Tarjoilija huomioi vain mieheni, tosi outo tilanne ravintolassa
Olimme ravintolassa syömässä. Tarjoilija toi ruokalistat ja kysyi mieheeni päin kääntyen "saisiko olla juotavaa?", johon mieheni vastasi, tarjoilija sanoi siihen kiitos. Sitten sanoin minä, tarjoilija ei sanonut mitään. Toi juomat, sanoi miehelleni ole hyvä, minulle ei mitään. Tuli sitten kysymään tilausta. Mieheni sanoi ottavansa erään liharuuan, tarjoilija siihen, että hän suosittelisi siihen lisukkeeksi röstiperunoita, tosi herkullisia, voisi vaihtaa keitinperunat niihin veloituksetta. Minä sanoin tilaukseni, tarjoilija ei sanonut mitään. Ruokaa tuodessaan tarjoilija laittoi eteeni lautasen edelleenkään mitään sanomatta, miehelleni sanoi, että tässä tämä annos röstiperunoilla, tosi maukkaita, hyvää ruokahalua.
Mitä ihmettä? :D
Kommentit (25)
Ihan tuntemattomassa kaupungissa kaukana kotoa oltiin, enkä ole todellakaan koulukiusaaja, vaan ujo hiljainen koululainen olin, huomaamatonta massaa lähinnä, jonka nimeä tuskin kukaan ei enää muistaa.
Ap
Kuulostaa kyllä oudolta ja ammattitaidottomalta. Oliko tarjoilija kokeneen vai kokemattoman oloinen? Joskus jos joky on asiakaspalvelutehtävissä uusi ja vähän epävarma, tämä alkaa helposti puhutella seurueen eniten kontaktia ottavaa jäsentä. Oliko ravintola jokin edullinen paikka, kuten Rosso, vai tasokas paikka? Ensimmäisessä tapauksessa ei ehkä ole onnistuttu löytämään päteviä työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tuntemattomassa kaupungissa kaukana kotoa oltiin, enkä ole todellakaan koulukiusaaja, vaan ujo hiljainen koululainen olin, huomaamatonta massaa lähinnä, jonka nimeä tuskin kukaan ei enää muistaa.
Ap
Taisitpa juuri itse vastata kysymykseesi miksei sinua huomioitu...
Ehhehehe. Aika pokka tarjoilijalla. 😬
Ikäs tarjoilija?
Ennenhän herrasmies valitsi naisen puolesta juoman ja ruuan. Mies myös maksoi kaiken.
Onko miehesi erittäin komea? Se voisi selittää asiaa. ;)
Samanlaisia kokemuksia itsellänikin porvoolaisravintola Trollhättanissa. Vieläkin itkettää, onneksi en enää vapise.
Oli sellainen huokeampi ravintola. Tarjoilija oli arviolta 40-vuotias.
No ei tämä nyt niin iso asia ole, oli vaan aika kummallinen kokemus.
Ap
Ei sitten tullut mieleesi antaa palautetta ravintolalle?
Missäs maassa tämä kyseinen ravintola oli?
Oletko nuori, kaunis nainen?
Tai onko miehesi erityisen komea?
Luulen, että jompi kumpi näistä.
Naisasiakkaat ovat järjestään hankalia ja perseestä, tarjoilija toimi fiksusti ja itseään säästäen.
Miehiltä saa myös paremmin tippiä, joten saavat parempaa kohteluakin.
Sinuna ottaisin yhteyttä ravintolaan. Et välttämättä ole ainoa nainen, jota tarjoilija kohtelee noin.
Haluaisin nähdä tämänkin oikeen nauhalta että miten se on oikeasti mennyt. Sitten uskoisin jos on noin tökerö käytöksinen tarjoilija ollut ap:n pätkääkään provosoimatta. Nyt en.
No mieshän se kuitenkin tuon lystin maksoi joten missä ongelma?
Kyllä tarjoilijatkin huomaa sen, jos asiakas ylenkatsoo työtään tekevää tarjoilijaa.
Tässähän on nyt kerrottu vain aloittajan versio tapahtuneesta.
Mulle on käynyt noin myös, ruotsinlaivalla. Avauduin sitten kotona naapurin rouvalle, kun juteltiin lomamatkasta, hän oli nimittäin miehensä kanssa käynyt viikkoa aiemmin samalla laivalla risteilyllä. Ja kas kummaa, meitä oli palvellut sama n 30v naistarjoilija, joka jätti meidät vaimot (hyvännäköisiä 30v naisia) huomotta ja oli hyvin mairea miehillemme. Alkoi naurattaa, oli niin samat kokemukset meillä.
Tämä on aivan tavallista, ehkä parhaita ravintoloita lukuun ottamatta. Varsinkin nuoret je ehkä osaamattomat tarjoilijat jättävät aika usein naisen huomiotta. Lisäksi joskus huvikseni olen seuraillut jonon edistymistä itsepalvelupaikoissa: kun jonossa osuu minkälainen rasvakoura mies tahansa likaisissa työvaatteissa tilaamaan, henkilökuntaa edustavan tytön ääni nousee ja ilmaan tulee leikinlaskua ym. mitä ei naisille tuhlata, vaan palataan entiseen tasapaksuun "mitä sulle" - tyyliin.
Aivan samaa näkee myös tv:ssä monissa ohjelmissa, joissa on pariskunta liikkeellä (esim. Huvila ja Huussi yhteen aikaan): lirkuttelu kohdistetaan miehelle ja häntä voidaan jopa halata, mutta nainen jätetään täysin sivuun. Tai naiskiinteistövälittäjä pariskunnalle: puhe kohdistetaan koko ajan vain miehelle.
Nämä on sellaisia juttuja, joita miehet eivät edes huomaa, koska ovat siihen niin tottuneet. Eikä tämä liity mitenkään miehen komeuteen tai naisen käytökseen.
Oletko vanha koulukiusaaja?