Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi sinun mielestäsi paras ikä lopettaa imetys?

Vierailija
09.03.2006 |

Siis lapsen, ei äidin... ;)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on asiasta venkoilla kun kaikki asiaa tutkineet tahot tulleet siihen tulokseen että 6kk pelkkää äidinmaitoa ja 2v tai ylikin kiinteiden ohella olisi se kaikkein paras ja ideaalein toimintatapa.

Siinä ei paina paskankaan vertaa korvikefanaatikkojen kommentit.

Vierailija
22/27 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä lasta imetin 1v 9kk. Tuntui aika sopivalta iältä lopettaa imettäminen. Tämän toisen lapsen kanssa on ollut niin takkuinen alku, että en edes ole saanut vielä kunnolla käyntiin imetystä.

Ensimmäisen synnytin alateitse, maito alkoi tursuta kolmantena päivänä ja sitä riitti.

Toisen lapsen synnytin sektiolla ja hän joutui olemaan niin kauan lastenosastolla, että ehti tottua pulloruokintaan ja isoihin maitomääriin kerralla. Jospa se maito vielä alkaisi tulemaan kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni imetti yhtä korvatulehduskierteistä ja huonosti nukkuvaa lastaan 2-vuotiaaksi. Lapsen sairasteluvaiheessahan imetystä ei oikein voi lopettaa.

Sisko laihtui aika kovasti ja lapsella on todettu hampaissa kiillevaurio. Sisko itse miettii, kävikö niin, että hänen elimistönsä rasvaliukoiset ympäristömyrkyt kuten dioksiinit lähtivät liikkeelle ja siirtyivät lapseen. Dioksiinihan aiheuttaa kiillevaurioita.

Eli itse en imettäisi noin pitkään! Lisäksi tuntuu, ettei siitä enää olis niin suurta hyötyäkään.

Meilläkin lapset nukkuivat vauvoina aika huonosti, heräilivät vähän väliä. Tuo imetyksen lopetus kyllä pikku hiljaa rauhoitti yöt. Tai johtuiko sitten jostakin muusta, mutta itse uskon kyllä imetyksellä olleen osuutta asiaan.

Jos mä vielä kolmannen saisin, niin imettäisin sinne 1-vuotiaaksi. Täysimettäisin 6 kk vanhaksi, jos vaan kaikki hyvin taas sujuisi.

Vierailija
24/27 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidennen lapsen annoin imeä niin pitkään kuin hän halusi. Hän vieroittui itse 2 v 8 kk:n iässä. Neljää muuta imetin n. puolitoistavuotiaaksi. Itse pidän parhaana kuunnella lapsen tarpeita.

Vierailija
25/27 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi tuntua tosi oudolta pitää rinnalla isoa poikaa, joka jo harjoitteli vaikka mitä temppuja. Vauva kuuluu tissille, meillä ei vauvoja enää 8 kk iässä ole ollut.

Mietin tuossa yhtenä päivänä, että olisi aivan luonnotonta imettää 3-vuotiasta. Perhekerhossa yksi äiti kertoi imettävänsä kerran päivässä myös esikoistaan, joka on nyt reilu 3 vee. Meillä on saman ikäinen poika ja en voisi kutellakaan iskeväni tuolle miehen alulle tissiä suuhun. En näe siinä mitään järkeä. Lapsea voi helliä muutenkin. Kolme vuotiaan imettäminen on joku äidin outo vinksahdus.

Vierailija
26/27 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä siinä ei ollut mitään " pitkää" ja toiseksi lapsi on 1v vielä tosi pieni.

Vierailija
27/27 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää häntä imettäväni =) Yli vuoden kestävää imetystä en oikein ymmärrä, mutta jokainen tavallaan ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän