Suutelin ystävän exää, kerronko?
He seurustelivat neljä vuotta ja erosivat joitakin kuukausia sitten, ehkä 4-5 kk?
Erosivat ystäväni aloitteesta, joka löysi uuden. Välit menivät poikki. Eivät mitenkään riitaisesti, eivät vain ilmeisesti nähneet syytä pitää yhteyttä.
Törmäsin tähän ystäväni exään baarissa pari viikkoa sitten ja istuimme samaan pöytään vaihtamaan kuulumisia, olimme kuitenkin hyvissä väleissä heidän seurustellessa.
Yhtäkkiä hänen naamansa vaan oli siinä ja hän suuteli mua. En varsinaisesti ollut mukana, mutta en työntänyt häntä poiskaan. Suudelma kesti hetken (alle minuutin kuitenkin), kyseessä ei ollut mikään nopea kohteliaisuuspusu.
Nyt. En tiedä pitäisikö mun kertoa asiasta ystävälleni. Toisaalta hän on sanonut, että ei tiedä mitä ajattelisi jos/kun tuo hänen exänsä löytää jonkun uuden, eli selvästi on vielä jotain tunnetta/mustasukkaisuutta pelissä. Mutta toisaalta hänellä itsellään on tuo uusi suhde ja se ilmeisesti voi hyvin. Ja kyseessä on kuitenkin vain suudelma, joka ei edennyt siitä mihinkään.
Kertoisitteko itse, miten?
Jos teille kerrottaisiin moisesta, miten reagoisitte?
Kommentit (24)
Kuulostaa vähän teinimeiningiltä jos kaikki pussailut pitää jakaa ystävien kanssa. "Hei Janica, me suudeltiin Nikon kaa, haittaaks?" Ja sitten Janica alkaa itkeä kuullessaan että hänen exällään on elämää hänen jälkeensäkin - vieläpä hänen kaverinsa kanssa - ja koko tyttölauma ympäröi itkevän Janican ja halaa ja lohduttaa tätä ja mulkoilee samalla ap:ta paheksuvasti.
Ehkä tunnet ystäväsi paremmin? Suutelin ystäväni miestä baarissa sillä aikaa, kun ystävä kävi vessassa. Se ei ollut mitään vakavaa ja tunteita sisältävää hommaamista. Tunsin, että ystävälle pystyi kertomaan seuraavana päivänä huoletta ja ei hän siitä mitään ainakaan näyttänyt ajatelleen.
Jos mietin omalle kohdalle, niin riippuu vähän ystävästä kertoisinko. Mulla on sellaisia ystäviä, joille voisin hyvin kertoa ja sitten on niitä, joista tiedän että laittaisivat välit poikki joten en kertoisi. Itselle tulisi kyllä paha mieli jos joku ystäväni suutelisi eksääni.
Vierailija kirjoitti:
Vetäisin asiasta omat johtopäätökseni ja toteaisin, että olet ex sinäkin. Ex-ystävä. Luotettavia ihmisiä on vaikeaa löytää ympärilleen, valitettavasti.
Niin mitkä johtopäätökset sä siis vetäisit asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa vähän teinimeiningiltä jos kaikki pussailut pitää jakaa ystävien kanssa. "Hei Janica, me suudeltiin Nikon kaa, haittaaks?" Ja sitten Janica alkaa itkeä kuullessaan että hänen exällään on elämää hänen jälkeensäkin - vieläpä hänen kaverinsa kanssa - ja koko tyttölauma ympäröi itkevän Janican ja halaa ja lohduttaa tätä ja mulkoilee samalla ap:ta paheksuvasti.
Totta. Mutta mietin asiaa lähinnä siltä kantilta, että jos en kerro asiasta itse ja hän saa kuulla siitä muualta niin hän ajattelee, että olen valehdellut/pimittänyt asiaa häneltä vittumaisuuttani ja sitten tuo yksi kännisuudelma saa ihan uudet mittasuhteet.
AP
Minun ystäväni ihastui exääni - joskin erostamme oli tuolloin jo yli vuosi. Jostain syystä ystäväni jännitti tosi paljon minulle kertomista ja joskus uloslähtiessämme sitten pienessä sievässä vei toiseen huoneeseen ja kertoi, että he tapailevat. Eipä tuo minua haitannut, en ole koskaan ymmärtänyt mentaliteettia että entisiin ei kosketa (pl. tapaukset joissa ero on tuore ja tunteet vielä sekaisin tmv.), kyllä jokaisella on oikeus elämäänsä jatkaa enkä keksi yhtäkään hyvää syytä miksi olisin rajoittanut exäni elämää ja määrännyt, ketä hän saa tapailla - hän oli poikaystäväni kolme vuotta, mutta omaisuuttani ei koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos mietin omalle kohdalle, niin riippuu vähän ystävästä kertoisinko. Mulla on sellaisia ystäviä, joille voisin hyvin kertoa ja sitten on niitä, joista tiedän että laittaisivat välit poikki joten en kertoisi. Itselle tulisi kyllä paha mieli jos joku ystäväni suutelisi eksääni.
Tämä on aika kaksipiippuinen juttu. Meillä ei ole ikinä aiemmin ollut riitaa tämän ystäväni kanssa, joten en osaa tarkalleen sanoa hänen temperamentistaan. Toki hän on suhtautunut omiin toilailuihinsa (mm. kun petti tuota exäänsä heidän seurustellessaan jne) vähättelevästi ja ollut sillä asenteella, että "kerran sitä vaan eletään" ja "ei toista ihmistä voi omistaa", mutta sitten toisaalta tiedän hänen olevan välistä aika reviiritietoinen enkä tiedä hyväksyisikö hän muilta ihmisiltä samoja asioita kuin itseltään.
AP
No mua ei hirveästi kiinnosta, ketä kaverini nuolevat ellei kyseessä ole nykyiseni. Jos heitä kiinnostaa mun jämät, niin antaa mennä ihan vapaasti. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vetäisin asiasta omat johtopäätökseni ja toteaisin, että olet ex sinäkin. Ex-ystävä. Luotettavia ihmisiä on vaikeaa löytää ympärilleen, valitettavasti.
Sellaisen muunmuuassa että olet moraalisesti arveluttava ihminen ollaksesi ystäväni. Oikeat ystävät eivät hommaile toistensa miesten kanssa, edes ex-sellaisten.
En kyllä näe yhtään hyvää syytä kertoa ystävällesi asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Oletpa hieno ihminen kertakaikkiaan. Et pitäisi siitä jos sinulle tehtäisiin noin mutta voisit itse kuitenkin tehdä niin "ystävällesi"? Voi tätä moraalittomuuden määrää tänä päivänä... Kaikki on vaan minä minä minä asenteella.
Vierailija kirjoitti:
No mua ei hirveästi kiinnosta, ketä kaverini nuolevat ellei kyseessä ole nykyiseni. Jos heitä kiinnostaa mun jämät, niin antaa mennä ihan vapaasti. :D
Ei kyseessä ole mun puoleltani edes mitään ihastusta tai kiinnostusta. Hän suuteli mua ja mä en heti perääntynyt.
En muuten kokisi tarpeelliseksi mainita asiasta ystävälleni erikseen, mutta huolehdin silti, että jos hän saa jostakin muualta kuulla tällaista tapahtuneen niin hän vetäisi väärät johtopäätökset ja luulisi, että olen pimittänyt häneltä tuota asiaa tahalleen, mikä tekisi siitä sitten jotenkin isomman asian kuin mitä se onkaan.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen muunmuuassa että olet moraalisesti arveluttava ihminen ollaksesi ystäväni. Oikeat ystävät eivät hommaile toistensa miesten kanssa, edes ex-sellaisten.
Ohis, mutta mun mielestäni on melko arveluttavaa jos luulet voivasi omistaa ystäviesi ja exiesi sukuelimet ja kontrolloida heidän seksielämäänsä. Saati sitten sitä, että ketä he kännissä pussailevat.
Itse en voisi olla sun kaltaisesi henkilön ystävä. Ymmärrän, ettei ystävien nykyisiin käydä kiinni, mutta tuo menee vähän pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta mun mielestäni on melko arveluttavaa jos luulet voivasi omistaa ystäviesi ja exiesi sukuelimet ja kontrolloida heidän seksielämäänsä. Saati sitten sitä, että ketä he kännissä pussailevat.
Itse en voisi olla sun kaltaisesi henkilön ystävä. Ymmärrän, ettei ystävien nykyisiin käydä kiinni, mutta tuo menee vähän pitkälle.
En omista heidän sukupuolielimiään en, mutta vaadin ystäviltäni jonkinlaista kunnioitusta minua kohtaan jolloin en todellakaan katselisi sellaista "ystävää" hetkeäkään joka kenties kieli pitkällä odottaa minun eroani nykyisestäni oikeuttaakseen iskemään heti kyntensä kiinni häneen. Mikä ystävä se semmoinen on? Siinä olet oikeassa ettei meistä koskaan voisi tulla ystäviä. Inhoan kaltaisiasi selkään puukottavia käärmeitä.
No miksi kertoisit? Se on ex, ei sun ystävälle enää kuulu ketä se suutelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en voisi olla sun kaltaisesi henkilön ystävä. Ymmärrän, ettei ystävien nykyisiin käydä kiinni, mutta tuo menee vähän pitkälle.En omista heidän sukupuolielimiään en, mutta vaadin ystäviltäni jonkinlaista kunnioitusta minua kohtaan jolloin en todellakaan katselisi sellaista "ystävää" hetkeäkään joka kenties kieli pitkällä odottaa minun eroani nykyisestäni oikeuttaakseen iskemään heti kyntensä kiinni häneen. Mikä ystävä se semmoinen on? Siinä olet oikeassa ettei meistä koskaan voisi tulla ystäviä. Inhoan kaltaisiasi selkään puukottavia käärmeitä.
Sulla taitaa olla joku oma henkilökohtainen traumasi nyt taustalla, jotenkin en tuosta aloitusviestistä saanut sellaista kuvaa, että olisi kieli pitkällä odotettu yhtään ketään :D
Sä tunnut ottavan asiat kauhean henkilökohtaisesti. Sä oletat, että jos sun ystäväsi pussaa jotakin exääsi niin se on ihan juuri sua varten tehty haistavittu-performanssi, vaikka kyse on kahdesta täysin erillisestä ihmisestä, jotka elävät omia elämiään ja käyvät läpi omia tunteitaan ja kokemuksiaan. He eivät ole sun marionettinukkejasi tai alamaisiasi. Mun mielestäni tuo sun asenteesi on aika epäkunnioittava ystäviäsi kohtaan. En tiedä minkä ikäinen olet, mutta kuulostat aika nuorelta.
Kerro ihmeessä. Sittenhän näet miten käy ja loppuu vatuloiminen:)
No et todellakaan kerro. Jos saa tietää muuta kautta niin sitten vain sanot niin kuin oli, että et erityisemmin vastannut etkä tuollaisella turhalla tapahtumalla halunnut loukata ystävääsi. Haluaisit tietysti kertoa, jotta saisit itsellesi olon, että mies valitsisi sinut ystäväsi jälkeen kun olet niin ihana ja parempi ihminen jne. Ei se mene niin, anna olla.