Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain mahtumaan isoon viinilasiin yli puoli pulloa - Joulu pelastettu!

Vierailija
10.11.2016 |

Täytin ison viinilasin ihan piripintaan ja siihen meni reippaasti yli puoli pulloa.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/54 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasillisenhan tosiaan saa äiti-ihminenkin viiniä jouluna nauttia.

No ja vittu ei saa! Äiti ihmisen tehtävä on herätä viideltä jo suorittamaan ja viimeistellään kinkku, lahjat, leipomaan viimeiset jutut ja silittämään miehen ja katraan juhlavaatteet.

Sitten herätetään ne pienokaiset ja mies ja käydään joulukirkossa riisipuuron jälkeen ja kun tullaan takaisin niin äiti lämmittää joulusaunan sillä aikaa kun kultamussukat katsoo lumiukon ja mies raapii joulukulkusiaan.

Saunan jälkeen tietenkin puetaan kaikki tip top ja äiti meikkaa, laittaa hiukset ja pukeutuu ja sen jälkeen alkaa valmistelemaan joulupäivällistä. Tässä välissä tietenkin se äiti ihminen alkaa ottaa vastaan vieraita samaa aikaa kun isukki istuu sohvalla, kaivaa nenää ja pyyhkii räät sohvan alle. Ja tietenkin äitylin pitää pitää huolta vieraista ja tarjoilla viiniä ja glögiä ja pipareita.

Päivällisen aikaan tietenkin äiti ei ehdi istua alas kun pitää juosta keittiössä ja pitää huoli että kaikilla on kystä kyllä ja samaa aikaa toputtaa lapsia että pukki kyllä tulee kun odottaa. Sitten päivällisen jälkeen istutetaan ne vieraat olohuoneeseen ja äiti taas juoksee hakemassa tarjoiltavaa ja pöyhii tyynyjä kunnes pukki saapuu.

Pukki kun saapuu niin äiti ihminen ei toki istu alas vaan juoksee kehää korjaamassa pienimmätkin lahjapaperin muruset etteivät ne pilaa iskän ottamia joulukuvia. Omia lahjoja ei tietenkään saa kun eihän äidit moisia tarvitse.

Lopulta kun kaikki on saatu paimennettua ulos ja lapset nukkumassa niin äiti istuu alas ja pilkataan itkuun kun unohti laittaa pöytään vielä niiden 17 sortin jälkiruuan kanssa jouluhalon ja joulu on nyt ihan kokonaan pilalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasillisenhan tosiaan saa äiti-ihminenkin viiniä jouluna nauttia.

No ja vittu ei saa! Äiti ihmisen tehtävä on herätä viideltä jo suorittamaan ja viimeistellään kinkku, lahjat, leipomaan viimeiset jutut ja silittämään miehen ja katraan juhlavaatteet.

Sitten herätetään ne pienokaiset ja mies ja käydään joulukirkossa riisipuuron jälkeen ja kun tullaan takaisin niin äiti lämmittää joulusaunan sillä aikaa kun kultamussukat katsoo lumiukon ja mies raapii joulukulkusiaan.

Saunan jälkeen tietenkin puetaan kaikki tip top ja äiti meikkaa, laittaa hiukset ja pukeutuu ja sen jälkeen alkaa valmistelemaan joulupäivällistä. Tässä välissä tietenkin se äiti ihminen alkaa ottaa vastaan vieraita samaa aikaa kun isukki istuu sohvalla, kaivaa nenää ja pyyhkii räät sohvan alle. Ja tietenkin äitylin pitää pitää huolta vieraista ja tarjoilla viiniä ja glögiä ja pipareita.

Päivällisen aikaan tietenkin äiti ei ehdi istua alas kun pitää juosta keittiössä ja pitää huoli että kaikilla on kystä kyllä ja samaa aikaa toputtaa lapsia että pukki kyllä tulee kun odottaa. Sitten päivällisen jälkeen istutetaan ne vieraat olohuoneeseen ja äiti taas juoksee hakemassa tarjoiltavaa ja pöyhii tyynyjä kunnes pukki saapuu.

