Onko vielä joku, joka ei käytä e-laskua?
Miksi et? Ehdottamasti kätevin tapa huolehtia laskuista.
Kommentit (68)
Ja esim Sonera laskuttaa paperilaskusta 2,90€ mutta samasta firmasta tulee kirjeessä nimellä kaiken mailman mainoksia oikein useampia sivuja . Joo , paperia säästyy ...
Käytin joskus, mutten enää.
S-pankin visalasku tuli aiemmin E:nä. Kun lisäsivät käyttömaksun 2e jos laskulla on laskutettavaa saldoa, lopetin E-laskun. Nyt maksan tilin nollille aina ennen laskun muodostumista. Tällöin lähettävät postissa minulle pelkän 0,00€ 'laskun'.
Kiusa se on pienikin kiusa...:)
En käytä, koska verkkopankissa asiointi on mielestäni epämiellyttävää ja yritän välttää sitä parhaani mukaan. Juuri nytkin pitäisi tulostaa sieltä joku todistus Kelaa varten, ja sekin ahdistaa minua, kun en osaa, enkä osaa käyttää sitä chattia (?) mistä pitäisi kysyä ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kätevin, käyn pankin sivuilla vain palkkapäivinä ja juuri meni esim. luottokorttilasku ihan sivu suun, toki tästä tulee sähköpostiin ilmoitus mutta en noita muista silti katsoa. Paperilaskut on pöydällä aina samassa pinossa joten tulee huomattua eräpäivä jos onkin aikaisemmin kuin palkkapäivänä.
On kätevin, eikä ne pankin sivut kulu vaikka kävisit siellä joka päivä.
Juu ei kulu pankin sivut mutta kuluvat sinun pankkitunnukset ja jos joudut tilaamaan uudet pankkitunnukset ennen kuin vanhat ovat pankin mielestä vanhentuneet niin ne ovat sitten maksulliset jipii joku 10€ turhasta siitä että saat maksaa laskusi. ja kueten aiemmin sanoin niin olen työssäni nähnyt miten "hienosti" e-laskutusta hoidetaan. Sitä ei tarvinne pelätä etteikö lasku veloittuisi tililtäsi jos se on laitettu menemään automatik tai jos olet sen käynyt hyväksymässä. Ongelmat on ihan toista luokkaa.
Laitoin kaikki hiljan e-laskuiksi.
Laitoin laskun summalle ylärajan ja laskut hoituu ihan automaattisesti. Pidän tilillä sen verran rahaa että homma pelaa. Ei tarvi enää näpytellä niitä vitenumeroita.
Vierailija kirjoitti:
Ja esim Sonera laskuttaa paperilaskusta 2,90€ mutta samasta firmasta tulee kirjeessä nimellä kaiken mailman mainoksia oikein useampia sivuja . Joo , paperia säästyy ...
Just näin - tuhlaavat itse paperia mutta vaativat asiakasta säästämään paperia.
Mulla tulee puhelinlaskusta muistutus sähkäpostiin, muut tulee paperisena. En jaksa käydä verkkopankissa kuin harvoin ja ne eteisen pöydällä olevat laskut muistuttaa tehokkaammin kuin joskus keskiyöllä sähköpostiin kilahtanut muistutus laskusta. Silloin ei ole edes pankkitunnuksia käden ulottuvilla, että voisi heti saapuessa maksaa.
Muistatteko kun taannoin hsy lähetti jopa kuolleille kymmeniä tuhansia turhia kirjeitä.
Kaikki tulleet e-laskuina jo vuosia ja sitä ennen oli suoraveloituksena. Laskuissa on automaattinen maksu laskun vakiosummaan asti, maksu menee erilliseltä laskutililtä, johon siirtyy palkkapäivänä aina myös automaattisesti tietty summa rahaa. Ei tarvitse kauheasti päätään vaivata laskujen maksun kanssa, kun kaikki hoituu itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Käytin joskus, mutten enää.
S-pankin visalasku tuli aiemmin E:nä. Kun lisäsivät käyttömaksun 2e jos laskulla on laskutettavaa saldoa, lopetin E-laskun. Nyt maksan tilin nollille aina ennen laskun muodostumista. Tällöin lähettävät postissa minulle pelkän 0,00€ 'laskun'.
Kiusa se on pienikin kiusa...:)
Noniin tässä näette esimerkin miten asiakkaan pitäisi säästää paerissa mutta firma itse saa lähetellä aiheetonta nolla laskua. Ihan jos kyseisen firman edustajia on kuulolla niin nollalaskujen blokkaus pois on ihan ohjelmanne fiksausta vaille valmis senkun pyydätte moisen korjauksen ohjelmaanne.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tulleet e-laskuina jo vuosia ja sitä ennen oli suoraveloituksena. Laskuissa on automaattinen maksu laskun vakiosummaan asti, maksu menee erilliseltä laskutililtä, johon siirtyy palkkapäivänä aina myös automaattisesti tietty summa rahaa. Ei tarvitse kauheasti päätään vaivata laskujen maksun kanssa, kun kaikki hoituu itsekseen.
Ja sitten kun se lasku onkin suurempi kuin sun määrittelemä maksukatto?
Vierailija kirjoitti:
Mihin vakiosummaan asti?
Tarkoitat että on oikeus velottaa summa minkä laskuun laittavat? Laskujen suuruus vaihtuu eikä ole sama joten mitään vakiosummaa ei voi määrätä. Voi määrätä vain laskun ylärajan mikä firmalla on oikeus laskuttaa automaattisesti?
Jos tiedän että lasku on n. 50 e kuussa niin laitan ylärajaksi esim.59 e.Jos heidän lasku on yli 59 e niin eivät voi sitä velottaa tililtä. En muuta systeemiä tiedä.
Ei kovin kätevä kun Nordean verkkopankissa laskun maksaminen ei enää onnistu jos eräpäivä on ohi.
Mulla olis miljoona ja yksi tarinaa kerrottavan miten hienosti nuo e-laskut ja entiset suoraveloitukset pysyy sössimään ilman että se on asiakkaan syy paitsi että syy nyt kuitenkin vieritetään/on vieritetty asiakkaan syyksi. Mutta jääköön kertomatta. Kiva että uskallatte käyttää, ja kyllähän ne pääosin meneekin.... - paitsi sitten kun tulee ongelma niin....
Vierailija kirjoitti:
Ei kovin kätevä kun Nordean verkkopankissa laskun maksaminen ei enää onnistu jos eräpäivä on ohi.
Pitäisi se onnistua, eräpäivää pitäisi pystyä muuttamaan silloin kun kyseinen päivämäärä on jo umpeutunut. En tiedä nordeasta mutta muissa pankeissa on näin. Ja tietysti tämä on yksi vaihe jossa pitää osata käyttää ohjelmaa. Eli asiakkaat on laitettu tekemään entisen pankkivirkailijan työ joka istuu kortistossa ja nostaa työttömyys korvausta. Pitsi että eiköhän ne kopin ja meritan pankkivirkailijat jo ole eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei muka onnistu? Se eräpäivä siinä maksukohdassa tarkoittaa sitä päivää milloin se sun tililtä lähtee. Ethän sä tietty voi siihen mennyttä päivämäärää laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kätevin, käyn pankin sivuilla vain palkkapäivinä ja juuri meni esim. luottokorttilasku ihan sivu suun, toki tästä tulee sähköpostiin ilmoitus mutta en noita muista silti katsoa. Paperilaskut on pöydällä aina samassa pinossa joten tulee huomattua eräpäivä jos onkin aikaisemmin kuin palkkapäivänä.
On kätevin, eikä ne pankin sivut kulu vaikka kävisit siellä joka päivä.
No ei, mutta mulla on muutakin tekemistä kuin roikkua pankinkaan sivuilla päivittäin saati muuten netissä... Huoh.
Niistä saa muistutuksen tai voi laittaa kaikki automaattiseen maksuun. Vaikeaa on elämäsi. Ei tarvitse käydä lainkaan nettipankissa ellei halua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla olis miljoona ja yksi tarinaa kerrottavan miten hienosti nuo e-laskut ja entiset suoraveloitukset pysyy sössimään ilman että se on asiakkaan syy paitsi että syy nyt kuitenkin vieritetään/on vieritetty asiakkaan syyksi. Mutta jääköön kertomatta. Kiva että uskallatte käyttää, ja kyllähän ne pääosin meneekin.... - paitsi sitten kun tulee ongelma niin....
Ne suoraveloitukset oli asia erikseen ja onneksi ne lopetettiin.Niiden heikko puoli oli valtakirja velottaa asiakkaan tiliä. Ja sitten tämän oikeuden lopettaminen kun firmaan ei saanut yhteyttä.
Näin ainakin minulle kävi.2kertaa ilmoitin pankkiin ja ilmoitin että ei enää ole oikeutta suoravelotukseen mutta aina vaan se oikeus siellä tilillä kummitteli.
Toki tarkistin mutta ei näkynyt.
Täytyy ensi viikolla kokeilla uudestaan.