Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

13-vuotias tyttäreni jäi kiinni varastamisesta

Vierailija
08.11.2016 |

Löysin häneltä vaatteita, meikkejä, koruja ja karkkeja mitä tiedän ettei ole voinut ostaa omilla rahoilla. Siis paljon ja kallista tavaraa. Huomasin ensin hänellä meikkiä ja kynsilakkaa, joita ei ollut ennen, sitten uuden paidan. Lopulta tutkin hänen huoneen ja en ymmärrä mistä nämä tavarat tulee.

Hän itse väittää saaneensa/ lainanneensa kavereiltaan. Ja osan ostanut viikkorahoillaan.

Löysin myös kartongin tupakkaa, jonka oli saanut myös joltain kaverilta muttei kuulemma meinannut polttaa.

Olen ihan ihmeissäni että mitä nyt. Tyttö aloitti yläasteen syksyllä. On saanut paljon uusia kavereita, joiden kanssa liikkuu. Samanikäisiä tyttöjä.

Mitä minun pitäisi tehdä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arestiin kahdeksi viikoksi, koulusta heti suoraan kotiin eikä mitään kännyköitä. Asiallinen ja tiukka puhuttelu.

Tyttö ei siis myönnä mitään. Epäilen itse että on varastanut. Osassa vaatteissa oli laput jäljellä, ei tosin mitään hintalappuja. Meikit avaamattomia suurelta osin.

Pitäisikö minun ensin varmistaa, etteivät ole kavereiden? Sanoin tytölle että käskee kavereiden hakea tavaransa pois, jotta tiedetään mikä on tytön omaa. Mutisi jotain joo tai ei ne niitä haluu...

Ihme kuvio!

Vilkaise vaatteista ne kohdat, joissa tavallisimmin on häläri. Niska, hiha, helma. Häläri ei tietääkseni lähde irti vaurioittamatta vaatetta.

Ei ole hälyttymiä niissä vaatteissa, jotka katsoin (mekko, legginsit, paita)

Vierailija
22/24 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kuvio![/quote]

Vilkaise vaatteista ne kohdat, joissa tavallisimmin on häläri. Niska, hiha, helma. Häläri ei tietääkseni lähde irti vaurioittamatta vaatetta.[/quote]

Ei ole hälyttymiä niissä vaatteissa, jotka katsoin (mekko, legginsit, paita)[/quote]

Siis katso, että onko jäänyt jälkiä. Esim reikiä yms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä nyt ensin ilman sanktioita saada selville, mistä tavarat ja tupakka ovat peräisin. Itse sain kerran selvitettyä mieltä häiritsevän asian sopimalla, että jos lapsi kertoo totuuden, minä en suutu, enkä huuda, eikä asiaan palata enää koskaan (kun yleensä ne sanktiot tulevat ensimmäisenä mieleen). Ja yllättäen kertoikin sitten koko jutun.

Vierailija
24/24 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä nyt ensin ilman sanktioita saada selville, mistä tavarat ja tupakka ovat peräisin. Itse sain kerran selvitettyä mieltä häiritsevän asian sopimalla, että jos lapsi kertoo totuuden, minä en suutu, enkä huuda, eikä asiaan palata enää koskaan (kun yleensä ne sanktiot tulevat ensimmäisenä mieleen). Ja yllättäen kertoikin sitten koko jutun.

Lisäys.. Tässä nyt tietysti jonkunmoiset jatkotoimet varmaan ovat tarpeen, jos muitakin ihmisiä hommassa mukana, niinkuin todennäköistä on. Mutta että et suutu ja kerrot, että asia hoidetaan rauhallisesti ilman rangaistuksia tai suuttumista. Luultavasti pohjimmiltaan haluaa kuitenkin itsekin selvittää ja lopettaa ko. kuviot. 13-vuotiaat ovat vielä niin kamalan helposti vietävissä ja johdateltavissa, sisimmältään ihan lapsia kuitenkin. Eivätkä ajattele asioita kovin kauas tulevaisuuteen.

Toivottavasti kaikki selviää parhain päin.