Pukki kun saapuu niin äiti ihminen ei toki istu alas vaan juoksee kehää korjaamassa pienimmätkin lahjapaperin muruset etteivät ne pilaa iskän ottamia joulukuvia. Omia lahjoja ei tietenkään saa kun eihän äidit moisia tarvitse.

Lopulta kun kaikki on saatu paimennettua ulos ja lapset nukkumassa niin äiti istuu alas ja pilkataan itkuun kun unohti laittaa pöytään vielä niiden 17 sortin jälkiruuan kanssa jouluhalon ja joulu on nyt ihan kokonaan pilalla

Halaus ja viinilasillinen rentouttaisi.

Vierailija
24/54 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanapakkauksen sisuksen voi varmasti sijoittaa jotenkin kätevästi niin, että hanaan ja painikkeisiin pääsee käsiksi ilman, että kukaan huomaa.  Olen joskus nähnyt kuvan sellaisesta linnunpönttömallista. Nyt vain ideoimaan ja askartelemaan jouluista versiota. Vielä ehtii testaamaankin usean kertaa toimivuutta.

Vierailija
25/54 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen suoraan piilopulloa jonnekin keittiön komeroon tai vaikka tyhjään pataan kannen alle (kunhan muistaa pikku viinipäissään että missä padassa piilo, ettei sitä iske hellalle ja hellaa päälle). Siellä voi käydä ahkerasti patojen ja kattiloiden ääressä sekoittamassa ja vispaamassa ja samalla vähän naukkailemassa. Niin monta kärpästä yhtä aikaa; olet ahkera, ehtoisa emäntä, monen ruoan loihtija - eikä se viinilasillinenkaan todistettavasti tyhjene.

Näin meillä.

Jatkoidea. Piilopullosta joutuu hörppäämään niin että kukaan ei näe ja siinä aika suuri kiinnijäämisriski. Kaataa juomat suoraan yhteen kattilaan ja sitten siitä voi mastella kauhan kanssa muka mausteiden ja suolaisuuden määrää tarkastaakseen.

Vierailija
26/54 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanapakkauksen sisuksen voi varmasti sijoittaa jotenkin kätevästi niin, että hanaan ja painikkeisiin pääsee käsiksi ilman, että kukaan huomaa.  Olen joskus nähnyt kuvan sellaisesta linnunpönttömallista. Nyt vain ideoimaan ja askartelemaan jouluista versiota. Vielä ehtii testaamaankin usean kertaa toimivuutta.

Muovinen kukkaruukku ja siihen reikä hanapakkaukselle, niin että hanan saa ruukun kylkeen ja ruukku kukkapöydälle hana seinän puolelle ja välipohja sekä joku muovinen kasvi ruukkuun hanapussin päälle. Hanapussi tietysti poistetaan pahvilaatikostaan ennen ruukkuun asentamista.

Vierailija
27/54 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla onkin sellanen täytettävä kaulin. Aatto menee mukavasti leipoessa. Aamulla kaulitaan piparitaikinaa, päivällä tortut ja iltasella voi leipoo vaikka korvapuusteja. Kyllä sinne kaulimeen litra vii,, siis vettä mahtuu kerralla.

Vierailija
28/54 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essence punaviinilasi plus on 65cl. Eli teille wt:lle kuusi ja puoli desilitraa.

Vierailija
29/54 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon aina mariskoolista, toisella mariskoolilla kokeilen, mahtuuko mun rinta siihen. Silleen huomio ei kiinnity ollenkaan mun viininjuontiin, vaan "hassutteluun". 

Vierailija
30/54 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi mariskool-vinkki on muuten hyvä mutta mulla juuttui tissi mariskooliin kiinni viime vuonna anoppilassa. Vähän häiritsi kun appi yritti herrasmiehenä auttaa miniää pulassa

Vierailija
31/54 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeasta sai ainakin ennen punkkulaseja, joihin meni koko pullo. Kaverilla oli noita, ja pari kertaa tuli juotua ns. lasilliset hänen luonaan.

Vierailija
32/54 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakulla on paaaha probleema ton vinkun kanssa. Ehkä se on se opiskelija äiti joka meinasi saada burn outin muutama viikko sitten? Jos se sitten sai sen ja meni hulluksi.

Vierailija
33/54 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Essence punaviinilasi plus on 65cl. Eli teille wt:lle kuusi ja puoli desilitraa.

Ei tuolla vielä kuuhun mennä, kun siveyden mittarina pidetään yhtä lasia hyvääääääää viiniä.

Vierailija
34/54 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 2000-luvulla on vihdoin aika kääntää epätasa-arvoinen asetelma päälaelleen ja on naisten vuoro örveltää juhlapyhät! Nyt vaan toivotaan valkeata joulua, että päästään kokeilemaan, miltä tuntuu heittää perhe paljasjaloin hankkeen onnistuneen illan päätteeksi. Näin näytetään lapsille mallia sekä tasa-arvosta että sivistyneestä ja perinteisestä tavasta juoda viinaa.

Vierailija
35/54 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaas nyt neuvoa. Jos ostan joulukalenteriksi sen kopallisen kossua, niin pitäisikö viikonlopuiksi ja pyhäpäiviksi sitten varmuuden vuoksi ostaa isommat pullot? Kyllähän se arki-ilta sillä puolen litran pullolla varmaan menee, mutta entäs vapaapäivät? Mikä olisi suositeltava määrä varautua siihen?

En mä kyllä tavallisesti niin paljon dokaa,  kolmen vartin viinipullostakin jää monesti osa juomatta kun ei viitsi juoda väkisin, ehtii mennä pilalle ennen loppumista. Mutta ajattelin että teen edes jotain joulun eteen tänä vuonna, yleensä kun en vietä sitä mitenkään.

36/54 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, mut jos menee kysymään joltain henkilöltä jolla ei tod. ole mitään ongelmaa alkoholin kanssa, niin ei se kyllä viiniä tai muutakaan alkoholijuomaa pidä hyvän makuisena. Kyllä sellainen mielummin ottaa lasin jotain muuta. Mut se on sellaista päällikultaista sievää pientä hifistelyä sen viinan kanssa, harrastan viinejä= olen umpi juoppo.

Vierailija
37/54 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Jännä juttu, mut jos menee kysymään joltain henkilöltä jolla ei tod. ole mitään ongelmaa alkoholin kanssa, niin ei se kyllä viiniä tai muutakaan alkoholijuomaa pidä hyvän makuisena. Kyllä sellainen mielummin ottaa lasin jotain muuta. Mut se on sellaista päällikultaista sievää pientä hifistelyä sen viinan kanssa, harrastan viinejä= olen umpi juoppo.

Tämä on totta. Minä en alkoholia juo maun vuoksi, vaan ihan muista syistä...

Vierailija
38/54 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Mut se on sellaista päällikultaista sievää pientä hifistelyä sen viinan kanssa, harrastan viinejä= olen umpi juoppo.

Mahdollisesti olen sitten umpijuoppo. Mutta osaanpahan ainakin kirjoittaa selkeitä, loogisia virkkeitä ja yhdyssanat yhteen.

39/54 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei lasin koko tai sen puute ole koskaan estänyt nauttimasta sopivaa määrää juomaa.

Vierailija
40/54 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

h_ki kirjoitti:

Itsellä ei lasin koko tai sen puute ole koskaan estänyt nauttimasta sopivaa määrää juomaa.

Liikaa on sopivasti vai?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi