Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten joululahjat, mitä mieltä? (Ollaan siis vähävarainen perhe)

Vierailija
07.11.2016 |

Pojalle 15 v iPhone
Pojalle 9 v Playstation 4
Tytölle 12v Oral b sähköhammasharja

Jokaiselle siis yksi isompi lahja. Sen lisäksi esim pojille pipot, hanskat, collage-puvut. Tytölle pari kpö aluspaitoja, tussit ja kynttilä.

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki on provo, mutta aihe on hyvä eikä valitettavasti aina edes niin kaukana todellisuudesta.. Omassa lapsuudenkodissa veli sai yhtenä jouluna uuden mopon (olisko ollut 12v). Minä sain 20e lahjakortin Seppälään, konvehtirasian ja parin sukkia. Myös veli sai suklaata ja sukkia...

Kerran sai just pleikkarin ja parit pelin synttärilahjaksi. Ite sain kuukautta myöhemmin shamppoota ja jotain saippuaa....

Veli sain kännykän, kun meni yläasteelle. Se hajosi ja sai uuden. Sekin hajosi ja sai vielä kolmannen, mutta varoiteltiin, että neljättä ei tuu. Minä en saanut seiskan alussa sitä ensimmäistäkään, koska "ei pennut tartte. hajotatte vaan."

Veli täytti 18, niin sille kustannetiin ajokortti (koska varmaan tarvii tulevaisuudessa työelämässä ja kavereiden kanssaki pitää päästä liikkumaan tjsp) ja ostettiin auto. Pari vuotta myöhemmin täytin itse 18 ja tadaa: Sinkkuelämää DVD-boksi :D Olihan se kai ihan kiva, mutta juu...

Ja mooooooonta muuta juttua. Vaatteita tai muutakaan tavaraa ei pahemmin osteltu muuten kuin ehdottomaan tarpeeseen, että olisi jotenkin "kuittaantunut" nuo lahjojen erot sillä, että mulle olisi muulloin ostettu enemmän... Jäi kyllä kirvelemään ihan helvetisti, vaikkei rahalla rakkautta mitata. No ei ehkä, mutta kyllä se JOTAIN kertoo, että toiselle voi ostella ja laittaa kaikenlaista kivaa ja toisen kohdalla mennään aina halvimman kautta...

Paskamaiset vanhemmat! :I Minun lapsuudenkodissani ei harrastettu tuollaista materialistista suosimista(eipä ollut kyllä varaakaan tehdä niin),mutta veljeni oli muuten selvästi se rakkaampi lapsi.Hänen mokiaan katsottiin läpi sormien,minä sain arestia pienistäkin jutuista(myöhästyin kotiin tulo ajasta viisi minuuttia).Jos riitelin veljeni kanssa,minä olin se,jota moitittiin.Äitini oli niin ankara,etten ikinä olisi uskaltanut tuoda poikia kotiin edes käväisemään,ja myös juomisen ja polttamisen aloitin vasta muutettuani omaan kämppään.Pikkuveli taas sai teininä tuoda tyttöjä yökylään.ja äiti osti hänelle olutta ja tupakkaa,ettei tarvinnut yrittää saada hakijaa kuten useimpien teinien. Olen koko ikäni kokenut, että minä olen harjoituslätty, ja pikkuveljeni sellainen lapsi, jonka äiti oikeasti halusi.

Hyvä "vertaistukiketju" meille sorsituille lapsille,vaikka alkoikin provona :)

Vierailija
102/110 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammasharja on todella hyvä lahja. Sen voi ladata ja sillä voi käydä puhdistamassa mukavasti iPhonen näytön ja takakannen avaamalla myös muut osat. Myös porukalle tekee hyvää seurustella sisäisiä hammasharjalla puhtaaksi. Kunhan muistaa puhdistaa pelitkin. Hyvää joulua

Mitähän tuo lause seurustelusta ja sisäisten puhdistamisesta tarkoittaa? Porukalla putsataan hammasharjalla sisäelimiä samalla mukavia jutustellen?

Sähköhammasharja vaihtopäillä on noin yleisesti ottaen hyvä hankinta perheeseen,itse ainakin tykkäsin pienenä harjata hampaita sähköhammasharjalla,erityisesti kun se vaihtopään väririnkula oli lempiväriä.

MUTTA sähköhammasharja on surkea lahja,ellei lahjan saaja ole sitä erikseen toivonut,joku täälläkin sanoi että teini toivoo hartaasti sähköhammasharjaa.

Kun itse olin lapsi,pahimpia olivat pehmeät paketit.Kuka haluaa saada vaikkapa pyjaman lahjaksi,kun sellainen pitää hankkia muutenkin? Sähköhammasharja menee samaan sarjaan. Varsinkin,jos lahjatoiveet ovat tussit,kynttilät ja kirja.AP:n lapsi ei ole toivonut esimerkiksi omaa hevosta,tai muuta älytöntä.

Ajatuksella hankittu lahja on sellainen,josta tietää tai ainakin uskoo  lahjan saavan ilahtuvan.

