Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavallisen perheenäidin "naiseudenhoitomenot"

Vierailija
06.11.2016 |

Olen itse keskituloinen tavallinen kolmen lapsen äiti. Ikää 40v. Käyn säännöllisesti vain kampaajalla. Joskus harvoin käyn (yleensä lahjakortilla) kosmetologilla. Hierojalla käyn ehkä kerran vuodessa jos sitäkään.
Olen aivan hämmästynyt, kun kuuntelen tuttavien mainintoja ripsihuolloista, kulmien laitosta, sokeroinneista, erilaisista hieronta- ja selluliittihoidoista.. Siihen päälle vielä kuntosalit erilaisilla naisille suunnatuilla kehonmuokkaustreeneillä ja bikinifitness -ruokavalioilla. Olen ilmeisen vanhanaikainen, kun hoidan kasvojani vain markettituotteilla, sheivailen itse kotona tarvittavat paikat, hoidan kuntoani kävelylenkkeilemällä ja syön ihan tavallista kotiruokaa muun perheen kanssa. Uskallan ottaa työpaikan kahvipöydässä pullaviipaleen ja syödä muiden nähden sokeroitua valiojogurttia lounaalla 😊
Olenko ainoa naisellisena itseäni pitävä nainen, jonka kiinteisiin kuukausimenoihin ei kuulu "naiseudenhoitomenoja"?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys! Luulenpa että tulen vetämään "pohjat".

Hiukset:

- mies leikkaa, en koskaan värjää. Ostan kerran puolessa vuodessa hienoa suomalaista shampoota yhden pullon. En omista esim. hiustenkuivaajaa muista romuista puhumattakaan. N. 5€/vuosi.

Iho:

- ostan silloin tällöin jonkun apteekkirasvan esim. Aqualan. En ole koskaan käynyt kosmetologilla tmv. Ostan sellaisen ison kanisterin suihkusaippuaa (siinä on monta litraa) Cittarin tarjouksesta n. 2-3€, kestää meillä lapsiperheessä melkein vuoden kun laitan sitä nätisti pumppupulloihin. Sanoisin max. 20€/vuosi.

Meikit, kasvonaamiot, kynsilakat, tekokynnet- hiukset tai räpsyripset yms, 0€/vuosi. En omista enkä käytä, hyiiii.....

Kuukautiset:

- 0€ vuodessa, mulla on kuukuppi. Suosittelen.

Hieronta, fysioterapia, tankotanssi, hot jooga jne, 0€/vuosi, en käy koskaan missään sellaisissa enkä menisi edes ilmaiseksi, oikeastaan edes aseella pakotettuna.

Jumppa:

- ostin koko talven jumpat paikalliselta kansalaisopistolta, ne on työttömälle puoleen hintaan. N. 20€/vuosi. Koen että nämä on ylellisyyttä jolla hemmottelen itseäni.

Olen tosi tyytyväinen itseeni kaikin puolin enkä ole mitään vailla 👍 Olen 31v jos sillä jotain väliä.

Hih, taisit tosiaan voittaa. :-)

Sinuna vaihtaisin vain tuon aqualanin vielä pois. Se on täynnä kaikkia parabeeneja ja muita haitallisia aineita. :-( Käytin sitä myös tosi monta vuotta, kunnes aloin tajuta noista ainesosista vähäsen. Kokeile vaikka luomu oliiviöljyä tai kookosöljyä. Luulin, että mulla on kuiva iho ja ennen aina jouduin rasvaamaan aamuin illoin ja siltikin naamaa kiristi. Sit aloin käyttää luomu aloe Vera -kasvovettä ja syömään eri öljyjä sekä omega-kapseleita, niin en enää yleensä tarvitse ollenkaan kosteusvoiteita tai mitään. Joskus laitan oliiviöljyä hieman yöksi, esim. nyt talvella jos on joku hieman kuiva kohta.

Vierailija
42/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sokeroin itse sääret ja kainalot. Brassin käyn ottaan ammattilaisella kolmen kk välein. Se on viel liian hankala tehdä itte.

Kampaajal käyn pari kertaavuodes. Ihon rasvaan kookosöljyl. Kulmat ja tipset on kunnos ihan naturel. Kulmat nypin ku rehottavat. Kosmetologille haluaisin. Jospa pyytäis synttärilahjaks jonkun käsittelyn.

Liikuntaa harrastan. Olen löytänyt ihanan lajin johon pyrin pääseen 1-3kertaa viikos.

Syön ja juon kaikkea. Tai no, mulla on paljon allergioita joten joudun välttämään monia ruokia sen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

KaunoKainen kirjoitti:

Tätä luettuani en enää ihmettele, miksi Suomessa käydessäni minua tuijotetaan kuin ufoa. Jos et ole "luonnonkaunis" (kosteusvoidetta, ripsaria ja huulirasvaa), olet outo lintu. Ja jos vielä olet puettu ja kammattu "paremmin", sitten vasta outo oletkin!

En enää myöskään ihmettele, miksi miehet valittavat suomityttöjen miesmäisyydestä.

Itse ostin ekat meikkini 12-vuotiaana ja olen siitä lähtien meikkiä käyttänyt. Itsestään ja ulkonäöstään  huolehtiminen on minulle elämäntapa.

Ei se nyt välttämättä niin ole, että jos ei käytä paljoa rahaa kauneuteen eikä meikkaa, olisi miesmäinen tai epänaisellinen.

Asuessani Keski-Euroopassa joskus jonkin aikaa meillä oli pitkän aikaa "silmäpeliä" yhden samalla kylällä asuvan ujon hyvännäköisen espanjalaismiehen kanssa (ei siis ollut mikään kaikille flirttaileva gigolo). Sit kerran kun osuttiin sopivasti samaan kahvilaan ja tutustuttiin, hän mainitsi joskus myöhemmin, että piti juuri siitä, kun olin sellainen luonnollinen ja en ollut niin meikattu ja "feikki" kuten yleensä paikalliset naiset on.

Naisia on erilaisia ja miehiä on erilaisia, samoin makuja. Toivottavasti jokainen löytää omaan makuunsa sopivan puolison ja kaikki saa olla rauhassa sellaisia kuin on -tai olla olematta, jos niin haluaa. :-)

Vierailija
44/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkeihin monta sataa euroa vuodessa.

Hiusväriin pari sataa euroa vuodessa.

Kosteusvoiteisiin ja rasvoihin pari sataa euroa vuodessa.

Itseruskettaviin yli pari sataa euroa vuodessa.

Kynsiin sata euroa vuodessa.

Ripsiin useita satoja euroja vuodessa.

Sheivauksiin ympäri vuoden yli sata euroa vuodessa.

Kuntosali firman piikkiin, mutta lisäravinteisiin useampi sata euroa vuodessa.

Kasvonaamiot, kuorinnat ym. yli sata euroa vuodessa. Jne.

Kivittäkää vapaasti. Bruttotulot 2100e/kk ja maksan asuntolainaa, käyn kerran vuodessa ulkomailla, syön mitä huvittaa kaupasta ostaa, omistan auton, lemmikkejä ja köyhän miehen.

Eli ei pitäisi olla keneltäkään pois jos haluan ostaa palveluita ja tuotteita tällaisina talousaikoina.

Vierailija
45/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys! Luulenpa että tulen vetämään "pohjat".

Hiukset:

- mies leikkaa, en koskaan värjää. Ostan kerran puolessa vuodessa hienoa suomalaista shampoota yhden pullon. En omista esim. hiustenkuivaajaa muista romuista puhumattakaan. N. 5€/vuosi.

Iho:

- ostan silloin tällöin jonkun apteekkirasvan esim. Aqualan. En ole koskaan käynyt kosmetologilla tmv. Ostan sellaisen ison kanisterin suihkusaippuaa (siinä on monta litraa) Cittarin tarjouksesta n. 2-3€, kestää meillä lapsiperheessä melkein vuoden kun laitan sitä nätisti pumppupulloihin. Sanoisin max. 20€/vuosi.

Meikit, kasvonaamiot, kynsilakat, tekokynnet- hiukset tai räpsyripset yms, 0€/vuosi. En omista enkä käytä, hyiiii.....

Kuukautiset:

- 0€ vuodessa, mulla on kuukuppi. Suosittelen.

Hieronta, fysioterapia, tankotanssi, hot jooga jne, 0€/vuosi, en käy koskaan missään sellaisissa enkä menisi edes ilmaiseksi, oikeastaan edes aseella pakotettuna.

Jumppa:

- ostin koko talven jumpat paikalliselta kansalaisopistolta, ne on työttömälle puoleen hintaan. N. 20€/vuosi. Koen että nämä on ylellisyyttä jolla hemmottelen itseäni.

Olen tosi tyytyväinen itseeni kaikin puolin enkä ole mitään vailla 👍 Olen 31v jos sillä jotain väliä.

