Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä lapselle kunnon rukkaset?

Vierailija
07.11.2016 |

Taas on se aika vuodesta, kun alan epätoivoisesti etsiä lapselle kunnon rukkasia, joissa olisi päällinen aitoa nahkaa ja sisällä villaa. Goretexit ja teddyvuoret ovat jääkylmiä kunnon pakkasilla. Olisiko kenelläkään vinkata nettikauppaa tms, josta löytyisi parhaat rukkaset?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut noita nahkarukkasia, mutta mun mielestä ne eivät lopulta ole niin hyviä, mm. sen takia, että niissä on niin lyhyet varret. Suosittelen ennemmin Reimatec-topparukkasia. Käsien lämpimänä pitämisessä on tärkeää pukea koko muu vartalo hyvin. 

Voi olla, että jostain saakin sellaisia lasten rukkasia, joissa on aitoa villaa sisällä, mutta kun kerran kinnasmyyjältä kyselin, hän sanoi, että lasten rukkasissa on yleensä keinokuitukarva.

Vierailija
2/25 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torilta saattaa löytyä, siis ei netistä. Toinen vaihtoehto on laittaa ohut villatumppu isohkon rukkasen alle. Reimatec-rukkaset pitävät myös sormet lämpiminä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismasta me olemme aina löytäneet hyvät rukkaset kaikille meidän lapsille.

Vierailija
4/25 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkasta pian käynnistyvät joulumarkkinat ja myyjäiset yms. Sieltä olen löytänyt oikeita nahkarukkasia aidolla karvalla. Ovat lämpimät,tosi kylmällä voi laittaa vielä alle puhtaasta villasta tehdyt tumput. Totta,että varret ovat lyhyet,mutta riittävän pitkän hihan alla kyllä pysyy.

Vierailija
5/25 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/25 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin markkinoilta. Oli joku sellainen toreja kiertävä kauppias. Ostin sellaiset, missä oli poronnahkaa pinnalla, jotain villaa sisältä ja puuvillaresorikin. Hyvin pysyi lapsella kädet lämpimänä kun sen resorin sai hyvin haalarin sisään. Hinta oli jotain 30e.

Vierailija
7/25 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan kakkosta.

Minkä ikäiselle etsit? Minulle joku suositteli Elsa Pitkäsen valmistamia Satu-rukkasia, kun valitin taaperon vaikeasti puettavia ja kömpelöitä rukkasia. Ovat osoittautuneet todella hyviksi! Googlaa vaikka, mutta älä anna ulkonäön hämätä :) Tosi kylmillä keleillä alle voi pukea villatumput.

Vierailija
8/25 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/25 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytyy helposti esim. kauppahalli.eu, Tmi PL-tuote, käsinetori.fi, meillä oli ihan lähi-Prismassakin todella hyvät nahkakintaat, mutta en muista valmistajaa.

Vierailija
10/25 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netistä löytyy helposti esim. kauppahalli.eu, Tmi PL-tuote, käsinetori.fi, meillä oli ihan lähi-Prismassakin todella hyvät nahkakintaat, mutta en muista valmistajaa.

Ne oli muuten nuo Elsa Pitkäset, jotka oli tosi hyvät =)

Vierailija
11/25 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reimatec+ -rukkaset ovat aivan parhaat. Goretexia ja kädet pysyvät lämpiminä.

Vierailija
12/25 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siitä kunnon rukkaset : http://jokasafe.fi/tuotteet/rukkaset/jokatherm/

Melko isokourainen lapsi jos nuo on hyvät.

Vierailija
13/25 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tarve puuhastellakin jotain ulkona niin Reimatec ja alle voi laittaa ohuet merinovillaiset aluslapaset. Sitten ihan rattaissa istuskeluun ne nahkaiset rukkaset. Villavuorisia nahkarukkadis olen ostanut Prismasta ja Cittarista, muistaakseni merkki on Mutka, joka tekee myös aikuisten nahkarukkasia.

Vierailija
14/25 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti nahkahanskat ei oo hyvät. Ostin kunnolliset tytölle viimevuonna ja piti niitä ns parempana rukkasena eli ihan pihalla vaan laskettelemassa ym. Kastui tosi herkästi läpi ja tänävuonna näyttää siltä et ois 50 vuotta vanhat, ihan kulahtaneet. Sisäosan pinta ihan hirveetä ja väri kulunu ihan täysin pois. Ei siis pidä lämpöäkään enää yhtään. Olen pettynyt. Aattelin että kun rahalla panostaa niin saa kunnollista, mut ihan paskaa ostin. Köyhänä jatkan jatkossa halpisten ostoa kun niitä voi ostaa monta samalla rahalla ja jokavuosi kuitenkin pitää ostaa uudet.

Vierailija
15/25 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti nahkahanskat ei oo hyvät. Ostin kunnolliset tytölle viimevuonna ja piti niitä ns parempana rukkasena eli ihan pihalla vaan laskettelemassa ym. Kastui tosi herkästi läpi ja tänävuonna näyttää siltä et ois 50 vuotta vanhat, ihan kulahtaneet. Sisäosan pinta ihan hirveetä ja väri kulunu ihan täysin pois. Ei siis pidä lämpöäkään enää yhtään. Olen pettynyt. Aattelin että kun rahalla panostaa niin saa kunnollista, mut ihan paskaa ostin. Köyhänä jatkan jatkossa halpisten ostoa kun niitä voi ostaa monta samalla rahalla ja jokavuosi kuitenkin pitää ostaa uudet.

Oikeesti nahkarukkaset on pakkasella just parhaat! Oman lapsen aloittaessa päiväkotiuransa 3-vuotiaana ostin näitä goreja ja reimatecciä ja mukelon sormet oli ihan jäässä sisälapasista ym. huolimatta! Nahkakintaissa sormet pysyivät lämpiminä! Suojasäillä kintaat kastuivat ja näyttivät toki sen jälkeen huonolta, mutta voitelu nahkarasvalla notkistaa nahan ja suojaa nahkaa - ei mitään väliä, näyttääkö kintaat vanhoilta, kunhan on kädet lämpimät!

Vierailija
16/25 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotiaalle ja vuoden ikäiselle olen etsimässä. Olipa yllätys tuo "kunnon kintaiden" kulahtaminen nopeasti. Olin jo tilaamassa Paccas-firman kintaat. Täytyy nyt miettiä vielä, jospa pääsyn kuitenkin ReimaTeciin.

Tulipa vain mieleen, että eipä ehkä kuuluisi ihmisen näin mahdottomissa sääoloissa edes elää, kun ei rahallakaan löydä kintaita, jotka suojaisivat käsiä tarpeeksi :D

-ap

Vierailija
17/25 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti nahkarukkaset on pakkasella just parhaat! Oman lapsen aloittaessa päiväkotiuransa 3-vuotiaana ostin näitä goreja ja reimatecciä ja mukelon sormet oli ihan jäässä sisälapasista ym. huolimatta! Nahkakintaissa sormet pysyivät lämpiminä! Suojasäillä kintaat kastuivat ja näyttivät toki sen jälkeen huonolta, mutta voitelu nahkarasvalla notkistaa nahan ja suojaa nahkaa - ei mitään väliä, näyttääkö kintaat vanhoilta, kunhan on kädet lämpimät!

Mäkin oon ostanut nahkarukkasia lapsille, mutta ei niissä ole oikein pysynyt meidän lapsilla kädet lämpiminä. Mä en oo pukenut Reimatec-kintaiden kanssa sisälapasia ollenkaan, mun mielestä siitä tulee liian tiukka paketti, joka taas ei ole lämmin.

1

Vierailija
18/25 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nahkahanskoja ei kuulu kastella loskassa. Toisaalta kun ne on kastuneet, niin ne voi hoitaa rasvaamalla vaikka jollain tuoksuttomalla käsirasvalla. Värjätyissä toki väri kuluu, eli suosi luonnollisia värejä.

Vierailija
19/25 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahkarukkaset pitää kyllä sormet lämpimänä, mutta en minäkään niitä oikein lumileikkeihin laittaisi kuin korkeintaan ihan pakkaskeleillä. Nuo Elsa Pitkäsen rukkaset ovat olleet toiset, mitä meillä on käytetty lämpiminä rukkasina. Ja alle villalapaset tarvittaessa.

Vierailija
20/25 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hans -merkkiset suomalaiset hanskat on parhaita. Meillä ainakin prismasta löytyy. Sellaiset missä on pehmeä karva sisällä, tarkenee kovallakin pakkasella. Meidän lapsilla on ollut kapeat "pienet" kädet, ja nuo rukkaset on sirompaa mallia kuin muut. Ja niillä saa tartuttua lapioon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan