Veistelykerho, jossa miehet voisivat tehdä perheenjäsenilleen ruumisarkut! Onko mielestäsi hyvä idea?
Kommentit (29)
Pääministerikin teki pojalleen arkun, mikset siis sinäkin, säästö se on pienikin säästö.
Vierailija kirjoitti:
Vähän makaaberilta harrastukselta tuo minusta kuitenkin (näin nykyaikaisittain ajatellen)kyllä vaikuttaa... Voisivatko äiti ja siskot vastaavasti alkaa harjoittelemaan seppelten sitomista perhehaudalle
Aika vikkelään sinulta unohtui se nykyaikaisittain ajattelu. Näin nykyaikaisittain ajatellen äidit ja siskot tekevät myös niitä ruumisarkkuja ja mieskin voi sitoa seppeleitä. Näetkös, minä olen paljon nykyaikaisittain ajattelevampi kuin sinä.
Eiköhän tuo sitten aikanaan saatane,kun se asia ajankohtaiseksi tulee. Luotan siihen (...ja vaikkei saataisikaan ,niin eipä silläkään sitten olisi niin kannaltani enää väliä )
Ennen aikaan oli maaseudulla tapana, että taloissa oli aina pari arkkua jemmassa tulevaa varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän makaaberilta harrastukselta tuo minusta kuitenkin (näin nykyaikaisittain ajatellen)kyllä vaikuttaa... Voisivatko äiti ja siskot vastaavasti alkaa harjoittelemaan seppelten sitomista perhehaudalle
Aika vikkelään sinulta unohtui se nykyaikaisittain ajattelu. Näin nykyaikaisittain ajatellen äidit ja siskot tekevät myös niitä ruumisarkkuja ja mieskin voi sitoa seppeleitä. Näetkös, minä olen paljon nykyaikaisittain ajattelevampi kuin sinä.
No hyvä on,annan sinulle siitä sen niin tärkeänä pitämäsi ja haluamasi 'tasa-arvopisteen'.
Minä nyt vain tulin tarttuneeksi tuohon otsikkoon ,jossa puhuttiin 'miesten veistelykurssista' ja kirjoitin vastineeni ihan vain siihen sen mukaan. (ehkä jopa puolileikilläni,hieman omalta osaltani keskusteluun keventääkseni tätä sen sinänsä tietysti vakavaa asiaa ja sisältöä. )
Voit rauhoittaa itsesi, sillä siellä hautausmaalla olemme sitten kaikki aivan lopullisesti ja ihan totaalisen tasa-arvoisia.
Niin edesmenneet sovinistit, kuin feministitkin,niin ateistit kuin kristitytkin,eläessään rumat, tai ne maanpäällä ollessaan kauniit ym. kaikki samassa yhteisessä sovussa ja rauhassa, samassa yhteisessä osoitteessa ja paikassa, puoluekannasta tai muistakaan elämänaikaisista tunnuksista ollenkaan enää siellä sitten riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä nykyäänkin useimmat äidit, tyttäret ja siskot ompelevat mieluummin kuolinpaitoja ja arkkuliinoja kuin valmistavat arkkuja. Tuhkauurnan valmistuskin lienee enemmän naisten kuin miesten työtä. En tiedä, ketä sille kansalaisopiston uurnakurssille osallistui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja oliko mitään sen tasa-arvoisempaa kuin kuolema? Kaikki kohtaa sen ja hautajaismenot on samat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja oliko mitään sen tasa-arvoisempaa kuin kuolema? Kaikki kohtaa sen ja hautajaismenot on samat.
Ne hautajaismenothan ( siis ne niissä noudatettavat muodot ja kaavat) sinänsä eivät kyllä ole samat, vaan riippuvat siitä vainajan uskontokunnasta tai uskonnottomuudesta.
Hautaanhan ihmisen ruumis(tai tuhka) tosin niissä kaikissa lopuksi sijoitetaan, tai se vainajan tuhka jonnekin sirotellaan.
Tulisi ehkä vähän levoton olo jos joku läheinen väsäisi mulle arkun valmiiksi. Toki kuolen joskus, mutta ei siihen ehkä vielä tarvitse ruveta varautumaan.