Tänään Ikeassa
Kävin tänään nopsaan Ikeasta lapsen sänkyyn tyynyt, joita on halunnut. Olin yksin liikenteessä kun lapsi on isänsä luona. No, nostin sitten siinä itsepalvelukassalle skeittaavakoira- ja kissanpään kuvilla varustetut tyynyt. Tämän jälkeen nuorta myyjätyttöä sekä viereisellä kassalla olleita miehiä alkoi naurattaa. Toinen mies sanoi vielä jotain koiratyynystä. Siis mitä ihmettä?! Tuntui niinkuin olisivat ajatelleet, että ostan ne itselleni tai jotain. En tiedä mistä johtuu, mutta mut mielletään usein lapsettomaksi ja sellaiseksi höpsöksi pikku tyttöseksi vaikka olen siis 9-vuotiaan pojan älykäs ja jalat tukevasti maassa oleva 41-v. äiti. Ja olisinhan voinut ostaa ne vaikka siskon tai tutun lapsille tai jotain. Mitä tuo tuollainen on ja voisitteko ihmiset mitenkään ajatella että läheskään kaikki ostokset ei aina välttämättä ole itselle. Ärsyttää ihan älyttömästi.
Kommentit (16)
Tarkoitatko tätä tyynyä?
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/60299568/
Ehkä he naureskelivat veikeälle tyynylle, eikä sinulle.
Kyllä muakin hymyilyttäisi jos näkisin tuon tyynyt ensimmäistä kertaa :) Enkä ajattelisi, että olet itsellesi ostamassa.
Ehkä niillä oli joku inside-vitsi siitä tyynystä. Tai jotain. Eivät ne välttämättä sinulle naureskelleet.
Olisin nauranut katketakseni. Tuohan on homokoira!
Käyttäjä2776 kirjoitti:
Tarkoitatko tätä tyynyä?
Kyllä muakin hymyilyttäisi jos näkisin tuon tyynyt ensimmäistä kertaa :) Enkä ajattelisi, että olet itsellesi ostamassa.
Juu. Niin, ehkä. Olen kai saanut ihan liikaa asiatonta kritiikkiä, vähättelyä ja ihmeellisiä tulkintoja itsestäni, että jäänyt vähän automaatioksi tuo tulkinta. Siis oikeasti musta ei uskois päällepäin, että tykkäisin vaikka rassata autoja ja ratkoa matikan yhtälöitä. Että en ole avuton, jota pitää paapoa. Jotenkin kun kattovat suoraan mua niin mietin taasko tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9-vuotiaan pojan älykäs ja jalat tukevasti maassa oleva 41-v. äiti
Ja ajattelet mitä muut susta ajattelee?
En mä muuten välitä, mutta tietäsit mitä vähättelyä olen joutunut kokemaan niin aina ei jaksais...no, ehkä se ei nyt siis koskenut mua. Haluaisin vaan asioida rauhassa kun en mäkään katsele kenenkään ostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2776 kirjoitti:
Tarkoitatko tätä tyynyä?
Juu. Niin, ehkä. Olen kai saanut ihan liikaa asiatonta kritiikkiä, vähättelyä ja ihmeellisiä tulkintoja itsestäni, että jäänyt vähän automaatioksi tuo tulkinta. Siis oikeasti musta ei uskois päällepäin, että tykkäisin vaikka rassata autoja ja ratkoa matikan yhtälöitä. Että en ole avuton, jota pitää paapoa. Jotenkin kun kattovat suoraan mua niin mietin taasko tätä.
Kova tarve sinulla ainakin on kehua itseäsi, oletko miettinyt mistä tämä johtuu? Miten auton rassaus tai matematiikka tähänkin aiheeseen liittyy?
Oletko ihan varma ettet vaan ylitulkitse ihan kaikkea että pääset harjoittamaan neuroosejasi ja kehumaan itseäsi?
