Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen, että miten työttömillä ja muilla Kela tukien nostajilla on varaa hankkia koira tai useampi?

Vierailija
07.11.2016 |

Mainittakoon, että itse olen keskituloinen (tulot noin 60 t€/v). Silti mietin, että kun on asuntolainat, verot ja muut laskut maksettu, että onko mahdollisuutta hankkia perheeseen koiraa? Siitä on kuitenkin vastuuta paljon, sekä myös kuluja. Lisäksi koira voi sairastua, josta tulee yllättäviä lisäkustannuksia satoja tai jopa tuhansia euroja.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ON KÖYHIEN HÄPÄISIJÄ....muka ihan vaan ihmettelee. Näitä aloituksia täälä paljon.

Vierailija
22/37 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö_16 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ihmettelijät voisi ensimmäiseksi kertoa mitä työttömän pitäisi pystyä hankkimaan.

Onko ehjät vaatteet liikaa? Entä kokoliha ruokapöydässä? Saako työtön ostaa aikakauslehden vai onko tuet siinä tapauksessa liian suuret? 

Vaatteet tai lehdet eivät elä. Vaatteita ei kiinnosta vaikka he eivät saisi tarvittava hoitoa, mutta koira on elävä olento, ei mikään lelu tai koriste ja siitä huolehtimiseen tarvitaan rahaa.

Täyden kympin idiootti :D

Vaatteet ja lehdet MAKSAVAT RAHAA. Mitä kun työtön tinkii niistä ruokkiakseen koiransa. MITÄ SE ON SULTA KOKOOMUSH*MOLTA POIS?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallis koiramme on hankittu, silloin kun en ollut työttömänä. Elämä voi heittää ap:n eteen myös yllätyksiä...

Se myös on ollut mielessä, että elämä voi heittää eteen täysin arvaamattomia yllätyksiä. Haluankin korostaa, että se, että olen keskituloinen (tällä hetkellä) ei ollut tarkoitettu miksikään omakehuksi. Päinvastoin. Ei se itselläkään aina niin helppoa ole. Puhumattakaan siitä, että joutuisi työttömäksi tms. Sen takia, nykytilanteessa ihmettelen, että miten työttömillä on varaa koiraan, kun tuntuu, että nytkin arveluttaa koiran hankinta ja sen ylläpitokustannukset. Toki myös hankintakustannukset. Rotukoiran hinta varusteineen on noin 1 500 euroa. Ja ne ovat vasta alkukustannukset.

Vierailija
24/37 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ihmettelijät voisi ensimmäiseksi kertoa mitä työttömän pitäisi pystyä hankkimaan.

Onko ehjät vaatteet liikaa? Entä kokoliha ruokapöydässä? Saako työtön ostaa aikakauslehden vai onko tuet siinä tapauksessa liian suuret? 

Ei kyse ole siitä etteikö työtön saisi tehdä tukisummillaan mitä ikinä huvittaa. Mua ei haittaa vaikka työtön käyttäisi kaikki tukensa matkusteluun, kuumailmapallomatkoihin tai rotukoiraan. Pointti onkin, että työttömän ei kannata itkeä miten ei ole rahaa ruokaan kun on ensin ostanut kalliin koiran.

Kuka sulle pikku torakalle on itkenyt? Tuliko paha mieli?

Vierailija
25/37 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö ap, että olen työtön, mutta en saa senttiäkään Kelan tukia? Miksi jotkut yksinkertaiset aina kuvittelevat työttömien olevan Kelan peruspäivärahalla?

Vierailija
26/37 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia vuosia työttömänä ollut tuttuni hankkii rotukoiransa (nyt 3 kpl) tutulta kasvattajalta, jolle voi maksaa osissa. Saa ne halvemmalla, kun niissä on jotain sellaista vikaa ettei niitä voi käyttää näyttelyissä. Hän käy ruokajonoissa ja elää nuukasti, tuista ilmeisesti jää jotain säästöön. En ole kehdannut kysyä miksi koiria pitää olla monta ja eikö pelota niiden sairastuminen mutta luulen lapsettomuusongelmilla olevan osuutta asiaan.

Vierailija
27/37 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joilla ei ole koiraa luulee aina että se tulee hirmu kalliiksi....

Vierailija
28/37 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpä juuri, ei ap voi tietää milloin kukin on koiransa tai kissansa hankkinut. Ap on hölmö yleistäjä. Terv kalliin rotukoiran omistaja, nykyinen työtön.

Vierailija
29/37 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iteäni nyt hirvittää kun olen vanhempainvapaalla ja mieheni jäi työttömäksi. Meillä on kissoja kaksi kappaletta ja jos toinen niistä sairastuisi, niin ei meillä olisi varaa sitä hoitaa. Kokoajan pieni pekelko perseessä, että jos pitäisi viedä lääkäriin, niin mitä sanoisin siellä. "Mulla ei sit oo varaa hoitaa tätä, että jos tarttee hoitoja niin onkko halvempaa lopettaa?" Nyt vaan toivon että ehin töihin ennenko sairastuvat. Sen takia pelottaa kun meillä oli reilu vuosi sitten kolme kissaa, mutta yhdelle tuli aivokalvon tulehdus ja sokeutui vaikka vietiin eläinlääkäriin heti kun huomattiin oireet. Maksettiin hoidoista 750 euroa ja sekin periaatteessa turhaan koska kissa menehtyi 2 päivän päästä kun ailkoi oireilemaan :(   Että jos näille kissoille kävisi jotain niin ei olisi sitä 700 euroa varaa heittää mihinkään tommoseen :/ 

Vierailija
30/37 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö ap, että olen työtön, mutta en saa senttiäkään Kelan tukia? Miksi jotkut yksinkertaiset aina kuvittelevat työttömien olevan Kelan peruspäivärahalla?

Ei varmasti kaikki työttömät saa Kela tukia. Mutta ollaan rehellisiä. Suurin osa työttömistä saa asumistukea vuokra- tai jopa omistusasuntoonsa.  Tämä kuitenkin sinällään sivuasia. Ap. 

Vierailija
31/37 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasuntoon on erittäin vaikea saada yhtään mitään tukia, koska  korkojen määrä ratkaisee. Ap on täysi kusipää kaikesta olemattomasta tiedostaan päätellen...

Vierailija
32/37 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira tai miksei kissakin ehkä järkevin satsaus henkiseen hyvinvointiin..siis jos on eläinrakas ihmisyksilö. Ap vaikuttaa just niin rasittavalta ihmistyypiltä joka kyttää ja on pöyristynyt toisten valinnoista.

Et itse ikinä arvostele toisten valintoja, oikeasti?? Aika harvinaisuus olet. Ohis

Vierailija
33/37 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tuntuu kiinnostavan työttömien asiat. Milloin lapsilla on liian hienot vaatteet tai puhelimet, milloin kaupasta ostetaan vääränlaista ruokaa jne., ja tällä kertaa ihmetellään työttömien lemmikkejä.

Mikä ihme vaivaa ihmisiä, jotka ovat näin sairaalloisen kiinnostuneita muiden elämästä? Omassa elämässä joku aukko, joka on täytettävä tämmöisellä pahansuovalla kyyläämisellä? Ja selitykseksi ei kelpaa, että "kun minun verorahoistani maksetaan", maksetaan nimittäin minunkin, eikä minua voisi tuon taivaallista kiinnostaa mitä joku pienituloinen tekee kelan rahoillaan. Ne on laskettu tarkkaan ne tuet, niillä taataan perustoimeentulo. Jos joku niillä rahoilla onnistuu jotain "luksustakin" hankkimaan, niin hänellä on siihen varmaankin ollut omat keinonsa, mitkä eivät kuulu pätkääkään minulle.

Vierailija
34/37 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistusasuntoon on erittäin vaikea saada yhtään mitään tukia, koska  korkojen määrä ratkaisee. Ap on täysi kusipää kaikesta olemattomasta tiedostaan päätellen...

Toki omistusasuntoon on mahdollista saada asumistukea. Mutta kuten aikaisemmassa viestissä korostin, jos olisit lukenut tarkemmin, että asumistukea on mahdollista saada JOPA omistusasuntoon. Eli ei siis niin helposti kuin vuokra-asuntoon, joka on käytössä lähes tukiautomaatti. Tämä on kuitenkin edelleen vähän ohi aiheesta.

Eli voitteko koiran omistajat pistää viestiä pahimmista ns. kauhu-scenaario kustannuksista liittyen koiran hankintaan ja hoitoon, sekä monta koiraa omistat??

Itsellä on vielä täysin harkinta-asteessa koira. Kun päätös on tehty, niin toki sitten olen koirasta 100 % itse vastuussa. Sen hyvinvoinnista ja kaikista kustannuksista. Muiden varaan en voi laskea mitään. Sen takia punninta pitää olla tarkkaa. AP

Vierailija
35/37 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin töissä kun ostimme koiran. Olen ollut työttömänä(520e/kk) ja nyt olen opiskelija(300e/kk). Minulla on myös miesystävä, joka tienaa suunnilleen 1600e/kk. Olemme pärjänneet koiran kanssa ihan hyvin vaikka on asuntolainaa ja muita laskuja.

Yritän säästää pienistä tuloistani, ja ihan hyvin olenkin saanut säästettyä. Tällä hetkellä koiraan on mennyt lääkärikulujen puolesta vaivaiset 185e.

Vaikka minulla on surkeat tulot, pyrin aina siihen, että koiralleni on kaikki tarpeellinen saatavilla.

En minä ala rakasta koiraani antamaan pois vain sen takia, että tulot on laskeneet. Koiralle on esimerkiksi AINA saatavilla ruokaa jne.

Vierailija
36/37 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ottakaa vaan minituloilla eläimiä ja sitten kidutatte niitä niiden sairastuessa, kun ei ole rahaa eläinlääkäriin. Mutta onhan se kiva, että TEIDÄN terveys paranee siitä ihanasta lemmikistä, mitäpä väliä sen eläimen kärsimyksillä on. Ainahan jostain saa uuden!

Vierailija
37/37 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säästin koiran hankintahinnan. Sit säästin yhtä paljonku koiran hankintahinta ennenku aloin katella sopivaa pentua. Mulla on koiralle tällanen "puskuriraha" olemassa ettei nyt ihan ekasta suuremmasta eläinlääkärikäynnistä joudu konkurssiin. Halusin tervettä ja pitkäikäistä rotua olevan koiran terveistä vanhemmista. Aattelin että tää ei ihan nuorena sairastuis ja sitku koiralle alkaa tulla suurempaa (vanhuuden) kremppaa ni oon työelämässä. Oon näin optimistinen :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän