Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikoin erään ihmisen rajoja (tajuamattani); miten pyydän anteeksi?

Vierailija
07.11.2016 |

En ymmärtänyt (heti), että hyväntahtoinen tekoni ilmeisesti rikkoi ihmisen rajoja ja hän loukkaantui. Miten pyydän anteeksi? Alkoholilla oli osuutta asiaan.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot tuon saman, alkoholimaininnan voit jättää pois.

Vierailija
2/19 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät vaan ihan suoraan ja ystävällisesti anteeksi. Älä vetoa "lieventäviin asianhaaroihin", eli että tilanteentajusi oli viinan heikentämä. Muista myös, että ET sano, "anteeksi JOS mä pahoitin ...", silloin syytät toista mielensäpahoittajaksi. Sano "kun". 

Hieno juttu että mietit tuota. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Mieli tekisi sanoa jos, koska alkoholilla oli varmaan osuutta myös loukkaantumiseen. Ainakin tilannetta seuranneen mukaan. Mutta parempi varmasti sanoa kun.

Vierailija
4/19 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh, kamalin anteeksipyyntö ikinä on tuo "anteeksi jos". Eli toisinsanoen et ole pahoillasi tai ainakaan et ymmärrä mitä olet tehnyt väärin ja syytät sitten kätevästi toista osapuolta peppukipeilijäksi.

Vierailija
5/19 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi jos = no sori nyt vaan, kun sä oot tollanen mielensäpahoittaja.

Vierailija
6/19 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyh, kamalin anteeksipyyntö ikinä on tuo "anteeksi jos". Eli toisinsanoen et ole pahoillasi tai ainakaan et ymmärrä mitä olet tehnyt väärin ja syytät sitten kätevästi toista osapuolta peppukipeilijäksi.

En täysin ymmärräkään tehneeni. Tarkoitus ei ollut paha enkä itse olisi moisesta loukkaantunut, mutta hän ilmeisesti koki sen loukkaavana. Parasta olisi varmasti pystyä puhumaan asiasta, loukkaantuiko ihminen todella siitä mitä tein vai oliko siinä jotain muutakin.

Vierailija
7/19 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä "henkilön rajojen rikkominen" kiertoilmaus sille että on tullu vähän lutkailtua? Lääpitty ja lähennelty toista? Kakistappas totuus ilmoille! T: kokeneempi lumppuliisa.

Vierailija
8/19 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sitten teit? Eiköhän ihan rehellinen ja suora anteeksipyyntö tehoa. Kyllä alkoholinkin voi mielestäni mainita, kunhan tekee selväksi silti ymmärtävänsä olevansa itse vastuussa. 

Vierailija
9/19 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme pilkunviilaajia nää vastaajat. Sanoit tyhmästi, pyydät anteeksi jos koet sen tarpeelliseksi. Jos on ystävä, ei ole väliä sanotko jos vai kun, kunhan toinen ymmärtää, että olet pahoillasi.

Vierailija
10/19 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi. ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltä ja loukata, mutta nyt töppäsin ja mokasin.

Vierailija
11/19 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä sitten teit? Eiköhän ihan rehellinen ja suora anteeksipyyntö tehoa. Kyllä alkoholinkin voi mielestäni mainita, kunhan tekee selväksi silti ymmärtävänsä olevansa itse vastuussa. 

Ilmeisesti kosketin ihmistä tavalla, josta hän ei pitänyt. Kyseessä EI kuitenkaan ollut mikään intiimialue eikä myöskään mitään seksuaalista. Jos henkilö loukkaantui tästä, kysymyksessä oli hänen tulkintansa.

Vierailija
12/19 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti kosketin ihmistä tavalla, josta hän ei pitänyt. Kyseessä EI kuitenkaan ollut mikään intiimialue eikä myöskään mitään seksuaalista. Jos henkilö loukkaantui tästä, kysymyksessä oli hänen tulkintansa.

Tilanteen nähnyt henkilö oli sitä mieltä, että koko loukkaantuminen johtui vaan alkoholista. Mutta en tiedä. ap

Vierailija
13/19 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anteeksi, että kosketin sinua sillä tavoin ja pahoitin mielesi. Tein sen ajattelemattomuuttani enkä tarkoittanut pahaa. Olen tosi pahoillani."

Vierailija
14/19 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Anteeksi, että kosketin sinua sillä tavoin ja pahoitin mielesi. Tein sen ajattelemattomuuttani enkä tarkoittanut pahaa. Olen tosi pahoillani."

Kuulostaa hyvältä. Toisaalta en tehnyt ajattelemattomuuttani, vaan tarkoitin hyvää...mutta lopputulos oli huono :( ap

Vierailija
15/19 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä. Toisaalta en tehnyt ajattelemattomuuttani, vaan tarkoitin hyvää...mutta lopputulos oli huono :( ap

Ihmiset kokevat fyysisen läheisyyden hyvin eri tavoin... Jotkut eivät tykkää minkäänlaisesta odottamattomasta kosketuksesta. Voit pitää tätä hyvänä tilaisuutena keskustella asiasta henkilön kanssa ja tiedät ainakin miten toimia jatkossa. :) Jos kyse ei ollut mistään lääppimisestä niin hän kyllä varmasti ymmärtää ettet tarkoittanut pahaa. 

Vierailija
16/19 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kokevat fyysisen läheisyyden hyvin eri tavoin... Jotkut eivät tykkää minkäänlaisesta odottamattomasta kosketuksesta. Voit pitää tätä hyvänä tilaisuutena keskustella asiasta henkilön kanssa ja tiedät ainakin miten toimia jatkossa. :) Jos kyse ei ollut mistään lääppimisestä niin hän kyllä varmasti ymmärtää ettet tarkoittanut pahaa. 

Näin se varmasti on, kiitos. Siinä mielessä haluaisin keskustella hänen kanssaan, että minusta tuo oli niin arkinen ja normaali asia. Eli en täysin ymmärrä loukanneeni vaikka kovasti yritän! ap

Vierailija
17/19 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisellä on kovasti ongelmia kosketuksen kanssa, miten hän kestää esim. kättelyn, puhumattakaan yleistyvästä halaamisesta tai poskisuudelmista (jotka minullekin vaikeita)?

Vierailija
18/19 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmisellä on kovasti ongelmia kosketuksen kanssa, miten hän kestää esim. kättelyn, puhumattakaan yleistyvästä halaamisesta tai poskisuudelmista (jotka minullekin vaikeita)?

up

Vierailija
19/19 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kättely on kuitenkin sillä tavalla helppo, että siihen ollaan yleensä totuttauduttu jossain määrin koko elämän ajan ja tilanteet joissa kätellään on aika helppo ennakoida ja "valmistautua" niihin. Itselläni ei siis ole ongelmia kosketuksen kanssa, mutta ymmärrän hyvin, että joillekin se voi olla hyvin vaikeaa. Ihmisellä on mielestäni oikeus määrittää pitkälti itse oma henkilökohtainen tilansa (kättelyä nyt ois hyvä oppia sietämään), ja itse esim. voisin aivan hyvin sanoa ystävilleni että en mielelläni halaa tervehtiessä jos en pitäisi siitä. Ymmärrän tosin, että sekin voi tuntua jostakusta vaikealta. Mutta musta olisi hyvä, että ihmiset oppisivat ihan sanallisesti huomioimaan toisiaan näissä asioissa ja olemaan avoimia ja rehellisiä. Siis vaikka kysyä saako halata ennen kuin halaa ja myös ilmaista itse, jos tuntee jonkinlaisen kosketuksen epämukavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän