Hyvä pakkoruotsipäivää kaikille!
Kommentit (24)
Ruottalaisten kunniaksi hapansilakkaa ja bebbuseksiä. Rankkaa mutta ei auta, juhlapäivä.
Polttaisinko kokossa ruotsinkirjani? Miten te juhlitte?
Vedän jotain vastaan tulevaa hurria turpaan
Jätte bra! Juhlistakaamme pakkoruotsia, jolla on 0 järkiperustetta, jonka poistoa enemmistö kannattaa, ja jota hallitus lisää aikaistamalla opetusta!
Loistava esimerkki siitä, mitä seuraa kun äänestetään samat mädät puolueet valtaan 50 vuotta! Jättebra! Arvovalintoja.
Jos ketuttaa, mieti ens kerran ku oot äänestämässä kok-sdp-kesk.
Savon sanomien kaksikielisyyshehkutus on kuin keisarin olemattomien uusien vaatteiden kehuminen.
Miksi mä en saa upeilla tätä ketjua ylöspäin?
Tykkään ruotsin kielestä, mutta inhoan pakkoruotsia.
Voin juhlan kunniaksi kertoa että en osaa ruotsia vaikka sitä on minulle tuputettu kolmella koulutusasteella yhteensä liki seitsemän vuoden ajan.
Ainakin mun osalta veronmaksajien pakkoruotsitukseen käytetyt rahat ovat siis menneet aivan hukkaan.
Itse käytän Ruotsissa aina englantia -sitä ruotsalaisetkin osaavat erinomaisesti.
Suomi yksikieliseksi ja pakkoruotsi pois!
Oivaltava otsikko. Onnittelut, ap!
Vierailija kirjoitti:
Voin juhlan kunniaksi kertoa että en osaa ruotsia vaikka sitä on minulle tuputettu kolmella koulutusasteella yhteensä liki seitsemän vuoden ajan.
Ainakin mun osalta veronmaksajien pakkoruotsitukseen käytetyt rahat ovat siis menneet aivan hukkaan.
Kerro tuo summa muutamalla miljoonalla, nin päästään tunnelmaan.
Miksi halloweenia ja pakkoruotsinpäivää juhlitaan samaan aikaan?
ett två tre, fyra fem sex, sju åtta nio tio, elva tolva luppakorva
Tämän opin suomenruotsalaiselta kaveriltani.
Ei kaikkeen kouluja tarvita.
Olen I-Suomesta ja olen opiskellut sitä parhain arvosanoin yläasteelta, kansanopistoihin ja korkeakouluihin asti. Silti en osaa sitä kovin hyvin kun en tunne monia ruotsinkielisiä...
Kannatan kuitenkin lasten pakkoruotsia. Muuten ei ole mitään saumaa moniin virkoihin ja työpaikkoihin, jos ei osaa edes paperilla.
Vierailija kirjoitti:
Polttaisinko kokossa ruotsinkirjani? Miten te juhlitte?
Polta, et tarvitse ruotsia sossussa.
Huvudfesten hålls i år i Vasa och Savon sanomat fick pris för främjande av tvåspråkighet.