Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko minibaari hotellihuoneessa kansainvälinen tapa?

Vierailija
10.11.2016 |

Missä maissa on yleensä tapana että hotellihuoneissa on minibaari? Tai kuinka yleinen minibaari on kansainvälisellä mittapuulla?
Suomessahan kukaan ei sitä käytä, mutta miten muualla?
Entäs huonepalvelu? Onko muualla huonepalvelukin niin sikahinnoiteltu vai oletteko käyttäneet matkustellessanne?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa käymissäni hotelleissa on ollut minibaari maasta riippumatta.

Olen käyttänyt minibaaria ja huonepalvelua lähinnä vain työmatkoilla, jolloinka iltaisin on ollut väsynyt eikä ole ollut aikaa tai intoa lähteä minnekään ulos syömään.

Vierailija
2/13 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nyt niin hirveästi ole eri maissa matkustanut, mutta kyllä minibaari ollut ainnakin 4 - 5 tähden hotelleissa. Ainakin Saksassa, Usassa, Kanadassa, Sveitsissä, Espanjassa, Briteissä, Etelä-Afriassa yms jopa Venäjällä. Ja kyllä mä usein sieltä jotain juo, oluen, vettä tai jopa gintonicin. Toki 5 tähden hotelleissa vettä hedelmiä ja jotain pikkusuolaista yleensä tarjolla aina huoneen hintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa olen ollut parissa hotellissa joissa minibaari oli, mutta tyhjänä. Ja ihan kunnollisia hotelleja, ei hostelleja tms majataloja. 

Ihmettelin itsekseni, en kuitenkaan kysellyt, kun en juomia  silloin kaivannut. Ulkomailla on kyllä aina ollut minibaari tarjottavineen.

Vierailija
4/13 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei käyttäisi? Minä käytän

Vierailija
5/13 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hinnat olisi edes lähellä kohtuullisia, niin käytettäisiinhän niitä enemmän.

Vierailija
6/13 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessakin on alettu vähitellen luopua. Mm. Tampereen Villan standardihuoneissa ei enää ole. Joku toinenkin paikka oli äskettäin, mutta en muista missä. Itse käytän sitä jääkaappina, jos on jotain pientä omaa evästä. 

Vierailija
7/13 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 3 jatkaa: Huonepalvelua en ole koskaan käyttänyt. Hinnat ovat kyllä korkeat ja tuntuu ettäse kattaus on niin paljon pienempi kuin siellä aamiaisella buffassa. 

Vierailija
8/13 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join ne kerran, kun luulin näytepakkauksiksi. (On niin pieniä pulloja.) Henkilökunta oli eri mieltä ja lähetti laskun perään. Sen jälkeen olen aina ottanut omat viinat mukaan.

Vierailija
9/13 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellivieras kirjoitti:

Join ne kerran, kun luulin näytepakkauksiksi. (On niin pieniä pulloja.) Henkilökunta oli eri mieltä ja lähetti laskun perään. Sen jälkeen olen aina ottanut omat viinat mukaan.

Oma keksimä läppä on parempi kuin tv-ohjelmasta pöllitty.

Vierailija
10/13 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunimatkoilla käytän huonepalvelua lähes päivittäin, ei se nyt niin kallista ole. Hassua sinänsä, että mitä kurjempi maa, sitä kalliimmat hinnat hotellien palveluilla :)

Vierailija
11/13 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna, minä en edes ole huomannut, onko käyttämissäni hotellihneissa minibaaria vai ei. En käytä sitä koskaan, koska ei siellä kuitenkaan olisi mitään, mitä haluaisin.

Huonepalvelua olen sen sijaan joskus käyttänyt, lähinnä tilanut ison mukin teetä jos on tehnyt mieli piristäytyä jonkun tauon aikana tms. Silloin jos huoneessa ei ole ollut vesipannua ja teepusseja tarjolla, useinhan on.

Vierailija
12/13 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mun mielestä niin kalliita ole. Onhan se näppärää, jos illalla haluaa ttaa yhden vaikka kylvyn jälkeen ja rentoutua ennen nukkumaan menoa.

Vierailija
13/13 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yövyn Suomessa hotellissa niin lähes joka kerta on tullut käytyä kaupassa ja ostettu jotain välipalaa, juomia (olut, lonkero jne.) ja kivennäisvettä, pientä purtavaa. Jostain syystä aina on ollut joku pikkukauppa lähellä.

Sitten vaan minibaarista kamat ulos ja omat sisään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän