Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten joululahjat, mitä mieltä? (Ollaan siis vähävarainen perhe)

Vierailija
07.11.2016 |

Pojalle 15 v iPhone
Pojalle 9 v Playstation 4
Tytölle 12v Oral b sähköhammasharja

Jokaiselle siis yksi isompi lahja. Sen lisäksi esim pojille pipot, hanskat, collage-puvut. Tytölle pari kpö aluspaitoja, tussit ja kynttilä.

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tytölle ei välttämättä tarvitse ostaa mitään lahjaa.

Hän voisi vaikka pojilta lahjapaukkauksien käärepaperit ja askarrella niistä aatto-iltana jotain mieleistä itselleen. Pleikka 4.sen pakkauksesta voi myös tehdä vaikka korurasian, jos poika suostuu sen hänelle antamaan.

Ihana ajatus! Vähän liikaa ehkä kuitenkin vaadittu veljeltä, että luopuisi pakkauksesta... Panosta tytön lahjan kuitenkin säästämällä tyhjiä pakkauksia esim. teerasia ja tee ihan oma paketti. Voi ensin vähän hämmentyä, mutta kuvittele miten silmät alkavat loistaa, kun saa ne kaikki kauniit paperit ja nauhat ja oivaltaa mitä niistä voikaan tehdä!

Vierailija
42/110 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että provo testataksesi, kuinka moni meistä kiinnittää huomiota siihen, miten erilaiset lahjat laitat eri sukupuolta oleville.

Toiseksi, oikeasti köyhillä ei ole rahaa tuollaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi vähävarainenkin ostaa lapselle puhelimen lahjaksi. Niillä on pitkät ja korottomat maksuajat. Samoin saa ipadit, pleikat yms.

Vierailija
44/110 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tää alotus on vitsi. Mun veljet sai joskus lahjaksi luistimet ja autoradan. Mä sain aluskerraston ja suklaalevyn. En ikinä unohda, miten sillon itketti.

Mä muistan kun olin yhtenä jouluna isällä ja tunnistin kyllä, mitkä paketit tuli äidiltä, kun niissä luki minun nimeni äidin käsialalla. Äiti oli ostanut niitä, mun toivejuttuja, cd-levyjä, kirjoja, luistimet. Sitten isän ja puolisonsa yhteiset lapset saivat yhteisenä lahjana pleikkarin ja pelejä siihen ja minä sain isältä pyjaman ja englanti-suomi sanakirjan! Olin ehkä jotain 10-vuotias ja kolahti aika kovaa.

Vierailija
45/110 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota....olenkohan nyt tosikko tai muuten ymmärtänyt väärin mutta jos nuo ovat vähävaraisen perheen lahjat lapsilleen, me ollaan sitten 7.000 kuukausituloilla todellista rupusakkia.

Ei riitä paukut tuohon ilman että alkuvuosi menisi tooooosi tiukille.

Niin kuin moni on jo maininnutkin kovin tasa-arvoisilta eivät vaikuta mutta muuten todellista panostamista.

Vierailija
46/110 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se vanhin poika ei saanut 12-vuotiaana sen kummempaa kuin tyttö nyt. Vaikka ei tuo lahjajako mitenkään reilulta kuulosta.

Vierailija
47/110 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tää alotus on vitsi. Mun veljet sai joskus lahjaksi luistimet ja autoradan. Mä sain aluskerraston ja suklaalevyn. En ikinä unohda, miten sillon itketti.

Mä muistan kun olin yhtenä jouluna isällä ja tunnistin kyllä, mitkä paketit tuli äidiltä, kun niissä luki minun nimeni äidin käsialalla. Äiti oli ostanut niitä, mun toivejuttuja, cd-levyjä, kirjoja, luistimet. Sitten isän ja puolisonsa yhteiset lapset saivat yhteisenä lahjana pleikkarin ja pelejä siihen ja minä sain isältä pyjaman ja englanti-suomi sanakirjan! Olin ehkä jotain 10-vuotias ja kolahti aika kovaa.

Etkö sitten saanut pelata sillä pleikkarilla siellä isän luona? Ei meilläkään mies ostanut pleikkaria exänsä luo, vaan meille, mutta kyllä se kaikkien lasten käytössä on. Toisaalta minä hankin yksin yhteisten lastemme kaikki lahjat. Edellisen liiton lapset saavat kuitenkin lahjoja molemmilta vanhemmiltaan.

Vierailija
48/110 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuollainen aloitus saa noin paljon huomiota?

Vierailija
49/110 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan oikeastiko annat 9- vuotiaan käytössä olleen luurin 12- vuotiaille?? Vaikka onkin provo niin ei hemmetti nyt noin...Vanhimman entinen puhelin seuraavaksi tytön käyttöön ja pleikka yhteiseksi lahjaksi, tappelu siitä tulee siinäkin tapauksessa jos se on jonkun "oma"...

