Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain postista noutoilmoituksen toiselle puolen suomea

Vierailija
09.11.2016 |

Mitä pitäis tehdä? Onkohan tullut väärään numeroon? Pitäiskö mun ilmottaa postiin? Goolella löysin varotuksia huijausviesteistä, mutta niissä kerrottiin spostista jossa linkki, jota painamalla joku kalasteleeverkkotunnuksia. Tossa viestissä ei ollut mitään linkkiä vaan ihan perus postin saapumisilmoitus jossa oli postin osoitteena pieni paikkakunta toisella puolen Suomea. Outoa on se että olen käynyt sattumalta viimekuussa juuri tuolla pikkupaikkakunnalla ensinmäistä ja ehkä viimistä kertaa elämässäni. Voiko liittyä johonkin?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postiin on mahdotonta soittaa. Posteihin ei ole puh.nroita, ainoastaan valtakunnallseen maksulliseen palvelunumeroon, jonne saa jonottaa vähintään puoli tuntia.

Koeta posin chat-palvelua, se ei maksa mitään. Toisaalta ihan turha soittaa, koska kaikki on sun oma vikas kuitenkin postin mielestä.

Kaupunginosassani Helsingissä posti jaetaan enää ehkä kolmena päivänä viikossa. Harmittaa, kun torstain lehdet tulevat ehkä maanantaina tai tiistaina. Postin chatti käski ottaa lehtitaloon yhteyttä, se on kuulemma lehtitalon vastuulla lehtien perilletulo, vaikka lehtitalot ostavat kuljetuspalvelun postilta????

Lopetin lehtitilaukset tuosta syystä. Lehtitalon mukaan lehti ilmestyy torstaina, mutta posti tuo sen maanantaina. Postin mukaan vika on lehtitalossa, lehtitalo väittää, että postissa. Kumpikaan ei aio vaikuttaa siihen, että tilanne muuttuisi, joten olen siirtynyt irtonumeroiden ostajaksi. Silloin saa lehden torstaina tai voi leikkiä, että postissa on ongelmia ja jättää lehden ostamatta.

Vierailija
22/27 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ketju tällaisesta asiasta?

Soita postiin huomenna, tai käy siellä. Omassa postissasi. Näytä viesti siellä ja kysy.

Miten sä muuten pärjäät kun äiti ei ole kotona?

Soita postiin huomenna: käytössä vain valtakunnallinen numero. Sieltä vastataan, että asia ei ole heidän selvitettävissään, ota yhteys omaan postiin.

Yhteys omaan postiin: yllätys, sitä ei ole, on vain asiamiesposti, jossa ei osata vastata, neuvotaan soittamaan postin palvelunumeroon.

Kun äiti ei ole kotona, kerään postisia ja käyn viemässä niitä postin keltaiseen laatikkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä kysyn sen verran, jos joku jaksaa vastata, et meneekö sille tilaajalle kirjeitse myös saapumisilmoitus vai jääkö ilman pakettiaan jos en jaksa soittaa postin aspaan. Siis mietin et jos tää viesti tuli nyt sit väärään numeroon.

Jos henkilö on laittanut myös sähköpostiosoitteen, niin sinne tulee ilmoitus myös. Näin ainakin omalla kohdalla. Ja se JJ....alkuinen on lähetystunnus.

Vierailija
24/27 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstari voi olla ainoa saapumisilmoitus minkä vastaanottaja paketista saa. Jos tekstari on lähetetty niin paketista ei laiteta paperista ilmoitusta.

Vierailija
25/27 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita seurantakoodi postin nettisivun hakuun. Selviääkö mistä tai keneltä tulossa?

Ei ole seurantakoodia vaan viesti:

Lähetys Suomen Xxxxxx €0.00 noudettavissa 21.11.2016 asti postista os. Xxxtie 11, 00000 paikkakunta. Henkilöllisyystodistus&tunnus xxxxxxxxxxxxxxx mukaan. Hylly xxxxx

Oon siis korvannu kaikki tunstettavissa olevat jutut xllä tai Nollalla.

Se pitkä numero on seurantakoodi, tod. näk. CE0-alkuinen. Eihän ne postissa muuten tiedä mitä pakettia olet tullut noutamaan.

Jep tuo tunnus on lähetystunnus, jolla tiedot löytyy netistä. Mutta minulla postin tunnukset ovat aina  JJF alkuisia.

Vierailija
26/27 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita seurantakoodi postin nettisivun hakuun. Selviääkö mistä tai keneltä tulossa?

Ei ole seurantakoodia vaan viesti:

Lähetys Suomen Xxxxxx €0.00 noudettavissa 21.11.2016 asti postista os. Xxxtie 11, 00000 paikkakunta. Henkilöllisyystodistus&tunnus xxxxxxxxxxxxxxx mukaan. Hylly xxxxx

Oon siis korvannu kaikki tunstettavissa olevat jutut xllä tai Nollalla.

Se pitkä numero on seurantakoodi, tod. näk. CE0-alkuinen. Eihän ne postissa muuten tiedä mitä pakettia olet tullut noutamaan.

Jep tuo tunnus on lähetystunnus, jolla tiedot löytyy netistä. Mutta minulla postin tunnukset ovat aina  JJF alkuisia.

Läähetystunnuksen kirjaimet ja muoto riippuu ihan siitä mistä maasta paketti on tullut... JJFI:t on kotimaista alkuperää.

Vierailija
27/27 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain samanlaisen. Menin omaan postiin pyytämään että siirtäkää lähetys tänne omaan postiin. Kertoivat siellä ettei mitään lähetystä ole olemassakaan. Huijausta mutten tiedä että mitä sillä yritetään saavuttaa.