Suutelin ystävän exää, kerronko?
He seurustelivat neljä vuotta ja erosivat joitakin kuukausia sitten, ehkä 4-5 kk?
Erosivat ystäväni aloitteesta, joka löysi uuden. Välit menivät poikki. Eivät mitenkään riitaisesti, eivät vain ilmeisesti nähneet syytä pitää yhteyttä.
Törmäsin tähän ystäväni exään baarissa pari viikkoa sitten ja istuimme samaan pöytään vaihtamaan kuulumisia, olimme kuitenkin hyvissä väleissä heidän seurustellessa.
Yhtäkkiä hänen naamansa vaan oli siinä ja hän suuteli mua. En varsinaisesti ollut mukana, mutta en työntänyt häntä poiskaan. Suudelma kesti hetken (alle minuutin kuitenkin), kyseessä ei ollut mikään nopea kohteliaisuuspusu.
Nyt. En tiedä pitäisikö mun kertoa asiasta ystävälleni. Toisaalta hän on sanonut, että ei tiedä mitä ajattelisi jos/kun tuo hänen exänsä löytää jonkun uuden, eli selvästi on vielä jotain tunnetta/mustasukkaisuutta pelissä. Mutta toisaalta hänellä itsellään on tuo uusi suhde ja se ilmeisesti voi hyvin. Ja kyseessä on kuitenkin vain suudelma, joka ei edennyt siitä mihinkään.
Kertoisitteko itse, miten?
Jos teille kerrottaisiin moisesta, miten reagoisitte?
Kommentit (24)
Mä en oo koskaan tajunnu, että miksei kaverien exien kanssa voi seurustella. Onx siinä joku kohteliaisuussääntö? Sehän on kuitenkin ex.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo koskaan tajunnu, että miksei kaverien exien kanssa voi seurustella. Onx siinä joku kohteliaisuussääntö? Sehän on kuitenkin ex.
Kyllä siinä on nimenomaan sellainen "kohteliaisuussääntö".
Kerro pois, annat ystävälle mahdollisuuden näyttää rajansa ja sietokykynsä venyvyyden sekä mahdollisuuden valita itse,haluaako jatkaa ystävyyttä. Se on aitoa toisen ihmisen kunnioitusta, että kunnioitat hänen itsemääräämisoikeuttaan valita seuransa. Jos et kerro,suhteenne myrkyttyy ja perustuu valheelle, sitäkö haluat?
En kehtaisi tulla puhumaan epäkunnioittavasta kun sinun mielestäsi on ihan ok vampata _ystävän_ ex-kumppani! Minä vastasin ap:n kysymykseen rehellisesti niinkuin itse tuon kaltaisen tilanteen kokisin. Jos on suutelemaan asti päädytty niin se nyt vaan kertoo jo paljon sekin. Itse en ystävieni exiin koske ja odotan sitä samaa myös ystäviltäni. Jos heidän moraalinsa sotii niin vahvasti omaani vastaan etten sitä voi hyväksyä niin sitten on ex-ystävä. Koita nyt vaan hyväksyä se.