Mies ja nainen vain ystäviä?
Miksi jotkut miehet ystävystyvät vain naisten kanssa jotka haluaa sänkyyn? Ystävänainen heivataan samalla hetkellä kun alkaa seurustella.
Kertokaa mulle miehistä joilla on hyvinä kavereina naisia jotka eivät ole entisiä kumppaneita tai ihastuksia? Onko niitä?
Kommentit (22)
Onhan tota tutkittu ja todettu, että naiset ja miehet kokee tossa tilanteessa "ystävyyden" eri tavalla. Naiset ystävyytenä, ja miehet enemmän mahdollisuutena, eli ystävyys on välivaihe.
Mulla on ystävänä kaksi miestä, mutta onhan ne eri asia kuin naispuoliset ystävät.
Toisen kanssa olen seurustellut, mutta lopetin sen koska tunteet on kaverilliset. Saatetaan joskus harrastaa seksiä. En tiedä miten kävisi jos jompikumpi alkaisi seurustella. Ehkä otettaisiin etäisyyttä, ehkä ei.
Toinen oli joskus ihastunut minuun mutta minä en häneen. Ikinä ei ole ollut mitään. Nykyään hän seurustelee mutta pidämme yhteyttä (tyttöystävä tietää) ja ystävyys on meille tärkeää.
Mitä siitä pitää kertoa? Ei olla nussittu eikä olla nussimassa tulevaisuudessakaan. Ei edes pussailla. Ystävyys on jatkunut parisuhdestatusmuutosten yli.
Minulla 2 naista ystävinä, itseasiassa mies ystäviä ei ole, ovat vain kavereita, kyllä näiden ystävien kanssa seksistä on puhuttu, mutta todettu että ystävinä on mukavampaa.
MInulla oli useiden vuosien ajan hyvä ystävä, jonka kanssa pidin yhteyttä silloinkin kun jompi kumpi meistä tai molemmat tapailivat/seurustelivat muiden kanssa. Sitten hän meni ihastumaan sairaalloisen mustasukkaiseen naiseen, joka laittoi valitsemaan joko hänet tai ystävyytemme. Todella typerää. Jos olisimme halunneet olla yhdessä niin kai me olisimme olleet jo ennen kuin he tapasivat.
Okei, mitään ei ehkä sanota tai tehdä, mutta kyteekö miehen mielessä "aina" mahdollisuus?
Minulla - miehellä- on useampi naispuolinen kaveri ja pari erinomaisen tärkeää ja arvokasta ystävää, joista toinen on pieni ihastus. mutta ihastumien ei johtanut aikanaan parisuhteeseen saati seksiin, mutta nyt kun katson taakse niin suuremmoiseen ystävyyteen, joka on kestäny jo vuosia. - Toisen kanssa on vain ollut aina luontevaa olla vain ystävä. - Tmäkin ystävyys on kestänyt jo useamman vuoden. - Enkä ole hänenkään kanssa ikinä halunnut harrastaa seksiä; eikä hän tiettävästi, myöskään minun. Yksi orastava parisuhde kaatu aikoinaan siihen, että en lämmennyt seksille niin nopeasti, kuin mitä nainen olisi halunnut. - Pahalta se silloin tuntui, mutta juuri nyt olen vain helpottunut, että pidin pääni. - - Asekusaali en ole.
Jos minun mahdollinen kumppanini -olen siis sinkku- vaatisi minun luopuvan ja katkaisevan välini naispuolisiin ystäviini tai kavereihini, niin olsin vähintään pöyristynyt ja suuttunut. - On mahdollisya, että meidän parisuhteemme päättyisi siihen. - Toistaiseksi parisuhteeni -ne harvat mitä minulla on ollut- ovat kaatuneet muusta syystä kuin siitä, että minulla on naispuolisia kavereita ja ystäviä. - Yhtälailla jokaisella kumppanillani on ollut, ainakin kavereita molemmista sukupuolista.
Mä oon läheinen muutaman miespuolisen opiskelukaverin kanssa. Yhdessä käydään opiskelijabileissä ja pelataan tietokoneella.
Vierailija kirjoitti:
Minulla - miehellä- on useampi naispuolinen kaveri ja pari erinomaisen tärkeää ja arvokasta ystävää, joista toinen on pieni ihastus. mutta ihastumien ei johtanut aikanaan parisuhteeseen saati seksiin, mutta nyt kun katson taakse niin suuremmoiseen ystävyyteen, joka on kestäny jo vuosia. - Toisen kanssa on vain ollut aina luontevaa olla vain ystävä. - Tmäkin ystävyys on kestänyt jo useamman vuoden. - Enkä ole hänenkään kanssa ikinä halunnut harrastaa seksiä; eikä hän tiettävästi, myöskään minun. Yksi orastava parisuhde kaatu aikoinaan siihen, että en lämmennyt seksille niin nopeasti, kuin mitä nainen olisi halunnut. - Pahalta se silloin tuntui, mutta juuri nyt olen vain helpottunut, että pidin pääni. - - Asekusaali en ole.
Jos minun mahdollinen kumppanini -olen siis sinkku- vaatisi minun luopuvan ja katkaisevan välini naispuolisiin ystäviini tai kavereihini, niin olsin vähintään pöyristynyt ja suuttunut. - On mahdollisya, että meidän parisuhteemme päättyisi siihen. - Toistaiseksi parisuhteeni -ne harvat mitä minulla on ollut- ovat kaatuneet muusta syystä kuin siitä, että minulla on naispuolisia kavereita ja ystäviä. - Yhtälailla jokaisella kumppanillani on ollut, ainakin kavereita molemmista sukupuolista.
Tunnetko miehiä, joiden mielestä naisten kanssa ei voi olla vain ystäviä, jotka ovat parisuhteiden ulkopuolella joko ihan konkreettisesti tai ainakin emotionaalisesti hyvin yksinäisiä? Mitä heidän pitäisi mielestäsi tehdä? Syventää ystävyyssuhteitaan miespuolisiin kavereihin vai hyväksyä tuttavanaisia ystäviksi?
Tätä on erittäin monen todella vaikeaa ymmärtää että USEIMMITEN MIES toivoo salaa mielessään että se ystävyys syvenisi. ..fwb suhteeksi vaikka eivät uskalla sitä sanoa koska pelkäävät naisen reaktiota jos se olisi torjuva, kielteinen tai jopa raivostunut.
Voihan myös nainen ajatella näin , mutta kyllä se useimmiten on mies todistetusti ja tutkitusti.
On tietysti hyvä että on ystäviä
Näin tämä menee OIKEASTI SIIS kirjoitti:
Tätä on erittäin monen todella vaikeaa ymmärtää että USEIMMITEN MIES toivoo salaa mielessään että se ystävyys syvenisi. ..fwb suhteeksi vaikka eivät uskalla sitä sanoa koska pelkäävät naisen reaktiota jos se olisi torjuva, kielteinen tai jopa raivostunut.
Voihan myös nainen ajatella näin , mutta kyllä se useimmiten on mies todistetusti ja tutkitusti.
On tietysti hyvä että on ystäviä
Oletko useimmilta miehiltä kysynyt asiaa vai mistä tiedät?
Vaikea ymmärtää koko kysymystä! Siis eihän kaikkien miesten kanssa todellakaan voi olla seurustelusuhteessa tai mitä nimeä nyt sitten käytetäänkään! Suurimman osan kanssa ollaan ihan vaan kavereita tai ystäviä tms.
Vierailija kirjoitti:
Okei, mitään ei ehkä sanota tai tehdä, mutta kyteekö miehen mielessä "aina" mahdollisuus?
Mikä ihmeen "mahdollisuus"? Seksuaalissävytteisiä ajatuksia on monistakin naisista, joista varmaan osa on tuttuja ja osa tuntemattomia. En ole silti menossa panemaan kuin vaimoa. Joskus olen naispuolisilta ystäviltä kuullut, että heilläkin on eroottissävyisiä ajatuksia oman suhteen ulkopuolisista ihmisistä. Toteutuspuolihan tässä on se olennainen juttu.
Vierailija kirjoitti:
#3 vastaa:
Mitä väliä? Mies on itse vastuussa siitä, millaisissa ihmissuhteissa on.
Minä olin jostain syystä saanut paljon alapeukkuja. Miksi? Olen tehnyt miehille selväksi, että suhdetta ei tule. En ole epäreilu ja jos he niin kokisivat, niin sitten pitää avata suu.
Mulla ainakin on kavereina miehiä vaikka kuinka ja monta. Enemmän kuin naisia. Koskaan ei ole kenenkään heistä kanssa ollut mitään sutinaa, edes pientä flirttiä. Kaveruus on säilynyt suurimman osan kanssa yli seurustelut, avioliitot ja lapset. En ole ikinä edes ajatellut että olisi harvinaista että miehet ja naiset olisivat ystäviä keskenään.
Mun lähimmät ystävät on naisia. Osa on lapsuudenystäviä, joiden kanssa ollaan edelleen läheisiä. Mua oikeasti ällöttää jo ajatuskin seksin harrastamisesta heidän kanssaan. He on mulle kuin siskoja. Uskon tunteen olevan molemminpuolinen.
Mieheni toinen läheisin ystävä on nainen. Ystävystyivät ihan työpaikalla ja miehellä tuskin oli mitään kummempia taka-ajatuksia, oli naimisissa ja nainen ei ole tippaakaan hänen tyyppiään.
Tuo nainen on aivan ihana, lämmin, mahtava ihminen, ja harvoja jotka osaavat ja uskaltavat käsitellä miestäni. Ilmeisesti myös ilmiömäinen työssään. Minusta olisi kamalaa jos tuo ystävyys rikkoutuisi.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tota tutkittu ja todettu, että naiset ja miehet kokee tossa tilanteessa "ystävyyden" eri tavalla. Naiset ystävyytenä, ja miehet enemmän mahdollisuutena, eli ystävyys on välivaihe.
Minulla on ystävänä mies, johon olen ihastunut, mutta hän haluaa olla vain ystäviä. Hän kertoo kuinka poikkeuksellisen paljon pitää minusta, mutta torjui kuitenkin minut kun yritin viedä suhdettamme vähän intiimimmälle tasolle myös fyysisesti (henkisesti koen että suhde on todella intiimi jo nyt). Tällä miehellä ei ole koskaan aiemmin ollut naispuolista ystävää. Ikää hänellä on päälle 40 v. Hän ei mielestäni kohtele minua kaverillisesti vaan enemmän kuten treffikumppania kohdeltaisiin, ja siitäkin syystä olen saanut päähäni että hänkin haluaisi enemmän kuin pelkkää ystävyyttä.
Voiko olla, että ystävyys on hänelle juuri tuollainen "välivaihe", eli joskus sitten kun aika on hänen kannaltaan oikea, hänkin saattaisi olla kiinnostunut syventämään suhdetta? Itselläni on useampia miespuolisia ystäviä, ja minulle sana ystävyys merkitsee tilannetta josta ei ole mahdollista edetä rakkaussuhteeseen, vaan se on todettu mahdottomaksi. Kun tämä mies alkoi puhua että olisimme ystäviä, tulkitsin automaattisesti hänen tarkoittavan tätä. Mutta teinkö siis tässä liian hätäisen tulkinnan? Voiko hän tarkoittaa samalla sanalla tilannetta, jossa rakkauden mahdollisuus on olemassa mutta sitä ei vain tällä hetkellä aktiivisesti edistetä, koska ajoitus on väärä tmv. (hän on puhunut myös ajoituksen tärkeydestä)?
Erityisesti miesten kommentit kiinnostaisivat!
Mulle on käynyt noin, että ystävämies katoaa kuin tuhka tuuleen kun löytää itselleen jonkun. Mulla on eksiä ystävänä ja miespuoliset ystävät on tunnustaneet kännissä ihastusta.