Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veistelykerho, jossa miehet voisivat tehdä perheenjäsenilleen ruumisarkut! Onko mielestäsi hyvä idea?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi ehkä vähän levoton olo jos joku läheinen väsäisi mulle arkun valmiiksi. Toki kuolen joskus, mutta ei siihen ehkä vielä tarvitse ruveta varautumaan. 

Vierailija
22/29 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääministerikin teki pojalleen arkun, mikset siis sinäkin, säästö se on pienikin säästö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän makaaberilta harrastukselta tuo minusta kuitenkin (näin nykyaikaisittain ajatellen)kyllä  vaikuttaa... Voisivatko äiti ja siskot vastaavasti  alkaa harjoittelemaan seppelten sitomista perhehaudalle

Aika vikkelään sinulta unohtui se nykyaikaisittain ajattelu. Näin nykyaikaisittain ajatellen äidit ja siskot tekevät myös niitä ruumisarkkuja ja mieskin voi sitoa seppeleitä. Näetkös, minä olen paljon nykyaikaisittain ajattelevampi kuin sinä.

Vierailija
24/29 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo sitten aikanaan saatane,kun se asia ajankohtaiseksi tulee. Luotan siihen (...ja vaikkei saataisikaan ,niin eipä silläkään sitten olisi  niin kannaltani enää väliä )

Vierailija
25/29 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen aikaan oli maaseudulla tapana, että taloissa oli aina pari arkkua jemmassa tulevaa varten.

Vierailija
26/29 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän makaaberilta harrastukselta tuo minusta kuitenkin (näin nykyaikaisittain ajatellen)kyllä  vaikuttaa... Voisivatko äiti ja siskot vastaavasti  alkaa harjoittelemaan seppelten sitomista perhehaudalle

Aika vikkelään sinulta unohtui se nykyaikaisittain ajattelu. Näin nykyaikaisittain ajatellen äidit ja siskot tekevät myös niitä ruumisarkkuja ja mieskin voi sitoa seppeleitä. Näetkös, minä olen paljon nykyaikaisittain ajattelevampi kuin sinä.

No hyvä on,annan sinulle siitä sen niin tärkeänä pitämäsi ja haluamasi 'tasa-arvopisteen'.

Minä nyt vain tulin tarttuneeksi tuohon otsikkoon ,jossa puhuttiin 'miesten veistelykurssista' ja kirjoitin vastineeni ihan vain  siihen sen mukaan. (ehkä jopa puolileikilläni,hieman omalta osaltani keskusteluun  keventääkseni tätä sen sinänsä tietysti vakavaa asiaa ja sisältöä. )

Voit rauhoittaa itsesi, sillä  siellä hautausmaalla olemme sitten kaikki aivan lopullisesti ja ihan totaalisen  tasa-arvoisia.

Niin edesmenneet sovinistit, kuin  feministitkin,niin ateistit kuin kristitytkin,eläessään rumat, tai ne  maanpäällä ollessaan   kauniit ym. kaikki samassa yhteisessä  sovussa ja rauhassa,  samassa yhteisessä osoitteessa ja  paikassa, puoluekannasta tai muistakaan elämänaikaisista tunnuksista ollenkaan enää siellä sitten  riippumatta.

Vierailija
27/29 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä nykyäänkin useimmat äidit, tyttäret ja siskot ompelevat mieluummin kuolinpaitoja ja arkkuliinoja kuin valmistavat arkkuja. Tuhkauurnan valmistuskin lienee enemmän naisten kuin miesten työtä. En tiedä, ketä sille kansalaisopiston uurnakurssille osallistui.

Vierailija
28/29 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja oliko mitään sen tasa-arvoisempaa kuin kuolema? Kaikki kohtaa sen ja hautajaismenot on samat.

Vierailija
29/29 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja oliko mitään sen tasa-arvoisempaa kuin kuolema? Kaikki kohtaa sen ja hautajaismenot on samat.

Ne hautajaismenothan ( siis ne niissä noudatettavat muodot ja kaavat)  sinänsä eivät kyllä  ole samat, vaan riippuvat  siitä vainajan uskontokunnasta tai uskonnottomuudesta.

Hautaanhan ihmisen ruumis(tai tuhka)  tosin niissä kaikissa lopuksi sijoitetaan, tai se  vainajan  tuhka jonnekin sirotellaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi