Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viinikeskustelijat: ymmärrättekö että puhutte eri asioista?

Vierailija
11.11.2016 |

Toiset puhuvat känneistä, toiset puhuvat lasillisen juomisesta. Raitis joulu -kampanjalla pyritään ehkäisemään sitä, että kukaan lapsi ei joutuisi viettämään joulua hunalaisten vanhempien kanssa, sillä aikuisen humala on yleensä lapselle pelottava kokemus. Monella se joulun juominen ei jää vain yhteen lasiin.
Ne ketkä oikeasti ottavat sen ladin tai kaksi ruoan kanssa, miksi raivostutte aiheesta joka ei koske teitä? En usko kenenkään kuvittelevan että parin viinilasin jälkeen lapsen jouöu olisi jotenkin pilalla, lapsi tuskin edes ymmärtää erottaa viiniä muista ruokajuomista.
Yrittääkää ymmärtää mistä toinen puhuu, sillä nyt tappelette eri aiheista eikä kumpikaan osapuoli suostu tajuamaan mitä toinen ajaa takaa. Hauskaa joulua!

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä absolutistit eivät ymmärrä.

Aluksi näitä viinilasiketjuja oli hauska lueskella, mutta nyt se on jo mennyt ihan överiksi.

Pelottavia ja hysteerisiä ihmisiä jankuttaa päivätolkulla viinistä.

Vierailija
2/47 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä keskiössä on ollut väite, ettei ole mahdollista ottaa lasia tai kahta ja viettää samalla turvallinen joulu lasten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä viinikeskusteluissa kiteytyy hyvin nykyajan nettikeskustelujen kauheus. Koskaan ei tiedä kuka on tosissaan ja kuka vaan tahallaan ärsyttää. Jengi tuntuu olevan tosi sekaisin.

Vierailija
4/47 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasillinen hyvää viiniä = laatikollinen halvinta rapaa. Avuksi, että puhutaan samasta asiasta.

Vierailija
5/47 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä keskiössä on ollut väite, ettei ole mahdollista ottaa lasia tai kahta ja viettää samalla turvallinen joulu lasten kanssa.

Se väite taisi olla yhdeltä yksittäiseltä höyrypäältä joka oli väärinymmärtänyt käyttämänsä lähteet. Kyllä varmasti jokainen normaali aikuinen ymmärtää että lasi tai kaksi ei vaikuta mitenkään lapsen jouluun. Mutta samaan aikaan tulee ymmärtää että alkoholismi on Suomessa iso ongelma, ja vaikuttaa monen lapsen elämään. Myös ei -alkoholisteista moni kokee että on ok juoda kännit lasten aikana, unohtaen että joulu tulisi ensisijaisesti pitää lasten juhlana. Siksi raitis joulu -kampanjan tyylistä valistustyötä on myös tehtävä.

Vierailija
6/47 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se väite taisi olla yhdeltä yksittäiseltä höyrypäältä joka oli väärinymmärtänyt käyttämänsä lähteet. Kyllä varmasti jokainen normaali aikuinen ymmärtää että lasi tai kaksi ei vaikuta mitenkään lapsen jouluun. Mutta samaan aikaan tulee ymmärtää että alkoholismi on Suomessa iso ongelma, ja vaikuttaa monen lapsen elämään. Myös ei -alkoholisteista moni kokee että on ok juoda kännit lasten aikana, unohtaen että joulu tulisi ensisijaisesti pitää lasten juhlana. Siksi raitis joulu -kampanjan tyylistä valistustyötä on myös tehtävä.

Asiasta allikkoon, mutta miksi joulu on lasten juhla? Siksikö Jeesus kuoli ristillään, että lapset saisivat pipareita, katsella Lumiukon piirrettynä televisiosta ja mahdollisimman monta pakettia?

Vierailija
7/47 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap, vihdoinkin järjen ääni tähänkin keskusteluun! En tiedä, miten tästäkin on saatu tällainen höyrypäinen vääntö aikaiseksi, kun asia on juuri niin yksinkertainen, kuin sinä kirjoitat. Tänä iltana nostan maljan sinulle, punaviinilasillisella. ;)

Vierailija
8/47 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ap, vihdoinkin järjen ääni tähänkin keskusteluun! En tiedä, miten tästäkin on saatu tällainen höyrypäinen vääntö aikaiseksi, kun asia on juuri niin yksinkertainen, kuin sinä kirjoitat. Tänä iltana nostan maljan sinulle, punaviinilasillisella. ;)

Jääkö yhteen lasilliseen? Ja lasisi koko?

Vierailija
9/47 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiasta allikkoon, mutta miksi joulu on lasten juhla? Siksikö Jeesus kuoli ristillään, että lapset saisivat pipareita, katsella Lumiukon piirrettynä televisiosta ja mahdollisimman monta pakettia?

Sitten kun itselläsi on lapsia, ymmärrät varmasti mitä tarkoitan. Lasten ilo ja odotus jouluna on jotakin niin kaunista ja haurasta, että sitä tulisi mielestäni aikuisten vaalia ja tuottaa lapsille mukavia muistoja. Tähän ei liity Jeesus millään lailla.

Vierailija
10/47 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun itselläsi on lapsia, ymmärrät varmasti mitä tarkoitan. Lasten ilo ja odotus jouluna on jotakin niin kaunista ja haurasta, että sitä tulisi mielestäni aikuisten vaalia ja tuottaa lapsille mukavia muistoja. Tähän ei liity Jeesus millään lailla.

:D :D

Kaunista ja haurasta....

Aamusta asti lasten silmät seisoo päässä kun ovat jännityksestä soikeita. Levottomuutta ja kiukkua ja ruokakaan ei maistu kun KOHTA SAA LAHJOJA JOKO NE TULEE! ÄITI JOKOHAN NE LAHJAT TULEE!

Vierailija
11/47 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myös kiinnostaisi tietää, onko tällaisilla Raitis joulu yms syyllistämiskampanjoilla mitään vaikutusta. Aiheuttaako ne vaan ahdistusta normaaleille ihmisille vai tavoittavatko oikeasti kohteensa?

Itse en tunne mitään tarvetta antaa lapsilleni raitista joulua. Omat lapsuuden jouluni olivat ihania ja lämminhenkisiä, vaikka aikuiset käyttivät kohtuudella alkoholia. Tiedän osaavani juoda kohtuudella ruokajuomia. Enemmän lapsille on haittaa siitä, että stressaan ruokatarjoiluja. Ja vaikka tiedän stressaavani turhaan, Saarioisten mainokset ei siltä saa minua hankkimaan laatikoita valmiina. =)

Vierailija
12/47 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienikokoinen vähän alkoholia kuluttava nainen. Jos siemailen sivistyneesti ruuan kanssa desin tai kaksi viiniä, niin kyllä alkaa posket punehtua ja sellainen höttömäinen fiilis leijailla tuonne päänuppiin. Epäilen, että lapsetkin kyllä huomaa eron, jos itsekin tunnen sen. En ole kieltämässä keneltäkään viinilasillista jouluna, mutta itse tykkään olla skarppina muksujen kanssa silloinkin. Kestän vaan niin huonosti alkoholia, olenko siis fyysinen mahdottomuus?

Vierailija
13/47 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi,että joulu ei ole alunperin kristillinen juhla.

Vierailija
14/47 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pienikokoinen vähän alkoholia kuluttava nainen. Jos siemailen sivistyneesti ruuan kanssa desin tai kaksi viiniä, niin kyllä alkaa posket punehtua ja sellainen höttömäinen fiilis leijailla tuonne päänuppiin. Epäilen, että lapsetkin kyllä huomaa eron, jos itsekin tunnen sen. En ole kieltämässä keneltäkään viinilasillista jouluna, mutta itse tykkään olla skarppina muksujen kanssa silloinkin. Kestän vaan niin huonosti alkoholia, olenko siis fyysinen mahdottomuus?

