Jos varattu mies rakastuu toiseen naiseen, niin
voiko se oma liitto olla hyvä? En puhu mistään ihastumisista, vaan oikeasti siitä että rakastuu kunnolla toiseen naiseen.
Ystäväni kanssa aiheesta "kinataan", hänen mielestään voi rakastua, mun mielestä taas ei. Mun mielestä kahden ihmisen hyvään rakkaussuhteeseen ei pääse kolmas väliin millään.
Kommentit (31)
Mikäs spämmäri tämä noitatohtorin mainostaja on?
Hyvään suhteeseen ei pääse kukaan väliin. Jos mies rakastaa vaimoaan, ei hän näe ketään muuta naista.
Jostain olen kuullut, että mies voi kuulemma rakastaa kahta naista samaan aikaan. Mutta nainen ei voi.
Olen itse ollut naimisissa saman miehen kanssa ikävuodet 20-53 v. Tavatessamme ihastuimme ja rakastuimme järjettömästi ja mies jätti silloisen tyttöystävänsä. Toki se alun huuma on laantunut, mutta toisaalta sitten se rakkaus, kiintymys ja läheisyys on lisääntynyt. Enpä usko, että kumpikaan meistä on ollut sen jälkeen edes ihastunut kehenkään muuhun, puhumattakaan että joku pystyisi meidän väliin tulemaan.
Ei kai nämä ole mitään mustavalkoisia asioita. Pitkässä suhteessa tulee vastaan vaikka minkälaisia vaiheita, hyviä ja niitä huonompiakin. Eihän rakkaus ole mikään stabiili tila. Jos vielä toiselta on hukassa se kuuluisa tahto, niin tavallaan siihen väliin voi huonossa saumassa joku onnistua kiilaamaankin. Oma mokahan se on sitten alkaako niitä tunteita ruokkia niin että siitä tulee jotain syvempää. Ja tarkoitan tällä sekä miestä että toista naista.
Vierailija kirjoitti:
Miksei voisi? Rakkaus voi pitkässä suhteessa laimeta, vaikkei ongelmia olekaan.
Rakkauden laimeneminen on vain piiloilmaus sille, että rakkaus on kuollut. Ihminen ei voi rakastaa kuin yhtä kerralla, eikö siitä ole tutkimuksiakin. Pitää voi useammasta. Jos rakastuu toiseen niin omassa parisuhteessa on jotain mikä on tämän aiheuttanut. Ehkä rakkautta ei koskaan edes ollut, vaan toinen on vaan ollut sopiva. Moni ei edes ymmärrä, minkälainen kumppani itselle sopii ja on vain valittu vääräntyyppinen kumppani, jonka kanssa ei koeta koskaan sielunkumppanuutta.
ei hyvässä liitossa mies ajattele muita. Tästä johtuu myös se, että vaikka mies on pettänyt kerran, se ei välttämättä tapahdu uudestaan toisen naisen kanssa.
Kun oma rakkaus on kunnossa, niin siihen ei mahdu muita. Jos oma rakkaus on huonolla tolalla, niin siihen mahtuu parempia mahdollisuuksia, muttei niitä tartte parisuhteessa kenenkään hyväksyä.
Täydellistä suhdetta ei ole, kun ei ole täydellisiä ihmisiäkään. Ne pitkät liitot , jotka onnistuvat välttämään ja luovimaan kaikkien karikkojenkin läpi, ovat yleensä sellaisia, joissa ymmärretään, että kukaan ei ole täydellinen ja ne oman toisen puoliskon "virheet" hyväksytään, eikä etsitä sitä kuuta taivaalta. Näissä liitoissa myös yleensä osataan keskustella asioista, jotka hiertävät, eikä vieritetä syytä aina sille toiselle osapuolelle, eli osataan katsoa myös sinne peiliin ja tajutaan se tosiasia, että molemmat joutuvat tekemään uhrauksia ja kompromisseja jotta liitto pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Täydellistä suhdetta ei ole, kun ei ole täydellisiä ihmisiäkään. Ne pitkät liitot , jotka onnistuvat välttämään ja luovimaan kaikkien karikkojenkin läpi, ovat yleensä sellaisia, joissa ymmärretään, että kukaan ei ole täydellinen ja ne oman toisen puoliskon "virheet" hyväksytään, eikä etsitä sitä kuuta taivaalta. Näissä liitoissa myös yleensä osataan keskustella asioista, jotka hiertävät, eikä vieritetä syytä aina sille toiselle osapuolelle, eli osataan katsoa myös sinne peiliin ja tajutaan se tosiasia, että molemmat joutuvat tekemään uhrauksia ja kompromisseja jotta liitto pysyy.
Hienosti sanottu!
Otan heti yhteyttä.. :DD