Vierailija kirjoitti:
Olisin nauranut katketakseni. Tuohan on homokoira!
Jaa, no onneksi minä tai lapsi ei olla homokammosia ;-) älä ole sinäkään.
Sinulla on huono itsetunto ja siksi kuvittelet toisten nauraneen juuri sinulle. Jos on hyvä itsetunto niin a) Ei olis tuollaisesta tilanteesta kuvitellutkaan että sinua pilkkaavat ja b) Vaikka olis ollut selvää että nauraneet sinulle, niin olisit vain nauranut mukana.
Se on muuten jännä miten ihminen havannoi ympäristöään omista lähtökohdista käsin, eikä sillai objektiivisesti. Jos on huono päivä tai jotain itsetunto-ongelmaa niin olettaa automaattisesti että kyllähän ne nauravat mulle. Vähän sama juttu kun jos on raskaana niin näkee muita raskaana olevia joka paikassa. Kun taas muuten ei kiinnitä huomiota ollenkaan. Mutta ap:n tapauksessa vielä vääristää sen havainnon koskemaan itseä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2776 kirjoitti:
Tarkoitatko tätä tyynyä?
Kova tarve sinulla ainakin on kehua itseäsi, oletko miettinyt mistä tämä johtuu? Miten auton rassaus tai matematiikka tähänkin aiheeseen liittyy?
Oletko ihan varma ettet vaan ylitulkitse ihan kaikkea että pääset harjoittamaan neuroosejasi ja kehumaan itseäsi?
Pakko kai se on edes itse kehua jos muut ilman syytä vähättelee ja nuo on tottakin. Ja nuo autot ja matikka liittyy tähän siten, että yritin kuvata sitä todellisuuden ja minusta saadun vaikutelman räikeää ristiriitaa ja valistaa samalla ettei ihmiset tekisi niin kauhean pitkälle meneviä johtopäätöksiä aina toisistaan. Ja en mä ole oikeasti neuroottinen, tuossa ehkä pientä ylitulkintaa muttei patologisesti, tuttavatkin ovat tämän vahvistaneet. Mutta antaa olla, haluaisin silti, että minut otettaisiin lähtökohtaisesti vakavasti ilman ylimääräistä vakuuttelua, väsyttävää tää tällainen.
Nähdäkseni aika selvä juttu että nauroivat koiralle. Kattoin linkin, hauskan näköinen. Oon itte kassalla töissä ja usein ihmiset kattelee ja ihastelee toisten löytöjä.
Mietin vielä, että kai se on sitten myös niin, että kun on huikeat 157 cm ja ilmeisen nuorekas niin saa helpommin vielä sellaista "tytöttelyä" vai miten on? Ärsyttää silti kun ikää ja kokemusta on mittarissa jo näin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Nähdäkseni aika selvä juttu että nauroivat koiralle. Kattoin linkin, hauskan näköinen. Oon itte kassalla töissä ja usein ihmiset kattelee ja ihastelee toisten löytöjä.
Ok, varmaan sitten niin. Kiitos kun olitte näinkin asiallisia vastauksissanne, mietin jaksanko sitä paskamyrskyäkään mikä täällä aina aiemmin alkoi, kirjoitti ihmiset mistä tahansa. Alatte oppia ihmisten tavoille, mahtavaa, meillä on toivoa! :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2776 kirjoitti:
Tarkoitatko tätä tyynyä?
Ai niin ja kuule kerro ihmeessä missä sinä olet hyvä, kyllä mä suakin voin kehua! Oletko musikaalinen? Jos niin mahtavaa! Ehkä osaat kirjoittaa, maalata, laittaa ruokaa, kutoa, nikkaroida? Hyvä nekin. Kyllä jokainen on arvokas ja hyvä jossain. Ei se, että kertoo omat hyvät puolet, tarkoita etteikö osaisi arvostaa muita!
Ja ajattelet mitä muut susta ajattelee?