Poikaystävä teki tällaisen ilmoituksen
Poikaystävä ilmoitti pari päivää sitten, että suunnittelee keväällä valmistuttuaan hakemista Helsinkiin opiskelemaan. Mä olen 20v, mies 24. Itse olen vasta tänä syksynä palannut opiskelemaan parin vuoden tauon jälkeen, ja koulun alku on ollut raskasta erinäisistä syistä johtuen. Ollaan seurusteltu kolme vuotta, josta yhdessä asuttu kaksi vuotta. Asutaan keski-suomessa.
Mun valmistumiseen menee ainakin puolitoista vuotta, todennäköisesti enemmän. Täytyykö tässä nyt vaihtaa koulua kesken opintojen, juuri kun olen saanut täällä asiat jotenkuten aluilleen? Vai ryhtyä etäsuhteeseen?
Tiedossa oli, että jos mies ei saa täältä jatko-opiskelupaikkaa, pitäisi lähteä muualle etsimään töitä/opiskelupaikkaa. Nyt vaan vaikuttaa siltä, ettei tuo ukko aio edes yrittää päästä tänne, vaan helsinki on nro 1. Ahdistaa, enkä oikein tiedä mitä tästä ilmoituksesta pitäisi ajatella.
Kommentit (5)
Todellakin opiskelu ennen suhdetta tuossa vaiheessa! Hienoa, että on nuorella noin hyvät tavoitteet opiskelujen suhteen, tietää tasan tarkkaan mihin kouluun haluaa, eikä tyydy vähempään. Eikä pitäiskään tyytyä, muuten huomaa kolmekymppisen miten koulut jäi kesken ja on päätynyt Prisman maalihyllyjen väliin asiakkaita auttamaan.
Eli etäsuhde tai muutat mukaan jos omalla opiskelupaikallasi ei ole väliä.
Siis sun valmistumiseen menee vähintään 1,5 vuotta ja miehesi aloittaisi opinnot Helsingissä ensi syksynä (JOS siis pääsee opiskelemaan)? Tuohan tarkoittaisi parhaimmillaan puolisen vuotta etäsuhdetta, ei se ole mitään!
No ensin sen miehen pitää saada se opiskelupaikka sieltä Helsingistä mikä ei nyt aina ole ihan helppoa.
Toki voit vaihtaa itsekin Helsinkiin jos se onnistuu. Jos et halua vaihtaa tai ei onnistu niin etäsuhde tai ero.
Opiskeluja et lopeta.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin opiskelu ennen suhdetta tuossa vaiheessa! Hienoa, että on nuorella noin hyvät tavoitteet opiskelujen suhteen, tietää tasan tarkkaan mihin kouluun haluaa, eikä tyydy vähempään. Eikä pitäiskään tyytyä, muuten huomaa kolmekymppisen miten koulut jäi kesken ja on päätynyt Prisman maalihyllyjen väliin asiakkaita auttamaan.
Eli etäsuhde tai muutat mukaan jos omalla opiskelupaikallasi ei ole väliä.
Muuten hyvä teksti ja asiaa, mutta onhan noita koulutettujakin akateemisia ihmisiä hanttihommissa jos edes päässyt töihin. Osa on joutunut kouluttautumaan uudelleenkin, kolmekymppisenä.
Onko teidän pakko asua yhdessä? Ei tietenkään kannata jättää opintoja kesken suhteen takia. Mitä sitten tekisit, jos eroatte joskus? Tilastojen valossa on huomattavasti todennäköisempää, suhteenne päätyy joskus eroon, kuin että olisit kuolemaanne asti yhdessä.
Etäsuhteet toimivat vallan mainiosti, jos osaa laittaa tekstiviestiä, käyttää skypeä ja matkustaa julkisilla liikennevälineillä.