Miten äännät englannin sanan 'laceration'? Älä lunttaa.
Kommentit (31)
Läsöreissön.
Menen nyt tarkistamaan asian.
Google translaten mukaan lausutaan "lasereissön". https://translate.google.com/#en/fi/laceration
Oli sellainen muistikuva, että sana liittyy lääketieteeseen, vaikka en muistanut että mitä tuo on suomeksi. Joten veikkasin, että alkua ei lausuta samalla tavalla kuin pitsi, mutta en tiennyt, miten sitten.
Ikiliikkuja kirjoitti:
läsöreison[/quote
Tama on niin lahella oikeata lausumista kuin kirjoittamalla voi ilmaista. Viimeinen tavu -son aannetaan melkein -sn, se vokaali valissa on erittain lyhyt. Paino on rei-tavulla.
Tarkoittaa haavaa.
Vierailija kirjoitti:
Google translaten mukaan lausutaan "lasereissön". https://translate.google.com/#en/fi/laceration
Oli sellainen muistikuva, että sana liittyy lääketieteeseen, vaikka en muistanut että mitä tuo on suomeksi. Joten veikkasin, että alkua ei lausuta samalla tavalla kuin pitsi, mutta en tiennyt, miten sitten.
Laceration = laseraatio eli avohaava, repeäminen; repeämä, nirhauma, hankauma
Leisreissön ääntyis mun suussa :D oikein? Väärin?
Ajattelin, että kyse on jostakin laserilla tehtävästä, ja koska laser lasutaan lei-alkuisena niin siitä päättelin että tämäkin olisi leizöreisn. Mutta eipä ilmeisesti sitten ollutkaan niin.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin, että kyse on jostakin laserilla tehtävästä, ja koska laser lasutaan lei-alkuisena niin siitä päättelin että tämäkin olisi leizöreisn. Mutta eipä ilmeisesti sitten ollutkaan niin.
Laserissa on s laSer, tuo on jotain muuta.
Itse sanoisin lunttaamatta 'leisreissön'. Nyt menen tarkastamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laserissa on s laSer, tuo on jotain muuta.
Itse sanoisin lunttaamatta 'leisreissön'. Nyt menen tarkastamaan
Tarkastettu: läsereishön (siis tietty suhuäänne lopussa)
No mitä se tarkoittaa??