Lasten joululahjat, mitä mieltä? (Ollaan siis vähävarainen perhe)
Pojalle 15 v iPhone
Pojalle 9 v Playstation 4
Tytölle 12v Oral b sähköhammasharja
Jokaiselle siis yksi isompi lahja. Sen lisäksi esim pojille pipot, hanskat, collage-puvut. Tytölle pari kpö aluspaitoja, tussit ja kynttilä.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi tyhmä tuo tytön lahja verrattuna poikien lahjaan.
Näköjään teillä on enemmän rahaa lahjoihin kun tällaisella keskituloisella. Teini saa 100€ shoppailurahaa ja pari pientä edullista pakettia meiltä ja muut lahjat sitten sisaruksilta ja kummeilta. Lapsenlapselle vaatteita ja leluja ehkä 100€ arvosta
Ollaan säästetty koko vuosi näihin lahjoihin, siksi että ollaan jouluihmisiä ja satsataan joulunviettoon. Lapset on joutunut luopumaan paljosta tämän vuoden aikana, esim mietittiin mistä yhteisistä jutuista luovutaan: mennäänkö Linnanmäelle, otetaanko marsu, käydäänkö risteilyllä? Luovuttiin kaikesta muusta paitsi lätkän kausikortista kolmelle, koska siihen mies ei sentään olisi suostunut :P sellainen lätkähullu kun on.
Ja ollaan tosiaan pienituloinen perhe, mies tienaa noin 2500 euroa netto ja minä 1800 (osa-aikaisena). Tästä sitten maksetaan lainanlyhennykset ja kaikki juoksevat menot, niin ei paljoa jää jäljelle. Ap
Ensinnäkin, ette ole pienituloisia koska nuo on nettotulot, bruttona olisitte alle keskitason.
Toiseksi. Millä selität sen, että pojat saa omat "turhanpäiväiset" monensadan euron hintaiset lahjat, mutta tytär saa vain sellaisen joka on pakollinen ja kaikkien käytössä, eli osansa tyttären lahjasta saa myös pojat, saako tytär käyttää myös päivittäin veljien lahjoja? Ja miten se että tytär saisi YHDEN kynttilän joka ei montaa euroa maksa, ja tussit jotka nekään ei kalleimmatkaan paljoa maksa, ja te ette voi edes parinkympin kirjaa ostaa? Ehkä tytär olisi onnellinen siitä että saa ne mitä on toivonut, mutta ei sitä hammasharjaa, se on kuitenkin perheen yhteinen käyttöesine.
Ihan sama kun ostaisi toiselle lapselle mopoauton ja toiselle perheen autoon uudet lasinpyyhkijät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi tyhmä tuo tytön lahja verrattuna poikien lahjaan.
Näköjään teillä on enemmän rahaa lahjoihin kun tällaisella keskituloisella. Teini saa 100€ shoppailurahaa ja pari pientä edullista pakettia meiltä ja muut lahjat sitten sisaruksilta ja kummeilta. Lapsenlapselle vaatteita ja leluja ehkä 100€ arvosta
Ollaan säästetty koko vuosi näihin lahjoihin, siksi että ollaan jouluihmisiä ja satsataan joulunviettoon. Lapset on joutunut luopumaan paljosta tämän vuoden aikana, esim mietittiin mistä yhteisistä jutuista luovutaan: mennäänkö Linnanmäelle, otetaanko marsu, käydäänkö risteilyllä? Luovuttiin kaikesta muusta paitsi lätkän kausikortista kolmelle, koska siihen mies ei sentään olisi suostunut :P sellainen lätkähullu kun on.
Ja ollaan tosiaan pienituloinen perhe, mies tienaa noin 2500 euroa netto ja minä 1800 (osa-aikaisena). Tästä sitten maksetaan lainanlyhennykset ja kaikki juoksevat menot, niin ei paljoa jää jäljelle. Ap
Ensinnäkin, ette ole pienituloisia koska nuo on nettotulot, bruttona olisitte alle keskitason.
Toiseksi. Millä selität sen, että pojat saa omat "turhanpäiväiset" monensadan euron hintaiset lahjat, mutta tytär saa vain sellaisen joka on pakollinen ja kaikkien käytössä, eli osansa tyttären lahjasta saa myös pojat, saako tytär käyttää myös päivittäin veljien lahjoja? Ja miten se että tytär saisi YHDEN kynttilän joka ei montaa euroa maksa, ja tussit jotka nekään ei kalleimmatkaan paljoa maksa, ja te ette voi edes parinkympin kirjaa ostaa? Ehkä tytär olisi onnellinen siitä että saa ne mitä on toivonut, mutta ei sitä hammasharjaa, se on kuitenkin perheen yhteinen käyttöesine.
Ihan sama kun ostaisi toiselle lapselle mopoauton ja toiselle perheen autoon uudet lasinpyyhkijät.
Juuri näin.Fiksu vanhempi ostaisi ne kohtuuhintaiset toivelahjat,kirjan,tussin ja kynttilän(tai useammankin,ne eivät paljon maksa).Ja pojille jotain kohtuuhintaista,mitä he kovasti hinkuvat.
Ja sitten sen sähköhammasharjan koko perheelle ihan muuten vain,ei naamioituna jonkun omaksi joululahjaksi,vaan ostetaan hammasharja ihan vain siksi että sellaiselle on perheessä käyttöä.
OT lohdullista lukea,että muissakin perheissä tytär on ollut se vähemmän rakas lapsi. Olen aina miettinyt, mikä minussa on vikana, kun veli saa aina kaikkea enemmän ja helpommalla kuin minä, lisäksi äiti moittii minua kaikesta mutta veli ei koskaan tee mitään väärää äidin silmissä.
Kaikille viihdeelektoniikkaa, tämähän on sairaan aloittajan pointti...
Toivottavasti ap ei saa lapsia.
Hohhoijaa mammoja. ymmärrän täysin AP:n pointin lahjoissa. Tyttöjen lahjatoiveet ovat kohtuuttomia. Yleensä tytöt toivovat iPhonea, pleikkaria, meikkejä ja vaatteita vaan itselleen. Siksi nuo poikien toiveet ovat kohtuullisia ku toivovat vaan yhtä kallista juttua. Tyttöjen toiveet kannattaa pitää aisoissa etteivät kasva ahneiksi.
-N24
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa mammoja. ymmärrän täysin AP:n pointin lahjoissa. Tyttöjen lahjatoiveet ovat kohtuuttomia. Yleensä tytöt toivovat iPhonea, pleikkaria, meikkejä ja vaatteita vaan itselleen. Siksi nuo poikien toiveet ovat kohtuullisia ku toivovat vaan yhtä kallista juttua. Tyttöjen toiveet kannattaa pitää aisoissa etteivät kasva ahneiksi.
-N24
No niille pojille oli muitakin lahjoja, jotka oli kalliimpia kuin tytön toivomat, tai saamat jutut. Mikä sun idea nyt on? Kuka tyttö koskaan on halunnut pleikkaa? Sehän on isien ja poikien juttu.
Vierailija kirjoitti:
Pojalle 15 v iPhone
Pojalle 9 v Playstation 4
Tytölle 12v Oral b sähköhammasharjaJokaiselle siis yksi isompi lahja. Sen lisäksi esim pojille pipot, hanskat, collage-puvut. Tytölle pari kpö aluspaitoja, tussit ja kynttilä.
Tytölle siis aivan ylenpalttiset lahjat, miksi? Jos ei ole paljon rahaa, niin onko pakko ostaa noi? Paketti vanupuikkoja ja t-paita kirpparilta olis ihan hyvä. Pojille voisit vielä jotain pientä kehitellä. Ota vaikka pikavippi.
Tätähän sä provollasi hait? Tulee mieleen joku nykypäivän versio tuhkimo-sadusta, jossa yksi lapsista jää auttamatta muiden varjoon eikä saa mitään. Myönnä itsekin, tämä oli HUONO.
Kuule provoilija ap, tunge se Oral B perseesees:) ja pese sillä sen jälkeen suus ja koita keksiä parempi ja tuu kirjottaman se tänne.
Vierailija kirjoitti:
-N24
AP:n tytär toivoi tusseja,kynttilää ja kirjaa.Mikä noista oli mielestäsi kohtuuton toive?
Ja tuo 86 kommentti oli kummallinen.Siis pointtihan oli siinä,että pojat saavat viihde-elektroniikkaa ja tyttö hyötylahjan koko perheen käyttöön. Tai ehkä joku av-mamma viihdyttää itseään pesemällä hampaitaan, mutta useimmat mieltävät sen puuhan ihan suun hygienista huolehtiseksi.
En ihan ymmärrä tän provon pointtia? Miksi haluat korostaa "tyttäresi" alempiarvoisuutta "perheessäsi"? Ja tuo lätkän kausikorttiviittaus, isän ja poikien juttu, johon ei tytöllä ole asiaa. Onko sinulla jotain peiteltyjä traumoja, joita yrität käsitellä? Onko tuo tyttö oikeasti sinä itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-N24
No niille pojille oli muitakin lahjoja, jotka oli kalliimpia kuin tytön toivomat, tai saamat jutut. Mikä sun idea nyt on? Kuka tyttö koskaan on halunnut pleikkaa? Sehän on isien ja poikien juttu.
Vähän OT mutta mä tykkäsin pienenä tyttönä pelata pleikkarilla.Siis joskus 2000-luvun alussa,lempparipelejäni olivat Tarzan,Ötökän elämää,Asterix ja Obelix sekä tietysti joulupukin mulle ihan omaksi tuoma Pieni Merenneito.Joskus pelasin veljen kanssa,ja joskus salaa kun veli ei ollut kotona(mulla ei ollut lupa koskea veljen pelikoneeseen omin päin).Kerran hän tuli yllättäen kotiin ja vaihdoin äkkiä kanavaa.Veli huomasi että pleikkari oli päällä ja laittoi takaisin pelikanavalle,siellä Tarzan kyykki odottamassa että peli jatkuisi.Se oli lapsuuteni kiusallisimpia hetkiä :D
Rakas Ap, katso sanakirjasta kohta idiootti. Tunnistatko kuvan? Aivan, se olet sinä ja "miehesi". Oikein paskaa joulua myös teille. Tyttärellesi toivon mitä hartaimmin uudet ihanat ja välittävät vanhemmat. Terv. AV:n joulun henki
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Miksei tyttö voi saada myös uutta kännykkää tai vaikka kannettavaa? Kaikki voisivat saada ne uudet hammasharjat.
Ei rahat riitä. Ja pojat saa lainata sitä tytön hammasharjaa, kun ostetaan heille omat harjaosat. Ap
Haista v*ttu!
Vierailija kirjoitti:
Rakas Ap, katso sanakirjasta kohta idiootti. Tunnistatko kuvan? Aivan, se olet sinä ja "miehesi". Oikein paskaa joulua myös teille. Tyttärellesi toivon mitä hartaimmin uudet ihanat ja välittävät vanhemmat. Terv. AV:n joulun henki
Sehän voisikin olla AP:n joululahja tyttärelleen:antaa tämän adoptoitavaksi, jotta tyttö saa mahdollisuuden normaaliin perhe-elämään tuollaisen Tuhkimo-elämän sijasta!
Vierailija kirjoitti:
En ihan ymmärrä tän provon pointtia? Miksi haluat korostaa "tyttäresi" alempiarvoisuutta "perheessäsi"? Ja tuo lätkän kausikorttiviittaus, isän ja poikien juttu, johon ei tytöllä ole asiaa. Onko sinulla jotain peiteltyjä traumoja, joita yrität käsitellä? Onko tuo tyttö oikeasti sinä itse?
Eikö provon pointti ole yksinkertaisesti saada ihmiset provosoitumaan? Hyvin se tuntui onnistuvan, vaikka ap;n juttu onkin tekaistu, pistää vihaksi, että on oikeasti vanhempia, joilla lapset ovat "tärkeysjärjestyksessä" sen sijaan,että olisivat kaikki yhtä rakkaita.
Onneksi lapsilla on aikuistuessaan mahdollisuus katkaista kaikki siteet vanhempiinsa. Monelle se on suoranainen ehto normaalille elämälle.
Sähköhammasharjahan ovoi olla yhteinen kun kaikilla on oma vaihtopää siihen. Aika kalliit on lahjat "vähävaraiseks" perheeks. Olis kiva välillä tietää millä perustein ihmiset ittensä luokittelee köyhiks tai vähävarasiks? Mä oon aina ajatellu olevani suht normaali, vaikkei ikinä olis varaa ostaa lapsille noin kalliita joululahjoja. Ehkä mä oonkin sit köyhä.
Toki on provo, mutta aihe on hyvä eikä valitettavasti aina edes niin kaukana todellisuudesta.. Omassa lapsuudenkodissa veli sai yhtenä jouluna uuden mopon (olisko ollut 12v). Minä sain 20e lahjakortin Seppälään, konvehtirasian ja parin sukkia. Myös veli sai suklaata ja sukkia...
Kerran sai just pleikkarin ja parit pelin synttärilahjaksi. Ite sain kuukautta myöhemmin shamppoota ja jotain saippuaa....
Veli sain kännykän, kun meni yläasteelle. Se hajosi ja sai uuden. Sekin hajosi ja sai vielä kolmannen, mutta varoiteltiin, että neljättä ei tuu. Minä en saanut seiskan alussa sitä ensimmäistäkään, koska "ei pennut tartte. hajotatte vaan."
Veli täytti 18, niin sille kustannetiin ajokortti (koska varmaan tarvii tulevaisuudessa työelämässä ja kavereiden kanssaki pitää päästä liikkumaan tjsp) ja ostettiin auto. Pari vuotta myöhemmin täytin itse 18 ja tadaa: Sinkkuelämää DVD-boksi :D Olihan se kai ihan kiva, mutta juu...
Ja mooooooonta muuta juttua. Vaatteita tai muutakaan tavaraa ei pahemmin osteltu muuten kuin ehdottomaan tarpeeseen, että olisi jotenkin "kuittaantunut" nuo lahjojen erot sillä, että mulle olisi muulloin ostettu enemmän... Jäi kyllä kirvelemään ihan helvetisti, vaikkei rahalla rakkautta mitata. No ei ehkä, mutta kyllä se JOTAIN kertoo, että toiselle voi ostella ja laittaa kaikenlaista kivaa ja toisen kohdalla mennään aina halvimman kautta...
Hammasharja on todella hyvä lahja. Sen voi ladata ja sillä voi käydä puhdistamassa mukavasti iPhonen näytön ja takakannen avaamalla myös muut osat. Myös porukalle tekee hyvää seurustella sisäisiä hammasharjalla puhtaaksi. Kunhan muistaa puhdistaa pelitkin. Hyvää joulua
idiootti...