Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira kuoli chilipapuun??!

Vierailija
12.11.2016 |

Elikkäs näin pääsi käymään. Kasvatan harrastuksena chilikasveja. Kävin vuosi sitten Bangladeshissa ja paikallinen esitteli minulle Naga Morich nimisen chilikasvin, joka on yksi maailman tulisimmista chililajikkeista. Mielenkiintoni heräsi ja toin kyseisen lajikkeen siemeniä takaisin tullessani ja rupesin kasvattamaan olohuoneessani näitä. Minulla on olohuoneessa pensas jossa alkaa ensimmäinen sato valmistumaan, pitkällisen kasvattamisen jälkeen. Kotoa löytyy myös puolen vuoden ikäinen saksanpaimenkoiran, joka on osannut jättää huonekasvit tähän mennessä rauhaan. Lähdin eilen illalla kavereideni kanssa ulos viihteelle ja koira jäi yksin asuntoon. Aamulla kun tulin takasin koira oli liikkumattomana chilipuskan vieressä ja kaikki pavut olivat syöty. Onko muille käynyt näin?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole

M24

Vierailija
2/48 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minullekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen tosi pahoillani koirasi puolesta.

Mutta kiitos, kiitos, KIITOS tästä. Kun luin viestisi, heitin heti roskiin chilipapupensaan tuosta ikkunalaudalta. Toinen meidän koirista nimittäin nukkuu usein siinä samalka ikkunalaudalla.

Vierailija
4/48 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koira olisi oikeasti syönyt niitä papuja se olisi todennäköisesti paskonut lattiat täyteen eikä vain kuolla kupsahtanut siihen puskan eteen.

Vierailija
5/48 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollekin oikeasti kävisi noin, hän ei luettelisi kaikki lajikkeen ja sen hankinnan yksityiskohtia.

Vierailija
6/48 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olen tosi pahoillani koirasi puolesta.

Mutta kiitos, kiitos, KIITOS tästä. Kun luin viestisi, heitin heti roskiin chilipapupensaan tuosta ikkunalaudalta. Toinen meidän koirista nimittäin nukkuu usein siinä samalka ikkunalaudalla.

Kiitos, minullekkin tämä tuli vähän yllätyksenä, ehkä kyseessä oli allergiareaktio.

-Ap

Vierailija
7/48 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei chili ole mikään papu. Se on paprika.

Chilihän vain maistuu tuliselta, mutta ei se ole mitenkään tervedelle vaarallista.

Vierailija
8/48 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei chili ole mikään papu. Se on paprika.

Chilihän vain maistuu tuliselta, mutta ei se ole mitenkään tervedelle vaarallista.

Kiitos tästä. Tämä tieto palauttaa koirani varmasti henkiin.

-Ap

Vierailija
9/48 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohis: meillä koira oli kuolla xylitoliin. Oli löytänyt lasten xylitol-pastillit.

Itse olin jo lähtenyt töihin. Mies löysi koiran henkitoreissaan kouristelevana lattialta. Sai eläinlääkäriin alle 30 minuutissa, jossa tippaan ja koira jäi henkiin.

Tällaisessa tapauksessa ensiapuna koiran ikeniin voi hieroa hunajaa tai muuta sokeria. Ikenistä imeytyy verenkiertoon nopeasti.

Vierailija
10/48 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös suklaa on koiralle myrkyllistä.

Vierailija
11/48 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivahko provo.

Vierailija
12/48 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole varma, mutta xylitol on koiralle mielestäni sama kuin insuliinishokki ihmiselle.

Vierailija
13/48 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää pentu mitään kuollut papuihin tai chileihin, jos ei pskaa tai ökää löydy. Kuoli korkentaan surkeaan elämäänsä ja kohteluun. Me kaikki jätämme pennut pitkäksi aikaa yksin, totta kai...

Vierailija
14/48 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kivahko provo.

Jep, aika tulinen

Vierailija
15/48 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hanki uutta koiraa. Ne chilit on sulle ihan riittävän haastavia hoidokkeja.

Vierailija
16/48 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä hanki uutta koiraa. Ne chilit on sulle ihan riittävän haastavia hoidokkeja.

Naapurin koira hoidossa.

-Ap

Vierailija
17/48 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin vaikka vannoa, että koira ei söisi Naga morichista yhtään podia. Ei menisi nielemään ensimmäistäkään maistamisen jälkeen. Pelkästään haju on jo koiralle voimakas varoitusmerkki. Olen kahden koiran nähnyt syövän Habaneron, toinen puraisi ja jätti lattialle, toinen söi kokonaan. Nagaa ei ole yksikään koirista halunnut.

Vierailija
18/48 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mulle kävi näin. Syvä osanottoni. Tosin oma koirani kuoli kaupasta saatavaan vihreään paprikaan. Eläinlääkäri sanoi, että säilöntäaineet tekevät tämän.

Vierailija
19/48 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma koirani kuoli marspatukkaan

Vierailija
20/48 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat kuuluu pitää häkissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi