Onko toi TuiFly vitsi? Käsittämättömän pienet kilorajat matkatavaroille.
"Matkatavarat TUIFly (BLX) ja Thomson Airwaysin (TOM) lennoilla, sisältäen käsimatkatavaran, saavat painaa yhteensä 20 kg."
http://www.tuiflynordic.fi/matkatavarat/lahtoselvitettava_matkatavara
Katselin Tui:n lomamatkoja ja ihan kivoja vaihtoehtoja heiltä löytyikin. Jäi vaan matkat heidän kautta hankkimatta noiden matkatavaroiden kilorajojen takia. Ruumaan menevä matkalaukku max. 15 kg ja käsimatkatavarat 5 kg.
Vertailun vuoksi: Finnairilla 23 kg ja 8 kg.
Kaikki katsomani Tui:n lennot tehdään TUIFly BLX:lla, jossa toi tiukka painoraja romppeille.
Mulla on AINA painanut matkalaukku sen 20 kg paluulennolla 1-2 viikon lomilla. Käsimatkatavaroita en ole punninnut, mutta on reppu täynnä tuotteita, jotka ei kilorajojen takia matkalaukkuun mene.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Mitä hiton tuotteita sä tarvitset yli 20 kiloa viikon lomalla?! Vaikka ois laukku täynnä kirjoja, sekään tuskin painaisi noin paljon. Mulla ei ollut puolen vuoden maailmanympärimatkallakaan noin paljon.
Käyn kohteissa, mistä voi ostaa halvalla vaatteita koko perheelle, sekä paikallisia viinejä ja elintarvikkeita. Kyllä ne kilorajat äkkiä tulevat vastaan. Ap
Sinulla on turhaa tavaraa ihan helvetisti.
Pakkaat vaan järkevämmin -problem solved.
Kannattaa lentää oikeilla lentoyhtiöillä ja jättää nuo omaan arvoonsa. Varsinkin jos duunimatkoukt kerääntyy maileja, voi korottaa matkustusluokankin samalla, lähtee loma mukavammin käyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hiton tuotteita sä tarvitset yli 20 kiloa viikon lomalla?! Vaikka ois laukku täynnä kirjoja, sekään tuskin painaisi noin paljon. Mulla ei ollut puolen vuoden maailmanympärimatkallakaan noin paljon.
Käyn kohteissa, mistä voi ostaa halvalla vaatteita koko perheelle, sekä paikallisia viinejä ja elintarvikkeita. Kyllä ne kilorajat äkkiä tulevat vastaan. Ap
Sitten maksat lisäkiloista.
Tosi halvat vaatteet ja viinit ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos tuo sinusta on lomailua, niin mikäs siinä. Maksa ekstraa matkatavarasta. Enpä itse tylsempää matkailua keksisi kuin kaupoissa roikkuminen.
Hyvin riittää. 2vkon Thaimaanmatkakin sujui loistavasti 13kg laukulla ja parin kilon käsimatkatavaralla. Ei sitä tarvaraa määräänsä enempää lomamatkalla tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi halvat vaatteet ja viinit ;)
No en maksa. Valitsen mieluummin lentoyhtiön, jossa ruumaan saa dumpata sen väh. 20 kg ilman ylipainomaksua. Ap
Ok ja sinä maksat jos romunkuljetus maailmalta noin innostaa. Viikon reissun pärjään repulla ja kuukauden lentolaukulla, ihan helposti.
Miksi helvetissä ihmiset lentävät noilla? Hinnat ihan samoja kuin kunnollisilla yhtiöillä ja ei pääse loungeihin jne.
Mä hikoilen kuin pieni porsas etelän lomilla ja pakko ottaa vaatetta kotoakin mukaan ihan kiitettävä määrä, jos ei halua lomaa viettää pesulassa tai hieltä haisevissa ja hisen märissä vaatteissa. Ei auta antiperspirantit niin hyvin, että tälyä ongelmalta välttyisin. Tuohon vielä lomaostokset ja tuliaiset päälle, niin ei 15 kg riitä millään.
Vierailija kirjoitti:
Sitten lennät jollain muulla
No niinhän mä lennänkin. Mikä tuossa on vaikea ymmärtää? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sä valitat jos et edes käytä niiden palveluja? Sama kun ruikuttaisit että mäkkärissä on paskaa ruokaa, vaikken mä koskaan siellä syökään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sä valitat jos et edes käytä niiden palveluja? Sama kun ruikuttaisit että mäkkärissä on paskaa ruokaa, vaikken mä koskaan siellä syökään.
Miksi muka en saa valittaa ja ihmetellä noiden painorajoja, vaikka lennän ihan toisen yhtiön koneella? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi halvat vaatteet ja viinit ;)No en maksa. Valitsen mieluummin lentoyhtiön, jossa ruumaan saa dumpata sen väh. 20 kg ilman ylipainomaksua. Ap
Eli maksat kalliimman lentolipun muodossa..... :)
Ihan sama toki minulle.
Osta lisäkiloja. Tai mene toisella kalliimmalla yhtiöllä. Tai vähemmän romua basaareista. TAI pue kaikki vaatteet paluumatkalla päällesi ja survo taskuihin painavimmat tavarat. Hikoilet kuin sika lomalla juodut kaljat ihosta läpi ja selviät muutaman kympin halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Tuiflylle on varmaan ihan ok, että et lennä niillä
Joo. Eiköhän heille matkaajia riitä teistä alapeukuttajistakin ihan riittämiin. Ap