Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies siirtaa lasten yrittamista aina vain kauemmas

Amanda Q
10.11.2016 |

Olen 29-vuotias nainen, olemme olleet mieheni kanssa naimisissa 4 vuotta, yhdessa yhteensa 7 vuotta. Meilla ei ole lapsia. Viimeiset kolme vuotta olemme menneet mieheni opintojen armoilla eli lapsia ei taloudellisen tilanteen tai ajan vuoksi ole yritetty tehda. Saannot on sanellut mieheni. Opinnot paattyvat joulukuussa ja meilla oli jo sovittuna aika kierukan poistoon marraskuulle kunnes mies paatti, etta on viela liian aikaista ja han haluaa vahan vapaa aikaa ja lomaa opintojen jalkeen, mietitaan asiaa vasta kevaalla. Tuntuu etten enaa jaksa odottaa. Lapsen saaminen on toki molempien yhteinen paatos mutta tuntuu, etta mieheni sanelee saannot kokonaan ja mina odottelen vieressa milloin loppuvat opinnot ja milloin hanta sitten haluttaakin lasta ryhtya miettimaan. Miehen mielesta silla ei ole merkitysta, koska lasta aiotaan kuitenkin ’jossain vaiheessa’ ryhtya yrittamaan. Eli kyse ei ole siita aiotaanko lapsia koskaan tehda vaan kyse on vain ajankohdasta. Tuntuu, etta usko loppuu ja kohta loppuu parisuhdekin, kun en jaksa en odottaa. Pelkaan, etta lupaus jaa tyhjaksi ja aina ilmaantuu jotakin tarkeampaa. Onko siella muita samassa tilanteessa olevia?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä painosta.

Vierailija
2/18 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikahan ei ole koskaan sopiva. Ystäväni sanoi miehelleen lopulta, että se on nyt tai saat jatkaa yksin pohtimista. No kun lapsi syntyi, mies jäikin äitiysloman jälkeen kotiin hoitamaan lasta yli vuodeksi.

Vierailija
4/18 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä homma. Mulla itsellä oli niin kova vauvakuume, että en tajua miten pystyt oleen suuttumatta. Sinuna varmaan poistaisin kierukan silti ja sanoisin, että olen valmis. Näin mieskin ymmärtää, että todella olet valmis ja otat askeleen eteen päin. Ei ihan noin voi sanella sääntöjä. Painostaa ei saisi, mutta ei saa vuosia huijatakkaan ja mieltä muuttaa toisen kustannuksella.

Vierailija
5/18 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä lapsia sitten välttämättä saa silloin ihan kun itse haluaa.Ei voi tilata että haluan lapsen syntyvän kesäkuussa kun se meille sopii meidän aikatauluun.Ja naisen hedelmällisyys laskee kun ikää tulee lisää.

Vierailija
6/18 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että mies ei edes halua lapsia. Syytä hankala tietää.

Toisekseen mies saa lomaa useita kuukausia kun ei se lapsi sieltä seuraavana päivänä seksistä synny. Ja lisäksi jos teillä selviää että on ongelmia lasten saannin kanssa niin sekin vie oman aikansa sitten ja moni ensimmäinen raskaus menee kesken. Eli sun pitää pohtia mitä sinä haluat. Varsinkin jos mies on jo saanut päättää ettei hänen opiskelujen aikana lasta.

Vierailija
7/18 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistat kierukan marraskuussa ja kerrot miehellesi olevasi valmis lapsen tuloon. Jos mies ei lasta halua, hän hoitaa ehkäisyn. Jos mies ei vuoden päästä ole valmis lapseen niin kannattaa miettiä suhteen päättämistä.

Vierailija
8/18 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että nyt on miehen vuoro ehkäistä ja poistat kierukan. Olet joustanut jo ihan tarpeeksi

Vierailija
9/18 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot että nyt on miehen vuoro ehkäistä ja poistat kierukan. Olet joustanut jo ihan tarpeeksi

Siis miten ap on jo joustanut tarpeeksi? 

Vierailija
10/18 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle voi kertoa rauhallisesti, että on samaa mieltä kanssaan, vielä ei ole lapsen aika. Siksi ei ole seksiäkään, koska haluat lopettaa raskauden pelkäämisen ja seksittömyys on ainoa tapa olla täysin varma, että lasta ei tule. Eikä tämä ole kiristämistä, lapsi on pääsääntöisesti seksin seuraus, joten kun lapsi ei ole tervetullut, keskitytään muihin asioihin kuin yhdyntä.

Kierukan poistat, koska se ei ole mikään naiseen asennettava pakollinen varaosa.

Vierailija
11/18 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amanda Q kirjoitti:

Olen 29-vuotias nainen, olemme olleet mieheni kanssa naimisissa 4 vuotta, yhdessa yhteensa 7 vuotta. Meilla ei ole lapsia. Viimeiset kolme vuotta olemme menneet mieheni opintojen armoilla eli lapsia ei taloudellisen tilanteen tai ajan vuoksi ole yritetty tehda. Saannot on sanellut mieheni. Opinnot paattyvat joulukuussa ja meilla oli jo sovittuna aika kierukan poistoon marraskuulle kunnes mies paatti, etta on viela liian aikaista ja han haluaa vahan vapaa aikaa ja lomaa opintojen jalkeen, mietitaan asiaa vasta kevaalla. Tuntuu etten enaa jaksa odottaa. Lapsen saaminen on toki molempien yhteinen paatos mutta tuntuu, etta mieheni sanelee saannot kokonaan ja mina odottelen vieressa milloin loppuvat opinnot ja milloin hanta sitten haluttaakin lasta ryhtya miettimaan. Miehen mielesta silla ei ole merkitysta, koska lasta aiotaan kuitenkin ’jossain vaiheessa’ ryhtya yrittamaan. Eli kyse ei ole siita aiotaanko lapsia koskaan tehda vaan kyse on vain ajankohdasta. Tuntuu, etta usko loppuu ja kohta loppuu parisuhdekin, kun en jaksa en odottaa. Pelkaan, etta lupaus jaa tyhjaksi ja aina ilmaantuu jotakin tarkeampaa. Onko siella muita samassa tilanteessa olevia?

Se on yleensä miehen tapa pitää parisuhdetta ilman elatusta ja rääkymistä.

Vierailija
12/18 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän saa alkaa miettimään asiaa keväällä. Sinulla on oikeus miettiä asiaa jo nyt ja valmistautua. Kierukka pois. Mies on sanellut nyt asian uudelleen ja järjestänyt puheillaan armoaikaa kevääseen. Siitähän ei tiedä mitä se tuo keväällä alkava miettiminen sitten tarkoittaa. Mieshän voi sanoa sitten miettineensä, että kolmen vuoden kuluttua on hyvä, kun on työkokemusta ja varaa isompaan asuntoon. Sitten kun se kolme vuotta menee niin voi olla vaikka työttömyyttä tai mitä vain. Elämää ei ihan tarkalleen kannata suunnitella ja varsinkaan sitä lastenhankintaa ei välttämättä noin vain järjestetä tiettyyn ajankohtaan. Riittää kun on valmiudet huolehtia perheestä eli koulutus, työtä ainakin toisella vanhemmalla, asunto ja halu perustaa perhe.

Vierailija
13/18 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla entinen työkaverini joka on kuunnellut aivan tarpeeksi meidän elämänsä munauksen tehneitä nelikymppisiä miehiä ja tehnyt nyt omat johtopäätöksensä - "ei ikinä!"

Vierailija
14/18 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla entinen työkaverini joka on kuunnellut aivan tarpeeksi meidän elämänsä munauksen tehneitä nelikymppisiä miehiä ja tehnyt nyt omat johtopäätöksensä - "ei ikinä!"

Olen nelikymppisenä lapsettomana miehenä todella tyytyväinen vältyttyäni tuolta munaukselta.En pysty edes kuvittelemaan että pitäisi käyttää rahansa jälkikasvun elättämiseen.

Vierailija
15/18 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aika sama tilanne, tunnettu pitkää ja seurusteltu 6 vuotta, alussa sovittiin että lapsia hankitaan kun mies on 25-vuotias. No kun se päivä alkoi lähestyä, mies alkoi venkoilla ja sanoi et eikä ku sitten vasta hankitaan kun sä olet 25, niinhän me sovittiin.Joopa joo muutama vuosi meillä on ikäeroa ja itse olin lapsiin valmis monta vuotta sitten. Molemmilla vakityöt, halpa asunto ja rahaa matkustaa, en tiedä koska olisi parempi aika kuin nyt? Tuntuu että näivetyn sisältä kun muilla lapsia pukkaa ja itse kärsin tän jatkuvan jahkailun takia..

Vierailija
16/18 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla yksi parisuhde päättyi tästä syystä. Opiskelin yliopistossa kun tapasin tyttöystäväni. Seurusteltiin kaksi vuotta, tyttöystävällä kauhea vauvakuume ja sovittiin, että aletaan harkitsemaan lasta sitten kun molempien opinnot ovat valmiit. Tyttöystävä opiskeli AMK-tutkintoa samaan aikaan kuin minä maisterintutkintoani. Valmistuttiin kuukauden sisällä toisistamme.

Tyttöystävän näkemys "lapsen harkitsemisesta" olikin, että se tehdään tässä ja nyt. Oli jättänyt pillerit pois ja kaikkea. Siinä vaiheessa, kun tyttöystävä kertoi näin tehneensä menin ihan paniikkiin, se tietoisuus siitä, että apua, olen 23 ja saattaisin olla vuoden päästä isä tuntui kerta kaikkiaan kauhistuttavalle. Sanoin, että nyt kyllä pitää ottaa aikalisä, ja keskusteltiin asiasta pitkällisesti ja tiiviisti, ja päädyttiin eroamaan, kun tajusin, etten välttämättä halua lasta milloinkaan.

Vierailija
17/18 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka pois, miehelle ehkäisyvastuu. Annat vuoden aikarajan: joko aloitetaan vauvan yrittäminen tai erotaan. Kolmikymppisellä naisella alkaa pitää jo kiirettä lastensaannin kanssa. Miehet voivat vetkuttaa vaikka viisikymppiseksi. Muistakaa siskot se! Älkää roikkuko miehissä, jotka eivät halua samoja asioita teidän kanssanne.

Vierailija
18/18 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinulla on jo aika kierukan poistoon niin kerrot miehellesi että sinä menet sinne jo. Saatpahan sopivasti kuukautiskiertosi normaaliksi kevättä varten, mikäli kierukka sitä olisi jotenkin sotkenut. Ja mikäli mies haluaa odotella kevääseen sitten, niin mies ehkäisee itse (kumi) tai on ilman seksiä kevättä odotellessaan. 

Ja jos keväällä vielä asia siirtyy, niin minä alkaisin jo pohtimaan parisuhteesta lähtemistä, koska se taitaa olla vain miehen keino lykätä asiaa loputtomiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi