Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on täällä meren rannalla kelit sellaiset että pitkä minkkiturkki tuli just tarpeeseen.

Vierailija
06.11.2016 |

Saaristossa näillä keleillä on siis jäätävän raaka, kylmä, kosteus joka menee kaikkien toppatakkien läpi ja kylmettää täysin!
Meri ei ole jäässä vielä joten ilmassa on kosteutta ja tuuli tuosta sopivasti selän yli on aikkas friski.
Että jos mulla ei olisi ollut tuota ihanaa,nilkkoihin asti yltävää äidin siskon 80-luvulla hankittua minkkiturkkia käytössä, niin ulkoilu olis jäänyt odottelemaan muita aikoja.
On mulla untsikkakin mutta ei se tähän aikaan riitä mitenkään.
Kun on paljon lunta,tyyntä ja meri jäässä niin se on toinen juttu sitten. Vaikka silloinkin turkki on ihanteellinen käytössä.
En tajua sitten pätkääkään jtn huolestumista siitä että joku minkki tos vuodelta 1989 on takkini takia henkensä heittänyt. Jotain suhteellisudentajua siihen.
Ei teillä kenelläkään ole mitään käyttövaatteita tuolta ajalta käytössä kuitenkaan.
Pitää mennä ens viikolla käymään kaupungissa. Kyllä laitan turkin päälle. Turha "katella säälivästi" tai muuta. Te ette vaan tajua...

Kommentit (23)

21/23 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vai minkkiturkki. Eikö sinua pelota ne kaikki turkiskuoriaiset tai koiperhoset, jotka moisista vaatteista (ja noin vanhoista!) pitävät? Varsinkin jos jossain saaristossa asutte?

Olen pärjännyt pahimmissakin lumimyrskyissä ihan untuvaparkalla, eikä palellut... 

Mulla on paljon vaatteita 30-60-luvuilta, myös turkiksia, ja ei ole tosiaankaan mitään kouperhosia tai kuoriaisia. Hoidettu turkisvaate ja siisti koti ei houkuttele tuholaisia. Ja miten saaristossa asuminen liittyy koiperhosiin ja turkiskuoriaisiin?

Saaristossa on enemmän punkkejakin, miksei sitten muitakin ötököitä? Itse olen töiden puolesta törmännyt sekä koiperhosiin, että turkiskuoriaisiin ja olen kehittänyt inhon kumpaakin kohtaan. Eipä kai ne noin vain hyökkää?

Erikoinen logiikka kyllä. Saaristossa on enemmän punkkeja kuin kaupungissa koska siellä on aika paljon enemmän niitä levittäviä peuroja, joissa ne elää ja joista niitä tippuu heinikkoon.

Tästä sitten voi päätellä että saaristossa asuvilla on talojensa vaatekaapit tuulettamatta ja siivoamatta vuosikymmeniä sekö saaristolaisten puhtaanapito ja vaatehuolto huono myöskin iät ajat???

Näinkö tosiaan mantereella tiedetään?

Eiköhän meidän 116vuotta vanhassa saaristolaistalossa olla osattu pestä ja säilyttää vaatteita kuitenkin jopa samantasoisesti, tai ehkä jopa paremmin kuin kaupungissa ja mantereella?

Joo kyllä mä näin sanoisin että asia oikeesti on!!

No jo meni tunteisiin. Minulla on ilmeisesti aivan liian romantisoitu käsitys saaristossa asumisesta. Minun mielikuvani mukaan siellä on paljon terassit auki jne. jolloin niitä ötökötäkin varmaan tulee eri tahtiin sisälle, kuin täällä kaupungissa, jossa olen nähnyt muutamia hyttysiä kesäisin (hieman kärjistetysti). Olen ollut saaristossa vain mökeillä/kesäasuttavilla huviloilla joten en tiedä tippaakaan siellä asumisesta tai ötökkätilanteesta. Oletin ja oletin, että joku korjaa jos olen väärässä. 

Mutta kuinka usein esim. sinä pesetät turkkisi? Säilötkö sitä jossain naftaliinissa? Minä en todellakaan tiedä kuinka turkkeja säilötään, koska en omista sellaista. Henkilökohtaisesti kuitenkin pelkäisin niitä ötököitä - niin saaristossa kuin mantereellakin (maantasossa esim. omakotitalossa).

Vierailija
22/23 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin iät-ajat? Mä asun Turussa ja mökkikin on meren rannalla. Samoin tuttavapiirini ja heilläkin useimmilla mökki meren äärellä.

Ystävilläni on näin heti muistellessani ainakin viidellä turkki käytössä talvisin ihan normisti. Voi olla useammallakin.

En tiedä missä asut mutta kyllä tosiaan meilläpäin näkyy kaupungilla turkkeja ihan päivittäin talvipakkasilla. Kukaan ei näytä mummolta tai itämaan maksullisilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin iät-ajat? Mä asun Turussa ja mökkikin on meren rannalla. Samoin tuttavapiirini ja heilläkin useimmilla mökki meren äärellä.

Ystävilläni on näin heti muistellessani ainakin viidellä turkki käytössä talvisin ihan normisti. Voi olla useammallakin.

En tiedä missä asut mutta kyllä tosiaan meilläpäin näkyy kaupungilla turkkeja ihan päivittäin talvipakkasilla. Kukaan ei näytä mummolta tai itämaan maksullisilta.

Toivoisin että vanhoja, vuosikymmeniä sitten valmistettuja turkkeja voisi ihan normaalisti käyttää!

Mutta kun uhkaillaan tuhota vaate jollain spraymaalilla: ihan älytöntä.

Vähän järkeä nyt tähän asiaan! Nehän on kestävää käyttöä, hyvää kulutusta eikä mitään muovista pikamuotia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä