Mikä siinä on niin vaikeaa vaihtaa renkaat ajoissa
Mies ei koskaan, siis koskaan vaihda renkaita ajoissa. Auto on yksi ainoita asioita jotka on hänen huollettavanaan. Ei maksa ajoissa maksujaakaan siitä, kilvet viety usein. Olen niin tympääntynyt tähän, taas vien lapsia harjoituksiin julkisilla ja koko ilta hurahtaa.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn vaihdattamassa. Halvimmassa paikassa 15 e ja säilytyksen ja pesun kera 59e. Miksi vaivaat miestä asialla kun ammattilaiset hoitaa homman 15 minuutissa 15 eurolla? En käsitä. Ei tulis mieleenkään vaivata ketään renkaanvaihdolla.
Miksi vaivata ketään? Mulla on lapset ja koko talo jo vastuullani. Et tunnu ymmärtävän paljon siihen kuluu aikaa - kaikki liikenevä.
Mulla on 5 lasta, valtava talo, suuri yritys josta olen yksin vastuussa sekä kaikista työntekijöistä yms. Ja silti uhraan vartin renkaan vaihtoon vaihtopaikassa keväisin ja syksyisin. Mut sulla aikaa kulkea julkisilla???
Vau, superäiti tuli palstalle. Voisitko kirjoittaa elämästäsi kirjan niin kaikki voivat ottaa sinusta oppia.
no en olis taustoja kertonut ellei ap (sinä) olis kertonut omaavansa taloa ja lapsia. Kyllä se 15 min silti pitäis löytyä. Ihme löysäilyä. Taitaa vaan enemmän harmittaa saamaton mies. Jokaiselta 15 min löytyy, jopa tosiaan minulta.
Ai sinä "omaat" talon ja lapsia? Oikein neropattikin vielä. Hahahaha :D
? Harkitse valkotakkien kutsumista paikalle.
Kerro osoite. Ota lääkkeesi ja odottele ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn vaihdattamassa. Halvimmassa paikassa 15 e ja säilytyksen ja pesun kera 59e. Miksi vaivaat miestä asialla kun ammattilaiset hoitaa homman 15 minuutissa 15 eurolla? En käsitä. Ei tulis mieleenkään vaivata ketään renkaanvaihdolla.
Miksi vaivata ketään? Mulla on lapset ja koko talo jo vastuullani. Et tunnu ymmärtävän paljon siihen kuluu aikaa - kaikki liikenevä.
Mulla on 5 lasta, valtava talo, suuri yritys josta olen yksin vastuussa sekä kaikista työntekijöistä yms. Ja silti uhraan vartin renkaan vaihtoon vaihtopaikassa keväisin ja syksyisin. Mut sulla aikaa kulkea julkisilla???
Vau, superäiti tuli palstalle. Voisitko kirjoittaa elämästäsi kirjan niin kaikki voivat ottaa sinusta oppia.
no en olis taustoja kertonut ellei ap (sinä) olis kertonut omaavansa taloa ja lapsia. Kyllä se 15 min silti pitäis löytyä. Ihme löysäilyä. Taitaa vaan enemmän harmittaa saamaton mies. Jokaiselta 15 min löytyy, jopa tosiaan minulta.
Oot kyllä nopea. Liikkeessäkin menee 20 minuuttia ja heillä on sentään laitteet, millä avataan ja puristetaan pultit. Meillä meni miehen kanssa yhdessä yli tunti paineentarkastuksineen huoltoasemalla. Millaisella laitteella veivaat pultit auki, kiristät ne ja onko sulla ilmanpaineetarkastusmittarikin itsellä? Sekä renkaat kulkee autossa? Renkaat sulla on varmaan autotallissa vieressä, eikä tartte nostella mistään hyllyltä, mutta mulla ne on taloyhtiön varastossa ja 10 min menee jo niiden kuljetteluun, kun en jaksa kantaa kuin yhden kerrallaan.
Mulla tosiaan rengashotellipalvelukin. (Halvimmassa paikassa 59e). Poikkean aina renkaat vaihtamassa muun asian ohella niin vie oikeasti sen 15 min ainoastaan. Varaan ajan netistä jos ruuhka-aika niin ei tarvii minuuttiakaan odotella.
Vierailija kirjoitti:
Ihan paskoja vastauksia olet saanut. On kyllä tosi vetelää, jos on jo tuollainen rengashotellipalvelu ja ihan tiedossa jo pari viikkoa sitten, että on syytä pistää talvirullat alle ja silti ei saa hänen vastuullaan olevaa hommaa hoidettua. Eikä sinne välttämättä saa helpolla aikaa just nyt pahimman ruuhkan aikaan ja jos on muutenkin aikaavievä työ ja pyörittää kotirumbaa, niin mihkäs väliin yhtäkkiä survot renkaanvaihdon? Etenkin jos autolla ei halua lähteä tien päälle kesärenkaat alla ja lapset kyydissä. Sympatiat sulle, ap. Minä pistin tuollaisen lötköpötkön vaihtoon ja sitten alkoi tuntua siltä että pystyi hengittämään.
Kiitos tosi paljon. Aikoja oli tosi vaikea saada ja iltaisin harrastuksia ja hammaslääkäri ja neuvola. Oon ollut ihan itkuisina tästä ylimääräisestä varmista. Olisi tosiaan helpoin hoitaa kaikki vaan itse. Kiitos empaattisesta viestistäsi. ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan paskoja vastauksia olet saanut. On kyllä tosi vetelää, jos on jo tuollainen rengashotellipalvelu ja ihan tiedossa jo pari viikkoa sitten, että on syytä pistää talvirullat alle ja silti ei saa hänen vastuullaan olevaa hommaa hoidettua. Eikä sinne välttämättä saa helpolla aikaa just nyt pahimman ruuhkan aikaan ja jos on muutenkin aikaavievä työ ja pyörittää kotirumbaa, niin mihkäs väliin yhtäkkiä survot renkaanvaihdon? Etenkin jos autolla ei halua lähteä tien päälle kesärenkaat alla ja lapset kyydissä. Sympatiat sulle, ap. Minä pistin tuollaisen lötköpötkön vaihtoon ja sitten alkoi tuntua siltä että pystyi hengittämään.
Eikö nainen voisi varata ajan sinne rengashotelliin, jos mies ei saa aikaiseksi. Off topicina täytyy kyllä todeta, että tuon renkaanvaihtoruuhkan takia kannatan sitä, että renkaat ovat kotona ja ne saa tarvittaessa vaihdettua itse. Ei se mitään hauskaa puuhaa ole, mutta ainakin renkaat saa alle tarvittaessa ilman tuntien jonoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot kyllä nopea. Liikkeessäkin menee 20 minuuttia ja heillä on sentään laitteet, millä avataan ja puristetaan pultit. Meillä meni miehen kanssa yhdessä yli tunti paineentarkastuksineen huoltoasemalla. Millaisella laitteella veivaat pultit auki, kiristät ne ja onko sulla ilmanpaineetarkastusmittarikin itsellä? Sekä renkaat kulkee autossa? Renkaat sulla on varmaan autotallissa vieressä, eikä tartte nostella mistään hyllyltä, mutta mulla ne on taloyhtiön varastossa ja 10 min menee jo niiden kuljetteluun, kun en jaksa kantaa kuin yhden kerrallaan.
Joo nää vartissa kotona renkaat vaihtavat on musta kanssa hienoja :) Ensinnäkin ne renkaat ilmestyvät maagisesti jostain varastosta auton viereen. Sitten on jokaiselle renkaalle vajaa 4 min aikaa, eli alle minuutissa tunkille, reilussa minuutissa irrotetaan käsin vääntämällä 4-5 pulttia, alle minuutissa rengas irti ja uusi paikalleen, reilussa minuutissa taas käsin vääntämällä 4-5 pulttia.
Vierailija kirjoitti:
Että jos minulla olisi auto vaihtaisin renkaat sillä viikolla kun saa vaihtaa niin ei tarvis miettiä koko asiaa.
Nastat kuluvat jos ajaa sulalla asfaltilla.