Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on täällä meren rannalla kelit sellaiset että pitkä minkkiturkki tuli just tarpeeseen.

Vierailija
06.11.2016 |

Saaristossa näillä keleillä on siis jäätävän raaka, kylmä, kosteus joka menee kaikkien toppatakkien läpi ja kylmettää täysin!
Meri ei ole jäässä vielä joten ilmassa on kosteutta ja tuuli tuosta sopivasti selän yli on aikkas friski.
Että jos mulla ei olisi ollut tuota ihanaa,nilkkoihin asti yltävää äidin siskon 80-luvulla hankittua minkkiturkkia käytössä, niin ulkoilu olis jäänyt odottelemaan muita aikoja.
On mulla untsikkakin mutta ei se tähän aikaan riitä mitenkään.
Kun on paljon lunta,tyyntä ja meri jäässä niin se on toinen juttu sitten. Vaikka silloinkin turkki on ihanteellinen käytössä.
En tajua sitten pätkääkään jtn huolestumista siitä että joku minkki tos vuodelta 1989 on takkini takia henkensä heittänyt. Jotain suhteellisudentajua siihen.
Ei teillä kenelläkään ole mitään käyttövaatteita tuolta ajalta käytössä kuitenkaan.
Pitää mennä ens viikolla käymään kaupungissa. Kyllä laitan turkin päälle. Turha "katella säälivästi" tai muuta. Te ette vaan tajua...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta puhut ilmoista. Tuuli käy luihin ja ytimiin. T. Hanko

Vierailija
2/23 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pohjoisen saaristossa (Oulu) tekninen vaatetus on sata kertaa lämpimämpi. Eikä näytä venäläiseltä h.oralta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"aikkas friski" moukka.

Vierailija
4/23 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käyttöulkovaatteita 70-luvulta, eikä niihin ole tarvittu kidutettuja eläimiä.

Vierailija
5/23 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Tulen moikkaamaan spraypullon kera.

Vierailija
6/23 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä pohjoisen saaristossa (Oulu) tekninen vaatetus on sata kertaa lämpimämpi. Eikä näytä venäläiseltä h.oralta.

No et varmasti näyttäisi vaikka yrittäisit. Perus persjalkainen suomipullero teknisissä vaatteissaan.

Vierailija
7/23 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin sisko = täti. Ihan vaan aapeelle tiedoksi.

Vierailija
8/23 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koillisen Atlantin rannoilla mennään teknisillä ja kerrospukeutumisella :) raikasta on!

9/23 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai minkkiturkki. Eikö sinua pelota ne kaikki turkiskuoriaiset tai koiperhoset, jotka moisista vaatteista (ja noin vanhoista!) pitävät? Varsinkin jos jossain saaristossa asutte?

Olen pärjännyt pahimmissakin lumimyrskyissä ihan untuvaparkalla, eikä palellut... 

Vierailija
10/23 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän muu vaate säilyisi 70-luvulta asti niin hyvin lämpöominaisuutensa pitäen kuin aito turkki? En kannata turkistarhausta, mutta koska ap:lla tuollainen takki vanhastaan löytyy, niin miksi sitä ei käyttäisi (muuten kuin kettutyttöjen pelossa).

Vierailija
11/23 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Tulen moikkaamaan spraypullon kera.

Tää on varmaan vaan läppä mutta saa mut ajattelemaan väkivaltaisia ajatuksia tämmöisen tekijää kohtaan!

Niinku että millä oikeudella s-na.

Vaikka en edes omista turkkia.

Pitäis varmaan hankkia. Tai en tiijä uskallanko. Riskillä sitten vaan me molemmat:sä ja mä..

Vierailija
12/23 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko venäläinen h uora vai 80-vuotias mummeli?

Vierailija
13/23 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Minusta nuo on kyllä todella mauttomia.

Vierailija
14/23 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vai minkkiturkki. Eikö sinua pelota ne kaikki turkiskuoriaiset tai koiperhoset, jotka moisista vaatteista (ja noin vanhoista!) pitävät? Varsinkin jos jossain saaristossa asutte?

Olen pärjännyt pahimmissakin lumimyrskyissä ihan untuvaparkalla, eikä palellut... 

