Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhea tilanne, en tiedä miten tästä selviän. Olen ihan varma että olen raskaana, enkä haluaisi olla.

Vierailija
07.11.2016 |

Kortsu meni rikki.
Olen jonossa sterilisaatioon. Meillä on 3 lasta ja ollaan varmoja ettei haluta lisää.
Kortsu meni rikki mun ovuloidessa. Jälkiehkäisy seuraavana päivänä mutta eihän semmoinen mitään auta tässä vaiheessa.
Mä olen aina ollut aborttia vastaan (siis etten itse ikinä voisi aborttia tehdä), mutta en oikeasti tiedä mitä tehdä jos olenkin raskaana. Sunnuntaina suunnilleen pitäisi alkaa kuukautiset.
Olen yrittänyt miettiä, että olisiko se abortti sitten niin kamala jos saisin sen esim 5. viikolla. Vai menenkö ihan palasiksi. En tiedä. Pelottaa ihan sairaasti.
Ja sitten vielä, kun meillä menee taloudellisesti niin että pärjätään, mutta ylimääräistä ei paljoakaan ole. Mä en jaksa enää yhtäkään uutta lasta. Mä olen ihan satavarma etten halua lisää lapsia. Parisuhde ei mene hyvin. Silti tuntuu, ettei tarpeeksi painavaa syytä abortille ole. Ehkä musta tuntuu, että kyllä me selvittäisi sen neljännenkin kanssa, mutta ei se kyllä niin ole. Tuntuu pahalta, mun käsissä olisi päättää toisen elämä. En kestä :(

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/25 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei jälkiehkäisy auta... Tee se testi ja murehdi sitten. Ja jos abortti ei ole vaihtoehto niin lapsen voi antaa vaikka adoptioon. Kaikki selviää kyllä. Voimia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi jälkiehkäisy ei auta ja miksi te hösäätte jonkun kumien kanssa tossa tilanteessa? Olipa taas vitun paska provo.

Vierailija
4/25 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiehkäisy toimii niin että se siirtää ovulaatiota. Jos ovulaatio on päällä ei se voi siirtyä.

Vierailija
5/25 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin 4 sanoi, jälkiehkäisy siirtää ovulointia ja ovulointi kun oli jo päällä ei siitä ole hyötyä, mutta tietenkin sen varoiksi otin.

Kumit käytössä siksi kun mulle ei hormonaalinen ehkäisy käy ollenkaan.

Vierailija
6/25 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän samankaltainen tilanne, olen raskaana rv9 ja mieheni kuoli kuukausi sitten. Lapsia on entuudestaan jo kaksi (2v ja 4v) ja esikoinen on lievästi kehitysvammainen. Oon silti päättänyt pitää tän kolmannenkin vaikka tilanne on mikä on ja olimme jo miehenkin kanssa päättäneet että kaksi saisi riittää.

Vierailija
7/25 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei jälkiehkäisy auta... Tee se testi ja murehdi sitten. Ja jos abortti ei ole vaihtoehto niin lapsen voi antaa vaikka adoptioon. Kaikki selviää kyllä. Voimia

No ei se jälkiehkäisy ole mikään taikatabletti. Jos ovulaatio on just käsillä, niin ei siitä ole mitään apua enää.

Vierailija
8/25 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Ei se jälkiehkäisy estä tai siirrä ovulaatiota. Se estää alkion kiinnittymisen eli hedelmöityminen voi tapahtua, mutta se ei pääse kehittymään, koska se ei voi kiinnittyä.

Vierailija
9/25 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jälkiehisylapsi. Että terveisiä niille, jotka sanoo, että miten niin jälkiehkäisy ei auta.

Odota nyt, että saat varmistuksen asiaan. Jos sunnuntaina pitäisi alkaa niin itse testaisin varmaan herkällä testillä perjantaina jos olisi pakko saada tietää mahdollinen raskaus ja ymmärrettävää, että haluaisit sen tietää tuossa tilanteessa.

onhan se raakaa ajatella, että toisen ihmisen henki on käsissäsi. Jos ajattelen, että se on solurykelmä niin abortti ei tunnu niin pahalta. Jos ajattelen vastasyntynyttä niin abortti tuntuu musertavalta. Aika kinkkinen tilanne teillä siellä jos todella olet raskaana, varmista se nyt ensin ennen panikointia.

Tsemppiä!

10/25 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiehkäisy tyhjentää kohdun väkisin, ei siirrä ovulaatiota.

Vierailija
11/25 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Ei se jälkiehkäisy estä tai siirrä ovulaatiota. Se estää alkion kiinnittymisen eli hedelmöityminen voi tapahtua, mutta se ei pääse kehittymään, koska se ei voi kiinnittyä.

No näin mulle ainakin apteekissa sanottiin ja luin itsekin pakkausselosteesta. Apteekissa sanoi että jos ovuloin sen 12 tunnin sisällä (mikä kesti että sain jälkiehkäisyn), on jälkiehkäisytabletti hyödytön.

Vierailija
12/25 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiehkäisy siirtää ovulaatiota. Jos se on jo taphtunut, se ei oimi. Mutta ovulaatioajankohtaa ei voi varmaksi tietää. Siksi se je kannattaa aina ottaa, jos on sellainen tilanne.

13/25 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näin mulle ainakin apteekissa sanottiin ja luin itsekin pakkausselosteesta. Apteekissa sanoi että jos ovuloin sen 12 tunnin sisällä (mikä kesti että sain jälkiehkäisyn), on jälkiehkäisytabletti hyödytön.

Siis mitä sen jälkiehkäisypillerin sitten pitäisi tehdä? Siirtää ovulointia eteenpäin 12 tunnin kuluttua? Tuntuu vähä pöljältä. En usko.

Vierailija
14/25 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks mulla ei ole ongelmaa tehdä aborttia. Olen yhden tehnytkin ja aina välillä nytkin mietin, oisko lapsi ollut mahdollinen. Sitten totean, että ei olisi ollut tai siis se olisi tullessaan heikentänyt elämäämme pahasti ja sitten taas jatkan sitä mitä olinkaan tekemässä. Tein abortin siis vajaat kaksi vuotta sitten ja on jo kaksi lasta. Ja itsellä kauhea elämänkriisi päällä.

Ainoa, joka siitä syntymättömän lapsen syntymättömyydestä voisin kärsiä, olen minä, teoriassa mieskin. Ja mä en kärsi, koska muahan se just auttoi, ettei tarvinnut alkaa hoitaa sitä lasta.

15/25 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sitä ole sellaisia " katumuspillereitä".. Miksi et ota vaan sellaista? Aika moni ryntäisi lääkärille tuossa vaiheessa ja pyytäisi jotain mikä aloittaisi menkat väkisin eikä odottelisi.

Vierailija
16/25 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä sen jälkiehkäisypillerin sitten pitäisi tehdä? Siirtää ovulointia eteenpäin 12 tunnin kuluttua? Tuntuu vähä pöljältä. En usko.

Jos ovulaatiota ei ole VIELÄ tapahtunut, niin se estää sen tapahtumista 5 vrk (Ella One) ajan. Siinä ajassa siittiöt ehtivät kuolla. Jos se on tapahtunut je ei auta. Jos se ei ole näköpiirissäkään, je on turha. Mutta koska ovulaation ajankohta on epäselvä, se kannattaa aina ottaa.

Vierailija
17/25 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ovulaatiota ei ole VIELÄ tapahtunut, niin se estää sen tapahtumista 5 vrk (Ella One) ajan. Siinä ajassa siittiöt ehtivät kuolla. Jos se on tapahtunut je ei auta. Jos se ei ole näköpiirissäkään, je on turha. Mutta koska ovulaation ajankohta on epäselvä, se kannattaa aina ottaa.

Juuri näin.

Vierailija
18/25 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.rfsu.se/fi/Suomi/Seksi-ja-suhteet/Ehkaisymenetelmat/Jalkiehk…

Siinä on teille kunnon tietoa asiasta niin ei tarvitse osan mutuilla ja levittää väärää tietoa

Vierailija
19/25 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adoptio?! Et ole tosissasi? Luitko aloitusta ollenkaan? Adoptio on tarkoitettu kuule vähän erilaisiin tilanteisiin, aloituksen äiti pystyisi kyllä mahdollisesti huolehtimaan vielä yhdestäkin. Mietihän, miltä siitä adoptioon annetusta lapsesta tuntuisi tuossa tilanteessa? Suomalainen, tervejärkinen ei-päihdeongelmainen jo muidenkin lasten äiti antanut adoptioon varmuuden vuoksi, kun ei ehkä jaksaisikaan vielä yhtä? Suomessa on kuitenkin päivähoito, jonne lapsen voi tunkea vaikka jo 9 kk vanhana plus kaikkea muutakin apua tarjolla. Te adoption ehdottelijat olette käsittämättömiä, ette edes taida ymmärtää kuinka vakavasta ja traumatisoivasta asiasta siinä on kyse! Adoptiossa hyötyy ainoastaan ne lasta pakkomielteisesti haluavat vanhemmat. Abortti on aina parempi vaihtoehto, jos sen ehtii vielä tehdä.

Suomessa annetaankin onneksi hyvin vähän lapsia adoptioon. Ja niillä äideillä on usein vähän pahempia ongelmia, kuin ap:lla. Heistäkin suurin osa katuu päätöstään ja syyttelee itseään loppuelämän, mahdollisesti jää ilman tukea ammattilaisilta ja jopa omilta läheisiltäkin.

Vierailija
20/25 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälkiehkäisy toimii niin että se siirtää ovulaatiota. Jos ovulaatio on päällä ei se voi siirtyä.

Miksi tämä viesti on saanut niin paljon alapeukkuja? Tämähän on tutuus, je:n toiminta perustuu hetkellisesti hyvin korkeaan hormonipitoisuuteen elimistössä, joka siirtää munasolun irtoamista muutamilla vuorokausilla (tai estää irtoamisen kyseisessä kierrossa). Jos munasolu on ehtinyt juuri irrota ennen je:n ottamista, ei je pysty irtoamista enää estämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi