Muita, jotka eivät voi nukkua hiljaisuudessa?
Olen hiljattain sairastunut ja yksi seuraus tästä on, etten enä voi nukkua hiljaisuudessa. Pakko pitää tuuletinta, musiikkia tai white noisea päällä (staattinen kohina, astianpesukone, sade, kahvilan äänet jne.).
Mietin vain, onko minulla kohtalotovereita, syystä tai toisesta? Semmoinenkin ajatus nimittäin käy mielessä tässä asian hyväksymisprosessin ollessa vasta käynnissä, ettenhän ikinä voi löytää kumppania, kun ei kai kukaan muu näin nuku... Ja kuitenkin tajuan, että varmasti on muitakin kaltaisiani? Löytyisikö siis vertaistukea ja toivoa täältä? :)
Kommentit (31)
Compass kirjoitti:
Täällä yksi. Öisin katossa hurisee tuuletin, ei tuulettamisen takia, vaan juurikin sen äänen.
Jos päiväunia tartten, laitan areensta Avaran luonnon. Nukuttaa takuuvarmasti se kertojan ääni =) Tai tosiaan sitä valkoista kohinaa. Oddasat- uutisetkin on aika ihana hetki nukahtaa..=)Ihan hiljaiseen en osaa nukahtaa. Se korvien humina ja sydämen syke pitää liikaa hereillä.
Jännä juttu tosiaan, että ennen tätä uutta ongelmaani, nimenomaan nukuin täydessä hiljaisuudessa mieluiten vielä korvatulpat korvissa! Enkä kuullut sykettä enkä huminaa, oli vain se minkä tunsin "hiljaisuutena". Ja nyt kun sitä ei enää ole, ei yöllä eikä päivällä, on tässä ollut ihmettelemistä. Mutta siis lohduttavaa tietää, että ihmisillä on erilaiset normaalitilat - ja mäkin varmasti pääsen vielä siihen pisteeseen, etten enää mieti menetettyä hiljaisuuttani, vaan elän vain ihan tavallisesti. AP
Vierailija kirjoitti:
Mä rakastan yön hiljaisuutta ja pimeää💙 kuuluu vain jääkaapin hiljainen hurina ja satunnaisesti ohiajavan auton ääni. Ihana odottaa unta pimeän rauhassa kissan kanssa 😍
Samoin, talvella uni on syvempää kuin kesällä. Minulla on hyvä hämäränäkö, ja hyvä kylmänsietokyky, olen kalpea, ja muuta vampyyriin viittaavaa, aina samannäköinen, en siis vanhene ulkoisesti, hyvät geenit, joo en tiedä. Muita jotka eivät vanhenae??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä rakastan yön hiljaisuutta ja pimeää💙 kuuluu vain jääkaapin hiljainen hurina ja satunnaisesti ohiajavan auton ääni. Ihana odottaa unta pimeän rauhassa kissan kanssa 😍
Samoin, talvella uni on syvempää kuin kesällä. Minulla on hyvä hämäränäkö, ja hyvä kylmänsietokyky, olen kalpea, ja muuta vampyyriin viittaavaa, aina samannäköinen, en siis vanhene ulkoisesti, hyvät geenit, joo en tiedä. Muita jotka eivät vanhenae??
No olen kalpea, ikäistäni nuoremman näköinen, ja pidän pimeästä ja kylmästä makuuhuoneesta (16-18 astetta, mutta enemmänkin käy)... :) AP
Hyvää yötä kaikille nukkumismenoihin katsomatta!
Löysin hyvän white noise -videon, johon nukahtaa, mutta unet olivat aivan psekydeelisiä... Mitä lie aivon osia aktivoi :).
Vierailija kirjoitti:
Löysin hyvän white noise -videon, johon nukahtaa, mutta unet olivat aivan psekydeelisiä... Mitä lie aivon osia aktivoi :).
Psykedeelisiä siis.
Vierailija kirjoitti:
No ei äänet, mutta valo.
Jos laitan valot kiinni yöksi herään hirveään painajaiseen. Ensin silmät aukeavat ja yritän katsoa ympärilleni. En näe muuta kuin pimeää, enkä tiedä miten päin olen. Tiedän missä olen, mutta en uskalla liikkua Haron käsilläni ilmaa, enkä saa jalkojani liikkeelle. Joskus näen puoliunessa tässä vaiheessa elokuvien kummitushahmoja.Tuntuu kuin olisi laatikossa ja tekee mieli vain itkeä. Kuiskin hädissäni miestä, johon mieheni sitten herää. En siltikään saa käsiäni tottelemaan, vaan hänen on laitettava valot päälle, että hahmotan huoneen. Ylipäänsä sen miten päin olen ja missä on ovi jne. Olen silloin oikeastikin hereillä ja silmät auki. Kun valot aukeaa olet sekunnissa takas maan pinnalla ja oma itseni. Kaikki pelko häviää ja raajat alkavat toimia.
Aivan todella pelottava kokemus. Siksi meillä on yövalo. Olen 25
Kuulostaa jo unihalvaukselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei äänet, mutta valo.
Jos laitan valot kiinni yöksi herään hirveään painajaiseen. Ensin silmät aukeavat ja yritän katsoa ympärilleni. En näe muuta kuin pimeää, enkä tiedä miten päin olen. Tiedän missä olen, mutta en uskalla liikkua Haron käsilläni ilmaa, enkä saa jalkojani liikkeelle. Joskus näen puoliunessa tässä vaiheessa elokuvien kummitushahmoja.Tuntuu kuin olisi laatikossa ja tekee mieli vain itkeä. Kuiskin hädissäni miestä, johon mieheni sitten herää. En siltikään saa käsiäni tottelemaan, vaan hänen on laitettava valot päälle, että hahmotan huoneen. Ylipäänsä sen miten päin olen ja missä on ovi jne. Olen silloin oikeastikin hereillä ja silmät auki. Kun valot aukeaa olet sekunnissa takas maan pinnalla ja oma itseni. Kaikki pelko häviää ja raajat alkavat toimia.
Aivan todella pelottava kokemus. Siksi meillä on yövalo. Olen 25
Kuulostaa jo unihalvaukselle.
Totta - mullakin on ollut unihalvauksia mutta vain itse asiassa päikkäreitä nukkuessani eli nimenomaan ne valot päällä. Tapahtuuko tämä ylemmälle kirjoittajalle ihan joka kerta jos pitäisi nukkua valot pois? AP
Mäkään en osaa nukkua, jos on ihan hiljaista. En tosin tykkää muutenkaan hiljaisuudesta, mulla on vuorokauden ympäri musiikkia tai joku tv-sarja pyörimässä taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Mäkään en osaa nukkua, jos on ihan hiljaista. En tosin tykkää muutenkaan hiljaisuudesta, mulla on vuorokauden ympäri musiikkia tai joku tv-sarja pyörimässä taustalla.
Juu itse taas olin ennemmin nimenomaan hiljaisuuden ihminen, siksi tämä varmaan niin hankalalta tuntuukin. Kiva siis kuulla että on teitä joille tämä on jo vuosia tai koko elämän ollut se normaalitila - kyllä mä totun tähän vielä :). AP