Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyhäinpäivänä haudalle kynttilän vievien tekopyhyys

Ei tekopyhyydelle
06.11.2016 |

Kyllä sinne haudoille pyhäinpäivänä sännätään se kahden euron muovikynttilä kädessä. Entäs niinä muina 364(+1 karkausvuodelle) päivänä? Hävettää ihmisten tekopyhyys! Itse käyn haudoilla joka päivä!

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvin paljastavaa lukea kommentteja. Hermostutaan, kun toinen elää Raamatun oppien mukaan ja sen vuoksi huomauttaa näkemästään tekopyhyydestä ympärillään. Ei kestetä oman synnin tunnustamista.

Olen varma, että itse pääsen taivaaseen, koska rukoilen ja käyn haudoilla joka päivä. Moni pappi ei edes ole yhtä vanhurskas.

Ap

Synti se on ulkokultaisuuskin ja itsensä korottaminen sen  vanhurskauden osoittamisessa...

Vierailija
22/48 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti takana haudoille menemisessä vain tiettyinä määrättyinä päivinä on oma itsekkyys. Sitä ei vain myönnetä. Omat menot ovat muka tärkeämpiä ja sitten käydään hakemassa synninpäästöä käymällä edes jonain erikoispäivinä haudoilla. Silloinkin syynä saattaa olla makaaberisti kynttilämeren näkeminen!

Luulevatko tällaiset ihmiset pääsevänsä taivaaseen? Miettikää käytöstänne! Jumalan edessä TEOT ratkaisevat, ei ajatukset ("äiti on usein mielissä").

Ap

Sinä nyt et ole Jumalaa tuntenutkaan koskaan noilla mietteilläsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään, että suru on pisteytetty suoritus.

Aina oppii uutta.

Vierailija
24/48 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiston vaaliminen kirjoitti:

Poltin tänä vuonna pyhäinpäivän kunniaksi hautakynttilän ihan vaan kotona,äitini muistopöydän (jolla on hänen valokuvansa ) päällä.

Tasaisesti paloi lautasen päällä  ja on erittäin paloturvallinen. (sai sitten  aamulla sammutettua yksinkertaisesti kääntämällä tyhjän säilykepurkin sen  kynttilälyhdyn päälle. Sammui ihan muutamassa sekunnissa.)

Äiti tuhkattiin hautajaisten siunausosuuden  jälkeen ja hänen toivomuksestaan sirotin osan hänen tuhkastaan (näin oli sovittu hautausliikkeen kanssa)suoraan veneestä käsin  talomme ohitse  kulkevaan ,kaupunkimme keskellä virtaavaan  jokeen.

Tanskassa asuvan Hilkka-tädin toivomuksesta taas n. 75 % siitä tuhkasta haudattiin kuitenkin normaalisti ns. seurakunta uurnassa kirkko-,eli  hautuumaalle.

Mielestäni ei ole tärkeintä missä läheistään ja itselle rakasta edesmennyttä omaistaan muistaa ja miten sen tarkalleen ottaen tekee.

Pääasia tässäkin on se muistaminen ja sen tunnelmat ja tunteet.

Olen joskus kesällä polttanut suitsuketikkujakin jollain haudoilla sen kukkien viemisen lisäksi..

Uskoipa ihminen vainajahenkiin tai vainajien sieluun tai ei,niin ei henki tai sielu missään tapauksessa siellä haudassa ole kuitenkaan .

Ateistithan  muistavat yleensä kuitenkin  hekin (omalla tavallaan) kuolleita omaisiaan.

Itse asiassa, lain mukaan vainajan tuhkat on siroteltava kokonaan yhteen paikkaan ja jos se laitetaan muualle kuin uurnalehtoon tai vastaavaan, on oltava maanomistajan lupa, jos kaupungin maille, kaupungin lupa ja veteen siroteltaessa vesialueen haltijan lupa. Sitähän, onko osa siroteltu jonnekin, ei kyllä kukaan oikeasti sitten valvo. Mutta hautaustoimiston kanssa on outoa sopia menettelystä, jossa vain osa sirotellaan jonnekin, koska hautaustoimiston pitäisi tietää laki. T. besserwisser

Vierailija
25/48 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se on vähän sama kuin syntymäpäiväkakku syntymäpäiväsankarille. Kerran vuodessa kuuluu kuvioon ja hyviin tapoihin muistaa. Vai onko se kynttiläkakkukin tekopyhää? En tiedä, kenties..

Vierailija
26/48 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kävisin usein haudalla kun voin muistella muuten? Siellä maassa on pelkkä ruumis, sielu on ihan muualla.

Vierailija
27/48 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koko aloitus on niin tekopyhä provo,jotta poistoon joutais vaikka sitten sinne taivahahan tuuliin vaikka...

Vierailija
28/48 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aidosta sydämestäni vein illalla (lasi)kynttilän  yleiselle muistomerkille,sillä kaikki kuolleet rakkaani asuvat kaukana ja halusin jotenkin kunnioittaa hediän muistoaan.  Useamman kyyneleenkin valutin siinä ohessa ja mitään tekopyhää ei ollut siinäkään.

Vierailija
29/48 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai noin ne taivaspaikat lunastetaan. Onneks oon pakana, ei tarvi murehtia, etten käy haudoilla

Vierailija
30/48 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaista selitystä nyt annetaan. Mutta oleellisin unohtuu: miksi ette käy haudoilla niin useasti, että Jumala näkee vilpittömyytenne? Kerta pari vuodessa ei riitä! Jumala näkee vain TEOT.

Tuplatkaa ensin haudoilla käynnit ja sitten triplatkaa ja sen jälkeen quadruplatkaa jne. Jumala alkaa nähdä teidät ja ehkä pääsette taivaaseen. Ehkä. Jokaisen käynnin tulee olla vilpitön. Jos Jumala epäilee vierailujenne vilpittömyyttä, ette pääse taivaaseen.

Ap

Vierailija
31/48 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monenlaista selitystä nyt annetaan. Mutta oleellisin unohtuu: miksi ette käy haudoilla niin useasti, että Jumala näkee vilpittömyytenne? Kerta pari vuodessa ei riitä! Jumala näkee vain TEOT.

Tuplatkaa ensin haudoilla käynnit ja sitten triplatkaa ja sen jälkeen quadruplatkaa jne. Jumala alkaa nähdä teidät ja ehkä pääsette taivaaseen. Ehkä. Jokaisen käynnin tulee olla vilpitön. Jos Jumala epäilee vierailujenne vilpittömyyttä, ette pääse taivaaseen.

Ap

Sinäkö se näin väität, vai Herrasi, johon uskot? Kumpi teistä olikaan siis se Jumala? Ja jos Herrasi, niin missä hän noin sanoo?

Vierailija
32/48 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ihmeessä haudalla pitäisi käydä päivittäin?

Vierailija
33/48 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin haluan taivaaseen. Luuletkos pääseväsi sinne ilman tekoja?

Ap

Vierailija
34/48 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tapauksessani haudat ovat toisessa maassa,  ei tule ihan päivittäin käytyä eikä aina edes vuosittain. :)

Vierailija
35/48 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sori, perun juuri taivaspaikkasi. Sinne ei ole av-trolleilla asiaa. Lucce alkoi jo lämmitellä vartaita.

t. Jumala

ps pyhisin tarkistan aina kuka rukoilee ja kuka palstailee

Vierailija
36/48 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin haluan taivaaseen. Luuletkos pääseväsi sinne ilman tekoja?

Ap

En ole kristitty.

Vierailija
37/48 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No sitten ei päästä. Eikä ole kyllä tarvettakaan. Mulle ainakin riittää tämä maallinen elämä ihan hyvin.

Vierailija
38/48 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3/5 siitä et kerranki uusi provo

Vierailija
39/48 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käy haudoilla koskaan. Ihan omalle pihalle sytytän kynttilöitä kuolleitten rakkaideni muistoksi tärkeinä päivinä.

Nytkö menetin taivaspaikkani?

Vierailija
40/48 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap tekee pyhäpäivänä (sunnuntaina) av:lla eikä ole kirkossa?