Sehän on hienoa että tunnistat omat rajasi ja tiedät paljonko voit ottaa ilman humaltumista. Monelle tuo lasi viiniä ei oikeastaan vaikuta, joten eikö ole reilua että nämä ihmiset saavat myös määritellä oman rajansa oman kehontuntemuksensa mukaan?

Vierailija
15/47 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on pihalla kuin peräpukama. Humala se on kato 0,20 promillen humalaki.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01…

Alkoholihumala ja muita alkoholin välittömiä vaikutuksia

Lääkärikirja Duodecim

Taulukko 2. VEREN ALKOHOLI JA HUMALAN ASTE

promillea vaikutus

0,25Estot vähenevät, itseluottamus kasvaa, lämmön ja hyvinvoinnin tunne, tarkkaavuus heikentyy.

0,25–0,5Mielihyvän tunne, kömpelyyttä, arvostelukyky heikkenee

0,5–1,0Reaktioaika, ajokyky ja liikkeiden hallinta heikkenevät, tunteet ailahtelevat.

1,0–2,5Heikkeneminen voimistuu, pahoinvointia, oksennuksia, sekavuutta.

2,5–4,0Puhe sammaltaa, näköhäiriöitä, tajuttomuus.

>4,0Hengitys vaikeutuu, verensokeri vähenee, lämmöntuotanto heikkenee.

5,0Keskimäärin tappava pitoisuus

Vierailija
16/47 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua myös kiinnostaisi tietää, onko tällaisilla Raitis joulu yms syyllistämiskampanjoilla mitään vaikutusta. Aiheuttaako ne vaan ahdistusta normaaleille ihmisille vai tavoittavatko oikeasti kohteensa?

Itse en tunne mitään tarvetta antaa lapsilleni raitista joulua. Omat lapsuuden jouluni olivat ihania ja lämminhenkisiä, vaikka aikuiset käyttivät kohtuudella alkoholia. Tiedän osaavani juoda kohtuudella ruokajuomia. Enemmän lapsille on haittaa siitä, että stressaan ruokatarjoiluja. Ja vaikka tiedän stressaavani turhaan, Saarioisten mainokset ei siltä saa minua hankkimaan laatikoita valmiina. =)

On niillä ihan oikeasti vaikutusta, muuten näihin kampanjoihin ei edes vaivauduttaisi käyttämään rahaa. Syyllistämiseen niitä ei ole tarkoitettu, ja sitä kannattaa sitten jokaisen itse miettiä miksi kokee ne syyllistävinä.

Vierailija
17/47 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuminen, loukkaantuminen ja uhriutuminen on nykyään muotia.

Vierailija
18/47 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on, että jos ilmoittaa juovansa hyvinkin kohtuudella, sinua ei uskota. Heti aletaan virnuilla lasin koosta ja ylipäänsä vain epäillään valehtelijaksi. Kaunista? Seurasin näitä keskusteluja vuosi ja kaksi sitten, nyt niitä on näköjään tullut jo edellisvuosiakin aikaisemmin, enkä enää jaksa niitä lukea. Liika juominen on ongelma, sitä ei kai kiellä täällä kukaan ja harva kai voi väittää, että lasillisesta vanhempi menee lapsia pelottavaan kuntoon. Eli ei tässä enää ole keskustelemista, lähinnä vain haukutaan toisia ja syytetään valehtelijoiksi.

Vierailija
19/47 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on hienoa että tunnistat omat rajasi ja tiedät paljonko voit ottaa ilman humaltumista. Monelle tuo lasi viiniä ei oikeastaan vaikuta, joten eikö ole reilua että nämä ihmiset saavat myös määritellä oman rajansa oman kehontuntemuksensa mukaan?

Toki, mutta halusin tuoda myös tämän pointin, että joillekin jo se lasillinen vaikuttaa. Lisäksi, jos lasillisesta ei tule sitä juovuttavaa vaikutusta, niin viiniä ilmeisesti juodaan maun takia. Itse en pidä kovinkaan monien viinien mausta.

Vierailija
20/47 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jääkö yhteen lasilliseen? Ja lasisi koko?

No siellähän se höyrypää. Yksi lasi, 24 cl. Riittää mulle mainiosti, kiitos kysymästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi