Voiko kerrostalossa pitää hyeenaa?
Kommentit (43)
Meillä on entinen katuhyeena Romaniasta. Ruma se on kuin perkele, mutta on siitä seuraa erakoituneelle syrjäytyjäpariskunnalle. Ens vuonna haetaan ehkä toinen.
Saako siiderivalasta pitää kotona, vai pitäisikö potkia se pihalle?
Mulla on olkkarissa valas ja se aiheuttaa tilaongelmia. Mieluummin hyeena, pitänee viedä tuo valas piikille.
Mikä eläin hyeena on toisessa merkityksessä? Valaat tulivat tutuiksi - etenkin siiderivalaat.
Vierailija kirjoitti:
Mikä eläin hyeena on toisessa merkityksessä? Valaat tulivat tutuiksi - etenkin siiderivalaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä on, mutta itselläni on susihybridi kerrostalossa. Sukulaismies otti kaukasiansuden ja saksanpaimenkoiran risteytyksen kun piti tulla kova vahtikoira maataloon, mutta ylläripylläri, suden perimä tekeekin araksi ihmisiä kohtaan... Niin mies sanoi että piikille joutaa hyödytön arka vahti, mutta minä otin koiran sitten. Aivan ihana koira on, arka kyllä tosiaan, mutta ei koskaan aggressiivinen. Eipä kyllä ihmiset juuri valita kakkojen keräämisestä tai mistään, kun on keltasilmäinen suden näköinen, emäntää vyötäröön asti korkea otus narun päässä :D
Mielenkiintoista, että susi on tosiaan arka yksin, mutta luonne muuttuu laumassa. Tai kun on pennusta asti, niin saattaa leimautua enempi ihmisten laumaan. Toisaalta monet koirat saattavat laumaan päästyään villiintyä.
Saa, jos osaa pitää ne irti kulmista, ettei tule vahinkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on paljon erilaisia merkityksiä. Mikäköhän niistä on oikea tässä ketjussa?
Nyt loppui loukkaavat siiderivalas-jutut.
Tämän ketjun tarkoitus oli olla rakentava ja asiantunteva keskustelu hyeenoista lemmikkeinä.
Jos joku ihmettelee, mikä hyeena on, katso Leijonakuningas.
Leijonakuningas on kyllä todella rasistinen hyeenoja kohtaan ja antaa niistä todella väärän kuvan. Todellisuudessa hyeena on rohkea saalistaja ja paljon yleisempää on, että leijonat pöllivät niiden kaataman saaliin ja tappavat lisäksi hyeenanpentuja siinä kuin toistensakin. Kannattaa ennemmin katsella vaikka youtubesta hyviä hyeenadokumentteja ja lukea kirjallisuutta. Kannattaa myös huomata, että hyeena EI ole koiraeläin, vaikka joiltain osin koiraeläintä muistuttaakin.
https://www.youtube.com/watch?v=2hd7mb4BAIs
https://www.youtube.com/watch?v=QwnUrmA8Nbw
Ps. Mukavaa, jos aiempi kommenttini valaisi hyeenojen saloista kiinnostuneita. Täplähyeena on oikeasti upea eläin. Sääli, ettei niistä ole jalostettu domestikoitunutta kantaa.
hyeenaa on hyvä vaihtoehto! Mutta parempi vaihtoehto voisi olla ehkä karhu,villisika,virtahepo? Itsellä on muutama pari noita virtahepoja taka pihalla suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on olkkarissa valas ja se aiheuttaa tilaongelmia. Mieluummin hyeena, pitänee viedä tuo valas piikille.
Meilläkin oli aikanaan valas perhelemmikkinä mutta kerran etelänlomalla kun maattiin kaikessa rauhassa rannalla koko perhe niiin ryhmä jotain hiton eläintensuojelijoita kävi kampeamassa sen mereen.
Kojootti on parempi. Jotenkin romanttinen elukka:
Haukku kuuluu kojootin,
Häipyy meluun veturin,
Sierra Madren takaa kuu kuin juusto möllöttää.
Elevantti ei ainakaan kunnolla sovi kulkemaan oviaukoista.
Mulla sika tossa sohvalla. Jätänkö mä sen?
Miksei saduissa, tai piirretyissä, ei koskaan esiinny hyeenoita? Joku symppis tai pahis Hannele Hyeena tai joku vastaava?
Eikö ole enempää hyeenojen omistajia paikalla?
Olisi kiva jakaa kokemuksia ja saada vertaistukea. Etenkin kun meidän lemmikki aka rakas perheenjäsen saa pitkiä katseita lenkillä.
Onko pk-seudulla muuten hyeenakenneliä?