Muuttaisinko kaksioon yksiöstä?
Osto ei ole nyt ajankohtaista, kun mies ei ole vielä saanut työpaikkaa samalta paikkakunnalta, eikä tiedetä jos vaikka minä saan toiselta paikkakunnalta töitä. Mutta ei sen enempää ostoaikeista, keskitytään asiaan.
Yksiö: uudempi, alle 10 vuotta vanha. Asunnossa on sauna. Kivat naapurit. Työmatka 2 km. Ei tarvitse mennä keskustaan ollenkaan. Keittiökaapit surkeat, säilytystilat olemattomat ja huonosti suunniteltu. Astianpesukone.
Tarjolla olevassa kaksiossa olisi erillinen makuuhuone, paremmat keittiön kaapit ja se olisi 5 min. kävelymatkan päässä käyttämältäni salilta. Työmatka pitenee 4 km ja kaupungin läpi. Enemmän kauppoja lähellä, apteekkiin 200 metriä. Vuokra nousisi 30 euroa, lisäksi vesimaksu, mikä nyt kuuluu vuokraan. Parempi keittiö, mutta ei astianpesukonetta.
Keskustaan on molemmista jota kuinkin sama, kun asunnot ovat ihan eri puolilla kaupunkia keskustasta katsoen. Sijainniltaan tykkäisin enemmän muuten tuosta kaksiosta, tai siis pidän enemmän siitä kaupunginosasta, mutta se on vilkkaan tien varrella, ku nykyinen asunto on kohtalaisen rauhallisessa paikassa liikenteellisesti. Olen asunut siellä vähän aikaa, mutta muutin pois kun sukulaiseni tuli opiskelemaan samaan kaupunkiin ja se oli hänelle passeli asunto oppilaitosten lähellä, niin "luovutin" sen hänelle.
Autopaikka on minulle tärkeä, mutta tolppapaikka löytyy molemmista ja kummassakin ihan hyvä piha lähteä autolla.