Mulla on paljon vaatteita 30-60-luvuilta, myös turkiksia, ja ei ole tosiaankaan mitään kouperhosia tai kuoriaisia. Hoidettu turkisvaate ja siisti koti ei houkuttele tuholaisia. Ja miten saaristossa asuminen liittyy koiperhosiin ja turkiskuoriaisiin?

Vierailija
15/23 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän muu vaate säilyisi 70-luvulta asti niin hyvin lämpöominaisuutensa pitäen kuin aito turkki? En kannata turkistarhausta, mutta koska ap:lla tuollainen takki vanhastaan löytyy, niin miksi sitä ei käyttäisi (muuten kuin kettutyttöjen pelossa).

Ensimmäinen järkevä vastaus asiaan. Kiitos.

16/23 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Mulla on paljon vaatteita 30-60-luvuilta, myös turkiksia, ja ei ole tosiaankaan mitään kouperhosia tai kuoriaisia. Hoidettu turkisvaate ja siisti koti ei houkuttele tuholaisia. Ja miten saaristossa asuminen liittyy koiperhosiin ja turkiskuoriaisiin?

Saaristossa on enemmän punkkejakin, miksei sitten muitakin ötököitä? Itse olen töiden puolesta törmännyt sekä koiperhosiin, että turkiskuoriaisiin ja olen kehittänyt inhon kumpaakin kohtaan. Eipä kai ne noin vain hyökkää?

Vierailija
17/23 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkkiturkki oli tänään kyllä lämmin Turussakin, vaikka pakkasta ei ollutkaan, ku 5 astetta ja oli aurinkoista. Mullakin on jo yli 25 vuotta turkki, mutta on, kun uusi, suomalaista laatutyötä.

Vierailija
18/23 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Saaristossa on enemmän punkkejakin, miksei sitten muitakin ötököitä? Itse olen töiden puolesta törmännyt sekä koiperhosiin, että turkiskuoriaisiin ja olen kehittänyt inhon kumpaakin kohtaan. Eipä kai ne noin vain hyökkää?

Erikoinen logiikka kyllä. Saaristossa on enemmän punkkeja kuin kaupungissa koska siellä on aika paljon enemmän niitä levittäviä peuroja, joissa ne elää ja joista niitä tippuu heinikkoon.

Tästä sitten voi päätellä että saaristossa asuvilla on talojensa vaatekaapit tuulettamatta ja siivoamatta vuosikymmeniä sekö saaristolaisten puhtaanapito ja vaatehuolto huono myöskin iät ajat???

Näinkö tosiaan mantereella tiedetään?

Eiköhän meidän 116vuotta vanhassa saaristolaistalossa olla osattu pestä ja säilyttää vaatteita kuitenkin jopa samantasoisesti, tai ehkä jopa paremmin kuin kaupungissa ja mantereella?

Joo kyllä mä näin sanoisin että asia oikeesti on!!

Vierailija
19/23 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Nimimerkki hel-nyc:n uusin aivotoiminnan pierunhajuinen kukkanen! Saaristossa asuminen on saastaista ja peloittavaa koska paljon punkkeja sekä siksi myös koiperhosia, turkiskuoriaisia ynnä muita hyökkääviä lois-toukkia!

Vierailija
20/23 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko tämä sama turkkihullu täällä mesoaa???? Ties kuinka mones aloitus. On se kumma kun Suomessa on ihmiset iän ja ajan tarenneet ilman turkkia ja jo entisinä aikoina kun ei edes ollut tälläisiä hyviä talvivaatteita kuin nyt. Muuten niille tiedoksi, jotka meinaa, että untuvallakin pärjää, niin ne on yhtä ison kidutuksen takana ne untuvat, kuin turkkikin. Kummatkin on revitty eläimen päältä ja  untuvat revitään monesti elävältä linnulta. Toimenpide on erittäin kivulias ja kun lintuparka on kasvattanut uudet  untuvat, ne revitään taas. Joten boikotoikaa myös untuvaa. Tällä turkkihullulle sanoisin, että kiusa se on pienikin kiusa.  Kuisasi vain kohdistuu pieniin viattomiin luontokappaleisiin, jotka ovat täysin puolustuskyvyttömiä iihmisten kovissa käsissä:(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi