Nyt on täällä meren rannalla kelit sellaiset että pitkä minkkiturkki tuli just tarpeeseen.
Saaristossa näillä keleillä on siis jäätävän raaka, kylmä, kosteus joka menee kaikkien toppatakkien läpi ja kylmettää täysin!
Meri ei ole jäässä vielä joten ilmassa on kosteutta ja tuuli tuosta sopivasti selän yli on aikkas friski.
Että jos mulla ei olisi ollut tuota ihanaa,nilkkoihin asti yltävää äidin siskon 80-luvulla hankittua minkkiturkkia käytössä, niin ulkoilu olis jäänyt odottelemaan muita aikoja.
On mulla untsikkakin mutta ei se tähän aikaan riitä mitenkään.
Kun on paljon lunta,tyyntä ja meri jäässä niin se on toinen juttu sitten. Vaikka silloinkin turkki on ihanteellinen käytössä.
En tajua sitten pätkääkään jtn huolestumista siitä että joku minkki tos vuodelta 1989 on takkini takia henkensä heittänyt. Jotain suhteellisudentajua siihen.
Ei teillä kenelläkään ole mitään käyttövaatteita tuolta ajalta käytössä kuitenkaan.
Pitää mennä ens viikolla käymään kaupungissa. Kyllä laitan turkin päälle. Turha "katella säälivästi" tai muuta. Te ette vaan tajua...
Kommentit (23)
Miten niin iät-ajat? Mä asun Turussa ja mökkikin on meren rannalla. Samoin tuttavapiirini ja heilläkin useimmilla mökki meren äärellä.
Ystävilläni on näin heti muistellessani ainakin viidellä turkki käytössä talvisin ihan normisti. Voi olla useammallakin.
En tiedä missä asut mutta kyllä tosiaan meilläpäin näkyy kaupungilla turkkeja ihan päivittäin talvipakkasilla. Kukaan ei näytä mummolta tai itämaan maksullisilta.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin iät-ajat? Mä asun Turussa ja mökkikin on meren rannalla. Samoin tuttavapiirini ja heilläkin useimmilla mökki meren äärellä.
Ystävilläni on näin heti muistellessani ainakin viidellä turkki käytössä talvisin ihan normisti. Voi olla useammallakin.
En tiedä missä asut mutta kyllä tosiaan meilläpäin näkyy kaupungilla turkkeja ihan päivittäin talvipakkasilla. Kukaan ei näytä mummolta tai itämaan maksullisilta.
Toivoisin että vanhoja, vuosikymmeniä sitten valmistettuja turkkeja voisi ihan normaalisti käyttää!
Mutta kun uhkaillaan tuhota vaate jollain spraymaalilla: ihan älytöntä.
Vähän järkeä nyt tähän asiaan! Nehän on kestävää käyttöä, hyvää kulutusta eikä mitään muovista pikamuotia.
No jo meni tunteisiin. Minulla on ilmeisesti aivan liian romantisoitu käsitys saaristossa asumisesta. Minun mielikuvani mukaan siellä on paljon terassit auki jne. jolloin niitä ötökötäkin varmaan tulee eri tahtiin sisälle, kuin täällä kaupungissa, jossa olen nähnyt muutamia hyttysiä kesäisin (hieman kärjistetysti). Olen ollut saaristossa vain mökeillä/kesäasuttavilla huviloilla joten en tiedä tippaakaan siellä asumisesta tai ötökkätilanteesta. Oletin ja oletin, että joku korjaa jos olen väärässä.
Mutta kuinka usein esim. sinä pesetät turkkisi? Säilötkö sitä jossain naftaliinissa? Minä en todellakaan tiedä kuinka turkkeja säilötään, koska en omista sellaista. Henkilökohtaisesti kuitenkin pelkäisin niitä ötököitä - niin saaristossa kuin mantereellakin (maantasossa esim. omakotitalossa).