Kai saatte vanhemmiltanne ennakkoperintöä 3999 €/3 vuotta?
Kun täällä palstalla toisaalla itketään perintöverosta, niin muistatte kai siirtää omaisuutta vanhemmilta lapsille edes tämän minimisumman verran, jolloin turhalta verotukselta säästytään? Ainoa keino, jolla verotusta saa laillisesti kevennettyä edes vähän.
Kommentit (48)
Sain kotoa lähtiessä 300 metriä etumatkaa.
En todellakaan saa. Rahat mieluummin verottajalle kuin omalle lapselle.
Miehen isä siirtää sekä miehelle, mulle että lapselle. Mun vanhemmilla ei ole mitään, mitä siirtää.
Säästövakuutuksella voi siirtää 35000.
Omituinen juttu. Olen ihan työssäkäyvä ja omat rahani tienaava nuori aikuinen, en tarvitse vanhempieni ropoja. Käyttäkööt ne lopultakin itseensä ja toisiinsa.
En saa, koska heidän omaisuutensa on kaikki talossa. Kai antaisivat, jos olisivat varakkaita. Suurin raha, mitä olen saanut on tonni ja siitäkin on useita vuosia aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Säästövakuutuksella voi siirtää 35000.
Henkivakuutuksen verovapaa osuus (35 000 euroa) poistuu ensivuoden alusta.
Vierailija kirjoitti:
Miehen isä siirtää sekä miehelle, mulle että lapselle. Mun vanhemmilla ei ole mitään, mitä siirtää.
Ei saa siirtää sinulle, vain omalle rintaperilliselle. Ilmoitapa verottajalle.
Saa sen 3999€/kolme vuotta siirtää vaikka naapurin Hilmalle, ei väliä, ei tarvitse olla rintaperillinen. Ensi vuonnahan se summa onkin sitten suurempi, olisiko ollut viiden tonnin huitteilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei asuta Suomessa. Eikä appiukkokaan. (Ja vaikka asuttaisiin, niin en ilmoittaisi verottajalle.)
Vierailija kirjoitti:
Saa sen 3999€/kolme vuotta siirtää vaikka naapurin Hilmalle, ei väliä, ei tarvitse olla rintaperillinen. Ensi vuonnahan se summa onkin sitten suurempi, olisiko ollut viiden tonnin huitteilla?
Ei saa.
Miksi ihmeessä saisin tai edes haluaisin O_o Vanhemmat käyttäkööt omat rahansa ihan itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjan saa antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei asuta Suomessa. Eikä appiukkokaan. (Ja vaikka asuttaisiin, niin en ilmoittaisi verottajalle.)
Eikä edes tarvitse, tuo yksi ei tiedä asiasta hevon paskaa!
Jos tuollainen 1300 vuodessa on suuri raha, niin taitaa vanhemmat tarvita roposensa itse.
Isoja perintöjä ei siirretä tonni kerrallaan.
3999 on lahjaveron raja, lahjoittaa saa vaikka naapurille eli ysillä ei ole mitään ilmiannettavaa verottajalle :)
Olen ns. Self made man. Itse opiskellut lainan, pienen opintorahan ja kesätyöpalkkojen voimin. Talo hankittu itse tienatuilla rahoilla. Lainaa ja työtä on vaadittu.
Niin ja se summa on x 2 eli äiti antaa 3999e ja isä samat.
Kyllä saan ja siirrän myös omillekin jo.
Vasemmiston äänestäjä
Totta kai saan. Ja kaikki kuusi nuorempaa sisarustani saavat myös. Eikös se ole ihan normaalia?