Pyhäinpäivänä haudalle kynttilän vievien tekopyhyys
Kyllä sinne haudoille pyhäinpäivänä sännätään se kahden euron muovikynttilä kädessä. Entäs niinä muina 364(+1 karkausvuodelle) päivänä? Hävettää ihmisten tekopyhyys! Itse käyn haudoilla joka päivä!
Kommentit (48)
Vaikka aloittaja lienee amisviiksinen kloppi, niin todettakoon kaikille jeesushihhuleille, että kaikki pääsee taivaaseen lentokoneella. Siinä on mulle taivasta ihan kerrakseen.
Ei tekopyhyydelle kirjoitti:
Kyllä sinne haudoille pyhäinpäivänä sännätään se kahden euron muovikynttilä kädessä. Entäs niinä muina 364(+1 karkausvuodelle) päivänä? Hävettää ihmisten tekopyhyys! Itse käyn haudoilla joka päivä!
Mikä olisi sopivasti? Ikuinen tuli, niin että liekki ei pääse koskaan samumaan?
Ei tekopyhyydelle kirjoitti:
Tektailiko ap kirkosta jumalanpalveluksen aikana?
Vierailija kirjoitti:
Monenlaista selitystä nyt annetaan. Mutta oleellisin unohtuu: miksi ette käy haudoilla niin useasti, että Jumala näkee vilpittömyytenne? Kerta pari vuodessa ei riitä! Jumala näkee vain TEOT.
Tuplatkaa ensin haudoilla käynnit ja sitten triplatkaa ja sen jälkeen quadruplatkaa jne. Jumala alkaa nähdä teidät ja ehkä pääsette taivaaseen. Ehkä. Jokaisen käynnin tulee olla vilpitön. Jos Jumala epäilee vierailujenne vilpittömyyttä, ette pääse taivaaseen.
Ap
Probleema on tässä nyt se, että se sun junalas nimenomaan kuulee ne ajatuksetkin. Syntiset ajatuksetkin vie sulta taivaspaikan, ei vain teot.
Haha. Eli kunhan teet kaikkea tekopyhää niin ihan sama kuinka ylimielinen ja läpimätä olet? Koska jumala näkee vain TEOT? Saisiko sen raamatun kohdan missä näin lukee?
Miksi pitäisi päivittäin käydä haudalla? Itkemässä maallisten jäännösten perään? Etkö pysty muuten kunnioittamaan edesmenneitä kuin esittämällä jumalalle hurskasta ja helpottamalla omaa huonoa oloasi? Kuolleiden sielut ovat jo taivaassa, nyt heillä on ikuinen onni. Miksi siis surra?
Olen kyllä huomannut saman asian. Käyn usein äitimme haudalla ja kuvaan sen aina. Kuvassa näkyy MINUN laittamat kukat. Vain pyhäinpäivänä ja ehkä kesällä joskus saattaa näkyä siskojeni laittamia kukkia. Mutta miltei poikkeuksetta kuvassa näkyy vain MINUN kukkia!!!
Mitenkähän musta tunttu että tekopyhän määritelmä sopii hyvin aloittajaan "Tekopyhä on ihminen, joka jeesustelee, moralisoi muita tai latelee elämän neuvoja, joita ei kuitenkaan itse noudata."
Jeesus sanoi, että antakaa kuolleitten haudata kuolleet. Eli siihen nähden, kannattaa olla käymättä siellä haudoilla...
Joskin tuo kommentti oli ihan eri tilanteessa.
Jos haluat provoilla taivaaseen pääsyllä, niin kehitä vähän sitä yleissivistystäsi.