Arkisia hyödykeitä ostetaan sitten arkena tarpeen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mee ihan tasapuolisesti.... ja liian kalliit lahjat. Voisit tässä opettaa lapset säästämään ja osta itte itse kun on rahaa esim pleikka4, tysin toissijainen ja tarpeeton lahja, puhelin ei tarvits olla iphone. Osta käytänöllistä ja kohtuun hintaisia lahjoja ja anna hiukan rahaa. Muksu saa sitten päättää tuhlaako johkin heti vai säästääkö, jotta jonkin ajan päästä pleikka.

Vierailija
104/110 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mee ihan tasapuolisesti.... ja liian kalliit lahjat. Voisit tässä opettaa lapset säästämään ja osta itte itse kun on rahaa esim pleikka4, tysin toissijainen ja tarpeeton lahja, puhelin ei tarvits olla iphone. Osta käytänöllistä ja kohtuun hintaisia lahjoja ja anna hiukan rahaa. Muksu saa sitten päättää tuhlaako johkin heti vai säästääkö, jotta jonkin ajan päästä pleikka.

Juuri näin,sen lisäksi,että lahjat eivät ole tasapuolisia,ap on ihan pihalla lasten kasvatuksesta. Eihän sitä loputa osaa arvostaa mitään, jos aina saa kaiken mitä keksii pyytää,ilman mitään vaivannäköä. Tuollaisista lapsista kasvaa mulle-kaíkki-heti-aikuisia :I

Vierailija
105/110 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän montakin tyttöä, jotka olisivat ikionnessaan pleikasta, jopa vanhemmasta ps3:sta, koska nelosessa ei enää ole kaikkia kiinnostavia pelejäkään. Ihme lokerointia.

Muuten ihan pöljä porvoo. Tuntuu aloittajalla olevan lunta tuvassa yhtä paljon kuin Porvoossa tällä hetkellä.

Kannatan sitä hammasharjan käyttöä kännyköiden, pleikan ja sisäosien sekä tahnalla tehostamalla myös pelilevyjen puhdistamiseen. *peukku* Siisteys on kännyköiden ja pelien A ja O, ehdottomasti. Lopuksi voi huuhdella parilla mukillisella vettä.

Vierailija
106/110 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän montakin tyttöä, jotka olisivat ikionnessaan pleikasta, jopa vanhemmasta ps3:sta, koska nelosessa ei enää ole kaikkia kiinnostavia pelejäkään. Ihme lokerointia.

Muuten ihan pöljä porvoo. Tuntuu aloittajalla olevan lunta tuvassa yhtä paljon kuin Porvoossa tällä hetkellä.

Kannatan sitä hammasharjan käyttöä kännyköiden, pleikan ja sisäosien sekä tahnalla tehostamalla myös pelilevyjen puhdistamiseen. *peukku* Siisteys on kännyköiden ja pelien A ja O, ehdottomasti. Lopuksi voi huuhdella parilla mukillisella vettä.

Porvoossa tytöt tietysti toivovat vain naisellisia ja tyttömäisiä juttuja lahjaksi,eivätkä edes ymmärrä niin monimutkaisat elektroniikkaa kuin pleikkarin pelaaminen :D

Mä olen kylläkin jo lähempänä kolmeakymmentä, mutta olisin myös ikionnellinen pleikasta.Pelaaminen on mukava harrastus :)  (Tällä hetkellä pelaan paremman puutteessa facebookin pelejä).

Vierailija
107/110 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, toivottavasti tämä on provo. Ei sillä, tuollaisia perheitä on aivan varmasti joissa lapset ovat eri asemassa. Valitettavasti.

Itselleni ei tulisi mieleenkään suosia jotakuta lapsista vaan kaikki saavat tasavertaisesti lahjoja, toki iän huomioiden (tyyliin meillä 9kk:n ikäinen ei saa parinsadan euron edestä lahjoja kuten 10v.).  Kuusivuotias ja tuo 10v. saa about saman summan edestä lahjoja, määrä vaihtelee toiveiden mukaan.

Vierailija
108/110 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

WraithTodd kirjoitti:

Huh, toivottavasti tämä on provo. Ei sillä, tuollaisia perheitä on aivan varmasti joissa lapset ovat eri asemassa. Valitettavasti.

Itselleni ei tulisi mieleenkään suosia jotakuta lapsista vaan kaikki saavat tasavertaisesti lahjoja, toki iän huomioiden (tyyliin meillä 9kk:n ikäinen ei saa parinsadan euron edestä lahjoja kuten 10v.).  Kuusivuotias ja tuo 10v. saa about saman summan edestä lahjoja, määrä vaihtelee toiveiden mukaan.[/quote]

Näinhän sen kuuluisi oikeasti mennä.Todella erikoinen ajatus,että yhdelle lapselle ei ole varaa ostaa lahjoja, koska muut lapset saavat överikalliita lahjoja. Tai että lapsi ei saa yhtä,edullista toivomaansa lahjaa,koska muuten "hän saisi yhden paketin enemmän kuin muut".

Oikeastaan AP:n pitäisi ostaa kaikille kolmelle lapselleen ainakin yksi kirja joululahjaksi, Lukeminen on kehittävä harrastus, ehkä lapsista ei sitten kasva samanlaisia tampioita kuin vanhempansa.

Vierailija
109/110 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksyisi.

Vierailija
110/110 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai pojalle kuuluu kalliimpi lahja.