeäni mennessäni naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mun oma sukunimi on yleisyydeltään luokkaa Virtanen ja miehen nimi on äärimmäisen harvinainen. Ja koska etunimenikin on todella yleinen, otan mieheni sukunimen naimisiinmennessäni, jotta saan edes hieman erotuvamman nimen.
Toisaalta sinun tekstisi ei ole muutenkaan mitenkään looginen saatikka ymmärrettävä, joten en kyllä yhtään välitä mielipiteestäsi.
Aloitus on huono provo mutta mä kyllä luulen että pitäisin nimeni avioituessa ihan sen yleisyydestä riippumatta. Se on mun nimeni, osa mua. Yhdistelmänimeä voisin harkita toisena vaihtoehtona. Lapset saisivat isänsä sukunimen.
70 % tutuistani on ottanut naimisiin mennessään miehen nimen. On se jännä että ne miesten nimet ovat aina just niitä "parempia nimiä".....