Liityn pohjakerhoon! Mulla tytär leikkaa hiukset, en käy kampaajalla enkä värjää. Peseydyn palasaippualla (myös hiukset) ja muu kosmetiikka koostuu deodorantista, hammastahnasta ja kookosöljystä. Omistan kyllä meikkejä, mutta harvoin enää viitsin meikata. Alle kolmekymppisenä olin aina todella laitettu ja korkeilla koroilla, nyt nekin aiheuttavat kovia kipuja ja ovat siksi jääneet.

Mitään ideologiaa ei muutoksen taustalla ole, vaan lähinnä mukavuudenhalu, kiire ja halu pitää asiat simppeleinä. Olen paljon reissun päällä ja päivät ovat pitkiä, laittautuminen ei käy mielessä.

Mun mies on vanhanajan eräjorma, joka ihan aidosti tykkää elovenatytöistä, vaikken sellainen ollut, kun tavattiin. Yhdessä retkeillään ja mökkeillään vapaa-ajalla, ei tunturissakaan tule peiliin tuijoteltua :) jumppiin tai muihin kelloon sidottuihin harrastuksiin ei ole koskaan ollut aikaa eikä mielenkiintoa. - 37 v.

Vierailija
46/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mym kirjoitti:

Mä sokeroin itse sääret ja kainalot. Brassin käyn ottaan ammattilaisella kolmen kk välein. Se on viel liian hankala tehdä itte.

Kampaajal käyn pari kertaavuodes. Ihon rasvaan kookosöljyl. Kulmat ja tipset on kunnos ihan naturel. Kulmat nypin ku rehottavat. Kosmetologille haluaisin. Jospa pyytäis synttärilahjaks jonkun käsittelyn.

Liikuntaa harrastan. Olen löytänyt ihanan lajin johon pyrin pääseen 1-3kertaa viikos.

Syön ja juon kaikkea. Tai no, mulla on paljon allergioita joten joudun välttämään monia ruokia sen takia.

Ja juu. Kuukuppi käytös.

Käyn kyl jäsenkorjauksessa jotta saan alaselän ain kuntoon ku töissä vetää välil jumiin. Meikkaan joskus. Ripsari kestää niin kauan et menee pilalle. Käytän palasaippuaa jolla voi pestä myös hiukset.

Mut vuosimenot:

Sokerointi 50-100€

Kampaaja 30-60€

Jäsenkorjaus 50-150€

Meikit 10-20€

Rasvat ja pesuaineet 5-20€

Rakas liikuntaharrastus 300-600€

Vierailija
47/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelylenkki ei riitä liikunnaksi. Yläkroppa jää kokonaan ilman. Ainakin sauvakävellä olisi hyvä, tai uida, jos ei tykkää salikäynneistä. Minä käyn salilla vahvistamassa lihaskuntoa, en hoitamassa kauneuttani. Mulle ei riitä kävely, joka on liian yksipuolista. Mysö venyttely tulee tehtyä tehokkaammin, kun käy ohjatussa. Lisäksi hiihdän ja uin, mutta se ei ole mitään naisellisuusjuttua, vaan kuntoilua. Uintiin menee jonkun verran rahaa, hiihtovarusteita ei nyt ole tarvinnut vähään aikaa ostaa ja aika huonosti on tosin hiihtämäänkään päässyt. 

Kampaajalla käyn 6 vkon välein. Hiustyylini on sellainen, enkä ole itse kädentaidoiltani kummoinen, joten ihan jo muiden ihmistenkin viihtyvyyden vuoksi. Mulla ei ohueen tukkaan kovin moni malli sovi. 

Hierojalla mun kyllä pitäisi saada aikaiseksi käydä. Ap ei taida oikein edes tietää, mitä hierojalla tehdään, jos pitää sitä naiseudenhoitona? Lihasjumeja minä olen menossa parantelemaan. Pelkkä kävely liikuntana lisää jumeja helposti. Mulla oli vuosikausia liikunta yksipuolista ja nyt sitten koetan parantaa mitä parannettavissa on. 

Vierailija
48/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ap kummajainen. Monella meistä perheenäideistä ei riitä aikaa eikä energiaa laittautumiseen. Toisille se on tärkeämpää eikä siinäkään mitään väärää ole, tietenkään!

Mikä nyt kenellekin iloa ja voimia arkeen antaa, ihmiset ovat erilaisia. Kyllä perhe kertoo, jos puunaamiseen tai muuhun omaan juttuun menee liikaa aikaa/rahaa.

Itse aloitin hiusten värjäämisen nyt kun lapset on tehty (raskausaikana ei kai suositella). On kiva, kun tukka on nätti. Kroppa ja iho on ok hyvällä ravinnolla ja liikun taas enemmän, kun pieninkin vähän kasvaa.

Vierailija
49/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole todellakaan ainoa. Minulla on mielestäni suhteellisen vähän kauneudenhoitomenoja: en käy kampaajalla (hiuksissa oma väri ja klassinen pitkä malli; tasoitan latvat itse), en käy kosmetologilla tms., kynnet lakkaan ja viilaan itse (minulla on ollut rakennekynnet ja olivat ihan nätit, mutta pidän enemmän luonnollisista), karvojenpoiston hoidan myös kotikonstein. Ainoa mihin rahaa menee on hyvät, laadukkaat kosmetiikka- ja hiustenhoitotuotteet. Laadukkaat tuotteet kuitenkin kestävät usein pidempään kuin halvat (on toki poikkeuksia). Nykyään käytän halpoja markettituotteita mm. meikinpoistoon ja ihonpuhdistukseen, samoin naamiot ja kuorinnat ovat perusmarkkettikamaa. Meikkivoide, puuteri, poskipuna, aurinkopuuteri, ripsari ja huulipuna-/kiilto ovat selektiiviseltä puolelta; kulmaväri ja kajal ja luomivärit enimmäkseen markettitavaraa. Hiustuotteista valtaosa on kampaamomerkeiltä, mutta esim. naamio ja kosteuttava suihke ovat hyviksi havaittuja markettituotteita. Kuukaudessa menee keskimäärin 40-50 € kaudenhoitotuotteisiin; pyrin ostaamaan varsinkin kalliimmat meikit ja hiustuotteet tarjouksista tai kanta-asiakasalennuksilla sekä tax freestä, tai tilaan ulkomailta.

Vierailija
50/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelylenkki ei riitä liikunnaksi. Yläkroppa jää kokonaan ilman. Ainakin sauvakävellä olisi hyvä, tai uida, jos ei tykkää salikäynneistä. Minä käyn salilla vahvistamassa lihaskuntoa, en hoitamassa kauneuttani. Mulle ei riitä kävely, joka on liian yksipuolista. Mysö venyttely tulee tehtyä tehokkaammin, kun käy ohjatussa. Lisäksi hiihdän ja uin, mutta se ei ole mitään naisellisuusjuttua, vaan kuntoilua. Uintiin menee jonkun verran rahaa, hiihtovarusteita ei nyt ole tarvinnut vähään aikaa ostaa ja aika huonosti on tosin hiihtämäänkään päässyt. 

Kampaajalla käyn 6 vkon välein. Hiustyylini on sellainen, enkä ole itse kädentaidoiltani kummoinen, joten ihan jo muiden ihmistenkin viihtyvyyden vuoksi. Mulla ei ohueen tukkaan kovin moni malli sovi. 

Hierojalla mun kyllä pitäisi saada aikaiseksi käydä. Ap ei taida oikein edes tietää, mitä hierojalla tehdään, jos pitää sitä naiseudenhoitona? Lihasjumeja minä olen menossa parantelemaan. Pelkkä kävely liikuntana lisää jumeja helposti. Mulla oli vuosikausia liikunta yksipuolista ja nyt sitten koetan parantaa mitä parannettavissa on. 

Jotkut saa yläkropan liikuntaa myös lumitöistä, halon hakkuista ja klapien kantamisesta, haravoinnista, lasten riehuttamisesta ym... Ei kaikkien tarvi mennä salille eikä hierontaan. :-)

Vierailija
51/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kilpaileeko mammat täällä oikeesti siitä, kuka käyttää vähiten rahaa itsensä ehostamiseen. Täällä taas kiillotetaan sädekehää. :D Itse rakastan meikkejä, kampaajakäyntejä, kulmien kestovärjäystä ym. En silti tunne olevani huonompi ihminen. Niin ja olen myös luonnostani kaunis, täytyy mainita ennenkuin joku nälvii rumaksi. Ja olen myös äiti, kyllä äidit saa käyttää itseensä rahaa ;)

Ei tässä lajitella hyviin ja huonoihin. Kerrotaan vaan tosiasiat, eli se että eräät meistä eivät syistä taikka toisista käytä kovinkaan paljon rahaa "naiseuteensa". Niitä syitä on luettavissa edellisissä viesteissä, joten ei niistä tässä sen enempää.

Miksi sitä otat sen siltä kannalta, että rahan käyttäminen omaan ulkonäköönsä ja nimenomaan sen naisellisuutta korostaviin puoliin olisi jotenkin huono asia?

52/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut saa yläkropan liikuntaa myös lumitöistä, halon hakkuista ja klapien kantamisesta, haravoinnista, lasten riehuttamisesta ym... Ei kaikkien tarvi mennä salille eikä hierontaan. :-)

Minä koen myös saavani ihan tarpeeksi liikuntaa, vaikka en käy salilla enkä edes lenkkeile. Elän ihan normaalia elämää pienten lasten kanssa, siinä tulee liikuttua sen mitä tarvitsee. Jollain voi olla passiivisemmat tai isommat lapset ja vaikka helpompi koti?

En ole koskaan käynyt hieronnassa, mies hieroo joskus hartiani ja selkäni, mutta eivät ne ole oikeastaan koskaan olleet jumissa. Tosin venyttelen paljon. Mies taas, joka aktiiviurheilee käy hieroinnoissa aika useinkin.  Ehkä ne lihakset menevät helpommin jumiin, kun kuntoilee?

Voihan tietysti olla, että olen todella epänaisellinen ja kamalassa rapakunnossa, ainakin jonkun mielestä, joka tykkää aktiivisemmasta elämästä. Itse olen kuitenkin onnellinen näin ja eikö se ole pääasia?

Vierailija
53/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salikortti 30eur/kk, jos lasketaan, meillä kyllä mieskin käy salilla.

Shampoisiin ja hoitoaineisiin menee varmaan 10-25 euroa kuussa, tykkään ostella erilaisia marketti- sekä kampaamotuotteita, näitä kyllä käyttää muutkin.

Meikkeihin menee joku 30-40 kuussa. Ripsaria, meikkivoide, puuteri, luomivärit. Kynsilakatkin lasken tähän. Ihovoiteisiin menee varmaan kymppi lisää.

Hajuvedet on paheeni ja niitä onkin hylly täynnä, niihin saa upotettua kerralla 30-100 euroon. Ostan jos lemppari loppuu tai löydän uuden kivan. Varmaan ainakin pari kolme kertaa vuodessa tulee uusi pullo ostettua, yleensä taxfreesta kyllä.

Sit on tietysti tampponit ja siteet. Ja kampaajalla käyn 6-7 viikon välein. Se on aina 20+ euroa, riippuu mitä tehdään. Värjään kyllä kotona/kaveri tai mies värjää.

Vierailija
54/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

KaunoKainen kirjoitti:

Tätä luettuani en enää ihmettele, miksi Suomessa käydessäni minua tuijotetaan kuin ufoa. Jos et ole "luonnonkaunis" (kosteusvoidetta, ripsaria ja huulirasvaa), olet outo lintu. Ja jos vielä olet puettu ja kammattu "paremmin", sitten vasta outo oletkin!

En enää myöskään ihmettele, miksi miehet valittavat suomityttöjen miesmäisyydestä.

Itse ostin ekat meikkini 12-vuotiaana ja olen siitä lähtien meikkiä käyttänyt. Itsestään ja ulkonäöstään  huolehtiminen on minulle elämäntapa.

Mä taas arvostan osakesijoituksiani  ja luottotietojani enemmän kuin ulkonäköäni. Mun itsetuntoni kestää hyvin  kaupassakäynnit ilman meikkiä. Pitkät hiukset saa helposti nutturalle.

Kosmetiikkamainonta ei ole koskaan uponnut meikäläiseen.

Vierailija
55/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempi parempi, mistä kukakin tykkää.

Itse tykkään matkustella, molempiin ei ole rahaa.

Itse pidän itseäni nättinä, ja ilmeisesti mieskin kun minut valitsi. Ei ainakaan tullut "huijatuksi", näytän aamulla ja nukkumaan mennessä samalta.

Vierailija
56/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkailen itse hiuksia ja muita karvoja tarpeen mukaan, joskus värjäänkin hiuksia. Meikkaan harvoin. Ihonpuhdistusta ja kosteutusta en laiminlyö. Yritän syödä terveellisesti ja harrastan ilmaista arkiliikuntaa. Voisin laittaa enemmän rahaa kauneudenhoitoon, mutta ei vaan kiinnosta. Keskituloinen olen ja 47 v. Kiinnostuksen kohteeni on matkailu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi