Onko vielä joku, joka ei käytä e-laskua?
Miksi et? Ehdottamasti kätevin tapa huolehtia laskuista.
Kommentit (68)
Ei ole kätevin, käyn pankin sivuilla vain palkkapäivinä ja juuri meni esim. luottokorttilasku ihan sivu suun, toki tästä tulee sähköpostiin ilmoitus mutta en noita muista silti katsoa. Paperilaskut on pöydällä aina samassa pinossa joten tulee huomattua eräpäivä jos onkin aikaisemmin kuin palkkapäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kätevin, käyn pankin sivuilla vain palkkapäivinä ja juuri meni esim. luottokorttilasku ihan sivu suun, toki tästä tulee sähköpostiin ilmoitus mutta en noita muista silti katsoa. Paperilaskut on pöydällä aina samassa pinossa joten tulee huomattua eräpäivä jos onkin aikaisemmin kuin palkkapäivänä.
On kätevin, eikä ne pankin sivut kulu vaikka kävisit siellä joka päivä.
Minä ja pinttynyt mieltymys paperilaskuihin.
Tulee siitä rutiini, kun käy pankin sivuilla vaikka pari kertaa viikossa. Mun pankki ainakin muistuttaa, että haluatko kirjautua ulos, vaikka sulla on hyväksymättömiä laskuja.
Minä! En luota siihen, että ne menee automaattisesti enkä siihen, että muistaisin sit aina käydä tarkistaan. Paras on lasku jääkaapin ovessa systeemi.
Joo, oon vanhanaikainen... Näin kannatan myös Postin toimintaa ja suomalaisten työllistymistä? :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei, mutta mulla on muutakin tekemistä kuin roikkua pankinkaan sivuilla päivittäin saati muuten netissä... Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kulu mutta itselle siitä on vaivaa.
Kerran kokeilin, mutta kun ei missään mainittu oliko maksu otettu vai ei niin luovuin siitä.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on valikoiva muisti. Muistat pinota paperilaskut ja seurata niiden eräpäiviä, mutta et muista maksaa digitaalisia laskuja, vaikka saat sähköpostiin niistä ilmoituksenkin. Taitaa olla asennekysymys.
Koska en kuitenkaan muista niitä ikinä käydä katsomassa.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kokeilin, mutta kun ei missään mainittu oliko maksu otettu vai ei niin luovuin siitä.
Sekä tilitapahtumista että tiliotteesta voit hetkessä tarkistaa, onko maksu lähtenyt tililtäsi.
No eihän tuo ole välttämättä oma valinta, vaan riippuu siitä laskuttajasta. Toiset ei vaan ole vielä siirtyneet e-laskuihin. Ei sille maksaja mitään voi.
En käytä.
Ehkä sitten jos antavat alennusta paperilaskusta luopumisesta.
Noh vanhoilla ihmisillä ei välttämättä ole nettiyhteyttä tai ei taitoa käyttää tietokonetta puhumattakaan pankkiohjelmasta. Esimerkiksi Siksi.
Sitten toiseksi on se että olen työssäni nähnyt miten hienosti asiakkaiden e-laskutusta hoidetaan =) eli jos en tuntisi täydellisesti tapahtumaketjua niin enpä suosittelisi. Onhan se tietysti kiva että luontoa säästyy paperittomuuden muodossa MUTTA toismistot joissa huudetaan e-laskutuksen perään tuhlataan myös surutta paperia turhiin tulosteisiin.
E-laskun saa myös automaattisesti menemään tililtä ilman eri hyväksymistä mutta enpä suosittele sitäkään ja syy löytynee edellä olevast tekstistäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on valikoiva muisti. Muistat pinota paperilaskut ja seurata niiden eräpäiviä, mutta et muista maksaa digitaalisia laskuja, vaikka saat sähköpostiin niistä ilmoituksenkin. Taitaa olla asennekysymys.
En ole aiempi vastaaja, mutta kaikki eivät käytä sähköpostia aktiivisesti, itse kirjaudun sisään omaan henkilökohtaiseen sähköpostiini vain silloin jos on joku asia mitä ei voi muuten hoitaa (joka on todella harvinaista). Joten en tiedä miten sähköpostiin tuleva ilmoitus auttaisi minua, kun en sitä kuitenkaan näe kuin korkeintaan puolen vuoden kuluttua...
En käytä. Pidän paperilaskuista ja nekin pari hassua, jotka tulevat sähköpostiin, meinaavat aina unohtua.
Vierailija kirjoitti:
En käytä.
Ehkä sitten jos antavat alennusta paperilaskusta luopumisesta.
hehehee ei ne alennusta anna vaan ovat laittaneet paperilaskun maksulliseksi. Eli jos et luovu niin maksa ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä on asennekysymys, ehkä ei. Miksen minä saa olla asenteellinen ja haluta edelleen paperilaskuja mutta sinä saat olla asenteellinen ja haluta ne verkossa?
Sitä paitsi paperilaskut on huomattavasti helpompi aina tiputtaa samaan paikkaan ja ottaa käsittelyyn kerran kuukaudessa kuin vahtia jotain sähköpostia ja sieltä jotenkin (miten?) perkata laskuihin liittyvät viestit ylös sekä vähän väliä erikseen kirjautua jonnekin verkkopankkiin ihmettelemään ja tarkistelemaan vaikkei sinne muuten ole kuin kerran kuussa asiaa...
Paperilaskut eivät ole vanhanaikaisuutta vaan äärimmäistä kätevyyttä ja selkeyttä. Tätä mieltä on myös tuntemani nuoriso. Maksan laskuni silloin kun jaksan. Palkkapäiväni ja rahantilanteeni vaihtelevat joten e-lasku on täysin mahdoton juttu!
Mikä se on? E-pilleriin jotenkin liittyvää?