Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pesetkö uudet vaatteet ennen käyttöä (aikuisten)?

Vierailija
11.11.2016 |

En millään jaksaisi kun pyyhkiä
Muutenkin niin paljonmutta pitäiskö? Lasten vaatteet pesen.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen en pessyt, mutta nykyään pesen: iho on "vanhemmiten" alkanut ärtyä, jos en pese.

Vierailija
22/30 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pesen, ihan yhtä lailla kuin lakanatkin. Lakanoissa sentään lukee nykyään pakkauksissa varoitus, että pestävä ennen käyttöä. Tosin niitäkään ei varmasti kaikki pese ensin, vaan ottavat käyttöön suoraan patjan ympärille.

Herkän ihon vuoksi pitää jo pestä, tosin olen tehnyt niin ihan aika, juuri niiden käsittelyaineiden vuoksi sekä pakkaus- ja varastointipölyn vuoksi.

Kirpparivaatteita en voi enää ostaa, koska pesuaineet ärsyttävät. Harmittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni näistä pesijöistä varmaan hölvää vaatteensa huuhteluaineella joka pahimmassa tapauksessa on hajustettu. Mutta onpahan myrkyt pesty pois 🙄

No en todellakaa. Saan useimmista pesemättä ihan hirveän kutinan (herkkä iho), jotkut neuleet voin joskus sietää laittaa aluspaidan päälle. Mies laittoi kerran uudet gollarit suoraan lapselle pesemättä. Illalla lapsi valitti että jalkoja kutittaa.

Vierailija
24/30 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta, jos ostatte sellaisia vaatteita mitkä pitää pestä pesulassa (minulla ainakin on pari juhlavaatetta) niin viettekö ne heti ensitöiksenne pesulaan?

Vierailija
25/30 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen muut paitsi ulkovaatteet ja jotkut hienommat mekot ja paidat.

Vierailija
26/30 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, jos ostatte sellaisia vaatteita mitkä pitää pestä pesulassa (minulla ainakin on pari juhlavaatetta) niin viettekö ne heti ensitöiksenne pesulaan?

En vie. Jostain syystä niissä ei tunnu olevan yhtä paljon aineitakaan, enkä ostaisi sellaista, joka kutittaisi. Silkin kyllä pesen.

Pahimpia on halvat trikoo- ja neulosvaatteet.

Vierailija
27/30 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen ainakin kaikki vaatteet, jotka ovat kosketuksissa ihon kanssa. Lapselta kaikki muut paitsi ulkohousut ja takit.

Olin pari vuotta sitten muutaman kuukauden töissä vaatekaupassa ja sain kauhean ihottuman käsiini. Vieläkään ei ole parantunut kunnolla vaikka lopetin työt ja on käyty ihotautilääkärillä jne. Tiedättekö minkälainen myrkkypöllähdys sieltä laatikosta tulee, kun vaatteet otetaan ensimmäisen kerran esiin tällä mantereella. Haju haihtuu kun vaatteet ripustetaan kaupassa esille, mutta myrkyt jäävät. En todellakaan halua altistaa itseäni niille myrkyille yhtään enempää kuin pakko.

Vierailija
28/30 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin pesen kaiken ennen käyttöä. Kemikaalien takia ja vaatteissahan on yllätys-yllätys ... ulostejäämiä. Hyvät lukijat, tämä asia on TOSI.

Vierailija
29/30 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä pyyhkimisestä on? Itse pesen jotkut vaatteet jotkut en.

Vierailija
30/30 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai täytyy pestä tissiliiveistä lähtien.