Mitä hyvää aiot nautiskella jouluna?
Ja mitä suklaata kannattaa ostaa, sellaista joka vielä nykyään maistuu hyvälle ja reseptiä ei ole muutettu?
Meillä syödään joulupöydässä erilaisia kaloja. Riisipuuroa ja soppaa, laatikoita, lohkoperunoita... Jälkiruuaksi torttuja, itsetehtyjä piparkakkuja, erilaisia suklaita. Viiniä ja olutta.
Kommentit (25)
Kinkku on joulun kunkku ja hyvät savut takaa ruokahalun. Jälkiruokana Jumppaa, sisäkkäin painia. Kyllä tiedätte.
After eightit.
Taidan nauttia pari budapest-karkkia, vaikka olen niille allerginen.
Lanttulaatikkoa, se on jostain syystä nykyään suosikkini.
Ite tummasta suklaasta tehtyä jääsuklaatá.... mmmm
Sillejä ja suolakaloja <3
Silläkin uhalla että joulun jälkeen näytän Yodalta.
Käännän puolta vartin välein ja siemailen samalla kylmää valkoviiniä. En vielä tiedä että missä olen tänä vuonna matkoilla. En vietä joulua.
Alkupalana sienikeittoa ja paahdettua ruisleipää. Pääruokana venäläistä silliä (matjessilliä, lisukkeena sinappikastike, punajuurta, venäläisiä suolakurkkuja, munaa, kaprista, sipulihaketta), savukaloja, mätiä, kinkkua, homejuustoperunoita Mysi Lahtisen tapaan, kaikenlaisia oliiveja, etikkasäilykkeitä, sienisalaattia, tavallista salaattia... jälkiruuaksi kahvihyytelöä. Palanpainikkeena viinejä, alkujuomana skumppaa, jälkiruuan kera kahvia ja calvadosta.
Joulupäivänä aamupalaksi amerikkalaisia mustikkapannukakkuja vaahterasiirapin kera. Illalla noita aaton jämiä, alkukeitoksi ehkä puolukka-punajuurikeittoa. Jälkiruuaksi jotain muuta, ehkä suklaahyydykettä.
Tapanina teen lopusta kinkusta vorschmakin, tarjoilen punajuuren, suolakurkun, ranskankerman ja sipulisilpun sekä uuniperunoiden kera.
Kuulostaa - ja onkin - tuhdilta, mutta toisaalta se on ainoa päivän ateria, eikä määrät ole isoja.
Kinkkua, sherryä, lanttulooraa ja mokkapalajäätelöä.
Ainakin laatikoita, rosollia, suklaata ja glögiä. Ai että, kun lanttulaatikko on hyvää!
Meillä tulee olemaan:
Paahtopaisti
Tiskiltä ostettuja kinkkuleikkeleitä
Peruna- ja lanttulaatikko
Perunagratiini
Lihapullia (mies ruotsalainen ja tämä ehdoton ruotsalaisten joulupöydässä)
Lohta
Ehkä silliä
Uunikasviksia hunajamarinadissa
Ruisleipää
Konvehteja
Pipareita
Glögiä
Paljon viiniä (lapseton joulu, juhlitaan ystävä paruskunnan kanssa)
Olen hyvin innoissani joulusta. Ensimmäiben kerta kun järjestän oman joulun, aikaisemmin vietetty isovanhemmilla aina. :)
Vierailija kirjoitti:
Alkupalana sienikeittoa ja paahdettua ruisleipää. Pääruokana venäläistä silliä (matjessilliä, lisukkeena sinappikastike, punajuurta, venäläisiä suolakurkkuja, munaa, kaprista, sipulihaketta), savukaloja, mätiä, kinkkua, homejuustoperunoita Mysi Lahtisen tapaan, kaikenlaisia oliiveja, etikkasäilykkeitä, sienisalaattia, tavallista salaattia... jälkiruuaksi kahvihyytelöä. Palanpainikkeena viinejä, alkujuomana skumppaa, jälkiruuan kera kahvia ja calvadosta.
Joulupäivänä aamupalaksi amerikkalaisia mustikkapannukakkuja vaahterasiirapin kera. Illalla noita aaton jämiä, alkukeitoksi ehkä puolukka-punajuurikeittoa. Jälkiruuaksi jotain muuta, ehkä suklaahyydykettä.
Tapanina teen lopusta kinkusta vorschmakin, tarjoilen punajuuren, suolakurkun, ranskankerman ja sipulisilpun sekä uuniperunoiden kera.
Kuulostaa - ja onkin - tuhdilta, mutta toisaalta se on ainoa päivän ateria, eikä määrät ole isoja.
Mielenkiintoinen ja persoonallinen joulumenu! :)
Yksinäisen (lue: itsenäisen) jouluni aion viettää Captain Morganin kanssa Cocakolaa nauttien. Hän tulee parahiksi jouluksi tänne.
Lanttulaatikko, kinkku, rosolli, graavilohi ja italiansalaatti yhdessä on parasta mitä tiedän. Oikeasti. Makealta puolelta joulun herkku on luumurahka. Aika perinteisellä linjalla siis. Joulupäivänä voisi nauttia lasin punaviiniä tao viskiä jos tekee mieli. Auttaa ruoansulatuksessa myös!
Laatikoita, kinkkua, lohta, rosollia, keitettyjä munia, italiansalaattia, sienisalaattia... Oi että en malta odottaa joulua ja sitä ihanaa ruokaa!!! Jälkkäriks tietty suklaata niin paljon kun napa vielä vetää 😵 joo oon vähän possu
Mätiä ja kylmä kalapöytä+keitinperunoita, suosikkini. Kinkkua tottakai ja laatikoita ja rosollia. Itse leivon pari kpl näitä http://www.dansukker.fi/fi/resepteja/meheva-suklaa-taatelikakku.aspx , viime jouluna tein myös ja oli ihan tautisen hyvää. Konvehtirasioita varmaan tulee lahjaksi, ne nautiskellaan myös.
Mä haluan vain kinkkua, lisukkeilla ei niin väliä. Juustoa ja punaviiniä. Tämä mulle hyvä. Toki me laitetaan muutakin ( miehen herkkuja , mutta mä pärjään näillä :).
Muutamalla pullollisella hyvää viinaa.
Mies on metsästäjä eli riistaa hitaasti haudutettuna.
Fasaania, metsoa, jänistä, vesilintuja lisukkeineen. Hyvä kastike, hyytelöt.
Luumurahkaa.
Magnumin uutukaista purkkijätskiä tietenkin