Olen 49vuotias nainen ja hain automyyjäksi.
Rekrytoija nauroi minulle ja sanoi että haluavat henkilön jolla tietoa sekä uusien autojen tekniikasta ja muusta sekä tietenkin myynnistä. Hän siis sanoi nämä heti. Olisiko hänelle pitänyt sanoa että olen myynyt autoja 8vuotta aijemmin ja tehnyt myyntityötä ikäni?
Kommentit (12)
Keskimääräinen automyyjä tuntee tekniikkaa melko suppeasti. Olen havainnut, että varsinkin jonkin merkkiliikkeen automyyjältä on turha kysyä mitään sen syvällisempää, kuin niitä asioita jotka on luettavissa esitteistä. Esim. "Onko tässä vuosimallissa sitä vai sitä versiota oleva polttoainelämmitin?" "Missä alustanumerossa vaihtui parannetut ulommat vetonivelet, joko tässä on ne?"
Toki on poikkeuksia, mutta automyyjä on yleensä vain myyjä, jonka homman voisi hoitaa yhtähyvin vaikka kodinkonemyyjä.
Joo ei mieheltä mitään voi ostaa. Huijaavat vaan
Ylensä ne jotka autoista tietävät keskivertoa enemmän hakeutuvat töihin korjaamon puolelle, ei myyjäksi. Hyvä myyjä osaa myydä mitä vaan kun vähän perehtyy myytävään tuotteeseen.
Miesmyyjää on niin kivaa nöyryyttää.
miehet eivät kehtaa tinkiä toiselta mieheltä ja voi sitä ilmettä kun sitä jatkaa ja jatkaa tinkimistä. Lopulta ovat sen näköisiä kun kissa kaatosateessa. Loputonta hubaa
Vierailija kirjoitti:
Miesmyyjää on niin kivaa nöyryyttää.
miehet eivät kehtaa tinkiä toiselta mieheltä ja voi sitä ilmettä kun sitä jatkaa ja jatkaa tinkimistä. Lopulta ovat sen näköisiä kun kissa kaatosateessa. Loputonta hubaa
Siis mitä ihmettä sä sönkkäät???
Ettäkö muka miehet ei kehtaa tinkiä toiselta mieheltä? No keneltä me sitten tingataan???
Aika vähiin jäisi autokaupoilla tinkaaminen, jos ei miehen kanssa kauppa tehtäessä kehtaisi tinkiä, minun kohdalle kun ei tähän 52 ikävuoteen mennessä ole osunut ainuttakaan naista autokauppiaana. Sen sijaan jokaiselta mieheltä olen kyllä tingannut tappiin asti ja vielä vähän päällekin.
Kyllä miehet tinkaa mutta kohtuullisesti. Ns. Herrasmies säännöillä. Nainen toimii eri tavoin ja onhan se ihan oikein kun kerta naisen euro on 80 senttiä.
"Rekrytoija nauroi minulle ja sanoi että haluavat henkilön jolla tietoa sekä uusien autojen tekniikasta ja muusta sekä tietenkin myynnistä. Hän siis sanoi nämä heti. Olisiko hänelle pitänyt sanoa että olen myynyt autoja 8vuotta aijemmin ja tehnyt myyntityötä ikäni?"
- No mitä sitten kerroit itsestäsi rekrytoijalle? - Toisaalta jos on noin surkea rekrytoija, niin kannattaako hänelle sanoa mitään, ainakaan järkevää.
Haluavat nuoren matalammalla palkalla.
Vierailija kirjoitti:
"Rekrytoija nauroi minulle ja sanoi että haluavat henkilön jolla tietoa sekä uusien autojen tekniikasta ja muusta sekä tietenkin myynnistä. Hän siis sanoi nämä heti. Olisiko hänelle pitänyt sanoa että olen myynyt autoja 8vuotta aijemmin ja tehnyt myyntityötä ikäni?"
- No mitä sitten kerroit itsestäsi rekrytoijalle? - Toisaalta jos on noin surkea rekrytoija, niin kannattaako hänelle sanoa mitään, ainakaan järkevää.
Soitin ja kysyin yhtä juttua ennenkuin laitoin hakemuksen. Puhelimessa hän ilman muuta oletti että olen se vanhempi kassa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitin ja kysyin yhtä juttua ennenkuin laitoin hakemuksen. Puhelimessa hän ilman muuta oletti että olen se vanhempi kassa .
Olisiko pitänyt kertoa? Ei tietenkään, eihän työpaikkaa hakiessa koskaan kannata kertoa omasta osaamisestaan. Hohhoijaa.
Autokaupat on viimeinen sovinismin linnake. En olisi ikinä uskonut, että auton ostaminen on niin vaikeaa kuin se oli vielä ainakin viisi vuotta sitten. Siis naisasiakkaalle. Mies oli yrittäjänä aina töissä ja minä tarvin itselleni auton. Ajattelin sitten käydä ostamassa sellaisen. Autokaupoissa olin ilmaa. Kiertelin, odottelin myyjää, myyjät oli ylimielisiä jne. Jos ovesta käveli joku mies sisään, heti juostiin palvelemaan, kun minä seisoin pienten lasten kanssa hölmistyneenä keskellä lattiaa. Miehissä on oikeasti renkaidenpotkijoita tosi paljon. Naiset taas yleensä on oikeasti ostamassa, eikä huvikseen siellä lasten kanssa pyöri.
Lopulta sain auton, kun mies lähti mukaan. Miestä palveltiin heti, mutta mies käänsi palvelun mulle. Minä sitten juttelin autosta, sen ominaisuuksista ja rahoituksesta. Osa miesmyyjistä vieläkin vastasi miehelleni, vaikka minä kysyin. Teki mieli kiljua, että minä tiedän autoista enemmän, minä päätän, minä maksan ja minä olen perheen insinööri ihan virallisestikin. Ostettuani auton, jostain maahantuojalta soitettiin palvelusta kysely pari viikkoa myöhemmin. Kerroin nauraen asiasta ja sanoin, että nyt oikeasti tajutkaa, että naisilla on rahaa, naiset tarvii autoja ja monet naiset on ihan itse ostamassa itselleen autoa. Eikä ne yleensä huvin vuoksi juoksuta myyjiä toisin kuin jotkut miehet, jotka harrastaa autokaupoilla pyörimistä.
Rekrytoijat on idiootteja yleensäkin.
Naisena en miehiltä autoja osta. Muuta kun käyn vttuilemassa niille ja tingin hintaa aivan pohjamutiin asti enkä kuitenkaan sitten osta.
Naisilta ostan kunhan on sen ikäinen että ääni on jo kuten aikuisilla.