Vierailija
50/110 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi tyhmä tuo tytön lahja verrattuna poikien lahjaan.

Näköjään teillä on enemmän rahaa lahjoihin kun tällaisella keskituloisella. Teini saa 100€ shoppailurahaa ja pari pientä edullista pakettia meiltä ja muut lahjat sitten sisaruksilta ja kummeilta. Lapsenlapselle vaatteita ja leluja ehkä 100€ arvosta

Ollaan säästetty koko vuosi näihin lahjoihin, siksi että ollaan jouluihmisiä ja satsataan joulunviettoon. Lapset on joutunut luopumaan paljosta tämän vuoden aikana, esim mietittiin mistä yhteisistä jutuista luovutaan: mennäänkö Linnanmäelle, otetaanko marsu, käydäänkö risteilyllä? Luovuttiin kaikesta muusta paitsi lätkän kausikortista kolmelle, koska siihen mies ei sentään olisi suostunut :P sellainen lätkähullu kun on.

Ja ollaan tosiaan pienituloinen perhe, mies tienaa noin 2500 euroa netto ja minä 1800 (osa-aikaisena). Tästä sitten maksetaan lainanlyhennykset ja kaikki juoksevat menot, niin ei paljoa jää jäljelle. Ap

Vierailija
51/110 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kaikki saavat pelata sillä pleikkarilla eli yhteinen lahja ja hammasharjakin kaikille eli yhteinen. Lempilapselle se iphone näytettävästi. Provoooooo!!

Vierailija
52/110 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään teillä on enemmän rahaa lahjoihin kun tällaisella keskituloisella. Teini saa 100€ shoppailurahaa ja pari pientä edullista pakettia meiltä ja muut lahjat sitten sisaruksilta ja kummeilta. Lapsenlapselle vaatteita ja leluja ehkä 100€ arvosta

Ollaan säästetty koko vuosi näihin lahjoihin, siksi että ollaan jouluihmisiä ja satsataan joulunviettoon. Lapset on joutunut luopumaan paljosta tämän vuoden aikana, esim mietittiin mistä yhteisistä jutuista luovutaan: mennäänkö Linnanmäelle, otetaanko marsu, käydäänkö risteilyllä? Luovuttiin kaikesta muusta paitsi lätkän kausikortista kolmelle, koska siihen mies ei sentään olisi suostunut :P sellainen lätkähullu kun on.

Ja ollaan tosiaan pienituloinen perhe, mies tienaa noin 2500 euroa netto ja minä 1800 (osa-aikaisena). Tästä sitten maksetaan lainanlyhennykset ja kaikki juoksevat menot, niin ei paljoa jää jäljelle. Ap

Sä oot niin harhainen. Ette ole pienituloisia. Rahaa on vähän koska sinä tykkäät shoppailla turhuuksia.

Vierailija
53/110 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeesti, lopeta jo näiden viestien kirjoittelu:D keheenkään kun ei mene läpi. Tässäkin viestissä niin tyrkyllä tuo, että pojat ja isä saa pitää lätkäkorttinsa, taas jää tyttö ilman..

Mieti vaikka pari päivää ja kokeile sitten uutta provoa. Mutta älä aliarvioi meitä lukijoita näin.

Vierailija
54/110 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sitten saanut pelata sillä pleikkarilla siellä isän luona? Ei meilläkään mies ostanut pleikkaria exänsä luo, vaan meille, mutta kyllä se kaikkien lasten käytössä on. Toisaalta minä hankin yksin yhteisten lastemme kaikki lahjat. Edellisen liiton lapset saavat kuitenkin lahjoja molemmilta vanhemmiltaan.

Tietenkin sain pelata sitä siellä ollessani, mutta ei siinä paketissa lukenut minun nimeäni. Lisäksi nuo isän ja puolison lapset saivat lahjoja myös äitinsä vanhemmilta eli isovanhemmiltaan, sekä äitinsä sisaruksilta. Minulla ei ollut elossa olevia isovanhempia eikä enoja / setiä tai tätejä. Toki minä sain äidiltäni lahjoja, mutta ei se poista sitä tosi asiaa, että isä ei lahjonut tasavertaisesti.

Vierailija
55/110 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No luin vasta nyt tämän ketjun läpi ja täytyy sanoa, että aika kylmästi mammat ajattelevat vaan rahaa ja mitä mikin maksaa. Onko unohtunut se, että jouluna ja lahjojen puheena ollessa ajatus merkitsee, ei se mitä lahja maksaa. Ja uskokaa pois, että tytön hammasharja on ihan yhtä suurella lämmöllä ja ajatuksella annettu kuin poikienkin lahjat.

Ihmi negatiivisuutta, kun toivoin että tästä olisi tullut hyvän mielen jouluketju meidän perheelle!

Ap

Vierailija
56/110 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No luin vasta nyt tämän ketjun läpi ja täytyy sanoa, että aika kylmästi mammat ajattelevat vaan rahaa ja mitä mikin maksaa. Onko unohtunut se, että jouluna ja lahjojen puheena ollessa ajatus merkitsee, ei se mitä lahja maksaa. Ja uskokaa pois, että tytön hammasharja on ihan yhtä suurella lämmöllä ja ajatuksella annettu kuin poikienkin lahjat.

Ihmi negatiivisuutta, kun toivoin että tästä olisi tullut hyvän mielen jouluketju meidän perheelle!

Ap

Tyttö ei välttämättä ole samaa mieltä kanssasi. Luuletko oikeasti, että ajattelee lahjan olevan hankittu lämmöllä ja ajatuksella, kun toiset saa oikeasti kivoja juttuja ja itse saa hammasharjan. Ihan oikeasti, tyttö tajuaa tuossa vaiheessa olevansa eriarvoinen kuin veljensä. Ihan samalla tavalla, kuin minä silloin, kun veljet saivat pleikkarin ja minä sanakirjan. Pitää panostaa jokaisen lapsen lahjaan!

Vierailija
57/110 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sitähän me ollaan tolkutettu neljä sivua,mokomakin amatööriprovoilija. Ajatus on tärkein, ja poikien lahjojen ajatus on, että saaja ilahtuu lahjasta, tytön lahja on oikeasti hygieniatarvike yhteiskäyttöön, joka on naamioitu tytön joululahjaksi. Eli vielä kurjempi lahja kuin joku "vuohi Afrikkaan"-lahjoitus.

Vierailija
58/110 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperheissä epätasa-arvo lahjojen suhteen on välillä hyvinkin räikeää. Jotain tasa-arvoa lasten lahjojen suhteen pitää löytyä. Minusta lapsen omien vanhempien pitää yhdessä miettiä, että mitä lapsi saa. Lisäksi uusperheen vanhempien pitää keskenään sopia kompromissi lahjojen arvosta, mitä uusperheen lapset saavat.

Elin aiemmin uusperheessä ja lapseni koki monta kertaa itsensä eriarvoiseksi, kun miehen sukulaiset (joiden kanssa oltiin yhdessä jouluna), muistivat lastani hyvin vaatimattomasti verrattuna miehen lapsiin. Sukulaislapsia muistettiin kuitenkin miehen kanssa yhdessä. Tyyliin lapseni sai parin sukkia ja miehen lapset 50 euron arvoiset lego-paketit. Kaikki lapset olivat jo koululaisia. Emme ole enää yhdessä, joten eipä tarvitse enää katsella lapsen parhaansa mukaan salaamaa pettymystä. Lapsen isän kanssa olemme aina sopineet lapsen lahjoista yhdessä... minä ostan yleensä kalliimmat lahjat, koska olen lähivanhempi.

Vierailija
59/110 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköhammasharja kaikille yhteiseksi ja jokaiselle omat harjat siihen. Mikäli rahat ei riitä pleikkaan, Iphoneen ja tytölle samantasoiseen niin Iphonen vaihto halvempaan malliin ja samoin pleikan vaihto halvempaan ja sitten jää rahaa tytölle ostaa jotain samantasoista. Sähköhammasharja on normaali hygieniatuote, jota yleensä en antaisi lapsille lahjaksi muutenkaan, vaan se on hankittu kotiin automaattisesti heidän ja meidän hampaiden terveyden takia eli se ei voi olla 12-vuotiaan lahja. Se on jotain, jota vanhemmat pitävät automaattisesti saatavilla, kuten hammastahna, hammaslanka, suihkusaippuat ja shampoot, hiusharjat jne. Pojat lienee toivoneet noita edellä mainittuja? Mitä tyttö toivoo?

Vierailija
60/110 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköhammasharja kaikille yhteiseksi ja jokaiselle omat harjat siihen. Mikäli rahat ei riitä pleikkaan, Iphoneen ja tytölle samantasoiseen niin Iphonen vaihto halvempaan malliin ja samoin pleikan vaihto halvempaan ja sitten jää rahaa tytölle ostaa jotain samantasoista. Sähköhammasharja on normaali hygieniatuote, jota yleensä en antaisi lapsille lahjaksi muutenkaan, vaan se on hankittu kotiin automaattisesti heidän ja meidän hampaiden terveyden takia eli se ei voi olla 12-vuotiaan lahja. Se on jotain, jota vanhemmat pitävät automaattisesti saatavilla, kuten hammastahna, hammaslanka, suihkusaippuat ja shampoot, hiusharjat jne. Pojat lienee toivoneet noita edellä mainittuja? Mitä tyttö toivoo?

Tyttö toivoi tusseja, kynttilöitä ja jotain kirjaa. Hän saa tussit ja kynttilän. Jätettiin se kirja pois kuitenkin, kun tytölle olisi tullut yksi paketti enemmän kuin pojille sitten. Ap