Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok olla loppuikänsä tällainen juntti?

Vierailija
10.11.2016 |

Olen perheellinen kolmekymppinen nainen. Olen laitoshuoltaja.

Asuntovelka on parin vuoden sisällä maksettu ja lapset alkavat olla isoja koululaisia jo. Miehellä on töitä, ihan perusduunari hänkin.

Elämä on oikeastaan aika onnellista, koti ei ole kummoinen ja auto on vanha, mutta voimme ostaa hyvää ruokaa kaupasta ja rahaa riittää elokuvissa käymiseen yms. ihan tavalliseen *kivaan*. :) Olen (ainakin toistaiseksi) hyvässä kunnossa ja nuorekas, työt eivät jatkuvasti stressaa. Välillä toki on todella kiire töissä jne., mutta mikään valtava vastuu ei paina.

No, mutta toisaalta olen aina pitänyt itseäni ihan fiksuna tyyppinä, voisin hyvin tehdä jotain merkittävämpää työtä, jotain oikeasti arvostettua. Tunnen itseni välillä ihan pohjasakaksi kun teen työtäni. Voisin vielä hakea yliopistoon ja kouluttautua, olisi enemmän rahaa ja hieno talo.

Mutta toisaalta parin vuoden päästä rahaa jäisi enemmän käteen ja voisimme perheen kanssa nauttia vain elämästä! Käydä matkoilla ja syödä ravintoloissa ja kaikkea. Tämä taas on haave vain jos alan opiskella, avoin yliopistokaan ei olisi helposti toteutettavissa joten olisin ihan kokopäiväisesti opiskelijana ja ehkä tekisin siinä sivussa siivoustyötä. Eli kova työ sen eteen että saisi enemmän kunniaa ja arvostusta - vaikka nytkin on tuhansia korkeakoulutettuja työttömiä??

Olen kieltämättä laiska ihminen eli siinä mielessä en arvostusta juuri kaipaa, mutta Tottakai sitä tässä iässä alkaa miettiä jatkuuko elämä näin ja jos jatkuu niin kaduttaako myöhemmin.

Onko ok olla ihan tavallinen juntti, joka tykkää käydä lauantaisin saunassa, käyttää kesät feikkikrokseja ja pääsee Helsinkiin kerran viidessä vuodessa? Katselee Frendien uusintoja ja käy ravintolassa lähinnä Ruotsin risteilyllä?
Siivoaa työkseen?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin kans vaan olla juntti. Mutta ei, koko ajan pitäisi tähdätä korkeammalle ja korkeammalle. Miten kukaan voisi loistaa, jos jotkut meistä ei hyvää hyvyyttään jää tänne arvosteltavien tasolle? Jotkut jää osaamattomuuttaan, osa (kuten minä) halutaan vain olla lähes näkymättömiä.

Vierailija
2/2 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi  Ap., mutta en yliopistollisesti loppututkinnostani huolimatta ymmärtänyt, että mitä tai mikä elämässäsi on tällä hetkellä muka junttia?  - Vai etkö, muka tiennyt, että koulutus ei automaattisesti -valitettavasti- poista junttiutta. PS: Oletko oikeasti ottanut selvää tuosta avoimen yliopisto-opiskelu vaihtoehdosta, vai onko se vain ennakkoluulosi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi