Starttirahahakemukseni sitten hylättiin.
Pari vuotta olen ollut työttömänä ja ansiopäiväraha loppuu pian. Olen keksinyt mielestäni kohtuullisen hyvän liikeidean, joka voisi kannattaa ja jolla pystyisin mahdollisesti elättämään itseni.
Panostin liiketoimintasuunnitelmaan todella paljon ja laskelmat olivat kunnossa. En tavoitellut kuuta taivaalta vain mahdollisuutta työllistää itseni kortistossa istumisen sijaan.
Mutta nyt joku sitten TE-toimistossa tiesi paremmin, että idealleni ei ole markkinarakoa, joten se ei ole kannattava. Haluavat ilmeisesti tiukasti pitää kiinni kortistoasiakkaistaan. Että sellaista, kannatti "yrittää".
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Entä jos rekisteröit kuitenkin toiminimen ja kun selvityspyyntö tulee, sanot että se on sivutoimista ja kausiluonteista? Tällöin saat pitää päivärahasi.
Taidat olla aika kuutamolla viranomaisten toiminnasta.
Sivutoimista yrittäjyyttä ei ole.
Jopa se että vaimollasi on toiminimi riittää sinun työttömyysturvasi eväämiseen.
Parempi ettei suvusta löydy etkä edes tunne yhtään yrittäjää jos on Te-keskuksen kanssa tekemisissä.
Mikä luku suunnitelmissasi poikkesi siitä, mikä toimiston mielestä oli realistista? Miksi / millä perustein olet varma, että sinun lukusi oli oikeampi?
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että ideasi oli ihan hanurista ja se näkyi kaikesta mahdollisesta. Olen yrittäjä ja sain starttirahapäätöksen jo heti keskustelun aikana. Liikeideani, laskelmani, motivaationi ja ammattitaitoni olivat raudanlujia ja yritykseni on tehnyt voittoa ensimmäisistä kuukausista lähtien.
Hyi mikä itseriittoinen ääliö.. 😝 oksentaa..
Ite tiesin netti puheiden perusteella jo et mä en voi saada starttirahaa niin en sitä pyytäny vaan lähin omilla säästöillä firmaa rakentaa. Sitku oon miljonääri nii in your face en ees tarvinnu teijän kämäsiä apurahoja!
Koita löytää joku alan ihminen, joka lukisi paperisi ja antaisi palautetta sun hakemuksestasi. Oletko ollut yhteydessä mm. Yritys-Suomeen?
Korjaat hakemustasi ja sitten laitat heti alkuvuodesta uudet paperit vetämään.
Seuraa myös alaa, että voit hakea rahoitusta muualta. Se starttiraha on kuitenkin pieni ja sitä saa enintään puolitoista vuotta. Se on uudelle yritykselle lyhyt aika muuttua niin tuottavaksi, että saisit sen jälkeen elantosi kokonaan siitä.
Lisäksi TE-toimistohan järjestää yrittäjä-koulutuksia työvoimapoliittisena koulutuksena, joten sellaisellekin voisit hakea. Sen jälkeen voisi olla vielä paremmat tsanssit saada sitä starttirahaa.