Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos haen työpaikkaa johon vaaditaan korkeakoulutusta, jota minulla ei ole?

Vierailija
08.11.2016 |

Meillä töissä on sisäisellä haulla auki työpaikkoja, ja yhteen ajattelen itse pystyväni paremmin kuin oikeastaan kukaan joka voisi talon sisältä hakea, koska en usko että kovin monella on korkeampaa koulutusta, tiedän lähes kaikkien koulutukset kun niistä on ollut puhetta. Mutta mitä jos kukaan ei hae sitä paikkaa, ja jos minä haen? Hakevat varmaan sitten talon ulkopuolelta, mutta pitäisikö johto minua naurettavana jos laittaisin hakemuksen ilman että täytän vaatimuksia?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessa ei ole julkisen puolen työ eikä työ, johon laki vaatii tietyn koulutuksen, niin sittenhän se on vain neuvottelukysymys.

Vierailija
2/11 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siihen tehtävään ei ole mitään lakisääteisiä vaatimuksia, voit tietenkin hakea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on julkisen sektorin paikka, et voi tulla valituksi koska et täytä vaatimuksia. Ellei sinulla ole sitten voimakasta poliittista nostetta, jolloin paikka räätälöidään sinulle sopivaksi. Tyyliin Biaudet. Jos kyseessä on yksityisen sektorin paikka, on ihan työnantajan harkittavissa mitä tapahtuu. Voivat valitakin, jos muuten pitävät sinua hyvänä hakijana.

Vierailija
4/11 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietääkseni ole lakisääteisiä vaatimuksia, voi olla että minä en vaan tiedä sitä.

Toisaalta, aina puhutaan ihmisistä jotka etenee urallaan vaikka ei ole kouluja käynyt niin pitkälle, vaan on edennyt työtä tekemällä. Minä tosin en ole pisimpään talossa olleiden joukossa, enemmänkin olen uusi alalla.

Onko tässä nyt se ero, että miespuolinen työkaveri ilmoitti jo kun tuli tieto että paikat avautuu, että on kiinnostunut hakemaan, ja minä kun olen nainen, en uskalla edes hakea kun pelkään nolaavani itseni, miksi miehet menee aina naisten ohi esimiestehtävissä?

ap

Vierailija
5/11 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae vaan. Myöhemmin kadut enemmän jos ET hae.

Vierailija
6/11 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista nyt sitten tehdä selväksi, että sinä osaat sen homman paremmin kuin kukaan muu talon sisältä.

Vierailija
7/11 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan hakemaan. Pahimmassa tapauksessa katsovat vain, että jaahas, tuolla ei taida olla vaadittua tutkintoa ja parhaassa tapauskessa hakemuksesi saa heidät miettimään, että olikohan se tutkintovaatimus kuitenkaan tarpeellinen. Joskus se koulutusvaatimus voi olla sellainen automaatti, että ainakin tämän koulutuksen hankkineet ihmiset osaavat tehdä asian x, vaikka saman taidon voi hankkia muullakin tavalla.

Ei työn hakeminen ole noloa, varsinkaan, jos sinulla on talon sisältä pitkä kokemus vastaavantyyppisistä tehtävistä.

Vierailija
8/11 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko paikka sisäisessä haussa kauankin auki? jos esim. viikon tai 10 pv niin tuolla sisäisellä haulla halutaan vaan näyttää että sisältä hakeva olisi varteenotettava vaihtoehto vaikka oikeasti ei aiotakkaan ottaa sisältä mutta tuetaan sitä diiba daaba mielikuvaa jossa muka "eteenpäin pyrkiviä tuetaan",,,seen that...

Vierailija
9/11 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietääkseni ole lakisääteisiä vaatimuksia, voi olla että minä en vaan tiedä sitä.

Toisaalta, aina puhutaan ihmisistä jotka etenee urallaan vaikka ei ole kouluja käynyt niin pitkälle, vaan on edennyt työtä tekemällä. Minä tosin en ole pisimpään talossa olleiden joukossa, enemmänkin olen uusi alalla.

Onko tässä nyt se ero, että miespuolinen työkaveri ilmoitti jo kun tuli tieto että paikat avautuu, että on kiinnostunut hakemaan, ja minä kun olen nainen, en uskalla edes hakea kun pelkään nolaavani itseni, miksi miehet menee aina naisten ohi esimiestehtävissä?

ap

No mikä se tehtävänimike on?

Vierailija
10/11 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtävänimike on päällikkö, aluksi vuoden soppari. Työ alkaa heti vuoden alusta, joten nopealla aikataululla mennään, ja kaikki päälliköiden paikat menee uusjakoon, ja moneen kertaan toimitusjohtaja on sanonut että kaikkia tehtäviä saa kaikki hakea, ja että mitään paikkaa ei ole pedattu entisille päälliköille. Käytännössä lähes kaikki varmasti menee niille jotka nytkin on vastaavissa, mutta tämä yksi joka on uusi, on se jonka käytännössä joku talon sisältä saa joka ei ole ennestään päällikkö. Jos talon ulkopuolelta siihen joku tulisi, hänellä ei olisi tarvittavaa kokemusta alasta ja työstä, täytyisi tulla sitten eri paikkakunnalta, ja sieltä ei niin vaan perheelliset voi tällä aikataululla muuttaa ja se vuoden soppari menisi hyvin pitkälti tutustumiseen miten meillä kaikki toimii, osastoja on monta ja jokainen on erilainen. Käytännössä pitää pystyä hypppäämään remmiin täydellä teholla heti.

ap

Vierailija
11/11 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Tietty aina voi hakea, tai sitten hakea suorittamaan sen korkeakoulututkinnon. Pomoksi, kollegaksi ja yhteistyökumppaniksi tietysti toivoisi sen, jolla on korkeakoulututkinto, ei vain työkokemusta, olisi laajempaa kuvaa ja osaamista. Jos korkeakoulutettuja hakijoita ei ole lainkaan ko. tehtävään, voi käydä hyvä tuuri ja saatat saadakin sen paikan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän