Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suunnitellaan pojan nimeksi Jormaa, anoppi sekosi

Vierailija
05.11.2016 |

Anoppi kun kuuli nimestä niin alkoi raivota ettei ole sopiva nimi ja että hän ei tule koko ristiäisiin jos sellainen nimi annetaan. Lopuksi vielä uhkaili että poikaa tullaan aikanaan kiusaamaan koulussa jos sellainen nimi. Me kuitenkin haluttais antaa se, koska mun isällä joka kuoli kun olin teini-iässä oli sama nimi.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi koulukiusaamisjuttu voi olla ihan totta, eikä se ole anopin päätettävissä kiusataanko vai ei. Eikä anopin syytä jos kiusataan.

Vierailija
2/50 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään kiusata pelkän nimen takia. Jonkin verran nälvimistä tulee varmasti mutta jos joutuu oikeasti kiusatuksi sille on jokin muu syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimestä päätätte te vanhemmat, eikä anopin mielipidettä kuulu kysyä eikä huomioida.

Silti sanoisin, että miettikää vielä kerran! Jos mieluummin vaikka toiseksi tai kolmanneksi nimeksi...?

Vierailija
4/50 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ketään kiusata pelkän nimen takia. Jonkin verran nälvimistä tulee varmasti mutta jos joutuu oikeasti kiusatuksi sille on jokin muu syy.

kiusaaminen on kiusaajien syytä, ei kiusatun!!

Vierailija
5/50 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se kiva aina kuulla kommenttia: Onpas Jorma kasvanut! Jorma näyttää isommalta kuin viimeksi! Kylläpä Jorma nouseekin pontevasti pystyyn! Voisi neuvolan tätejäkin hihityttää :)

6/50 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ärsyttävää, jopa surullista, että hyvästä nimestä on tehty sellainen "nimiassosiaatio" (vai miksi sitä voi kutsua?). Aiemminhan Jorma oli suosittu nimi.

Mielestäni on hyvä nimi vieläkin, ja uskon että jos se vauvalla olisi, jotkut kyllä saattaisivat ensin ajatella jotain tyhmää, mutta äkkiä se heiltäkin unohtuisi. Toki lapset saattaisivat aluksi esim. koulussa kiusata tai nälviä, mutta sitä ei voi tietää varmaksi. Voivat yhtä hyvin kiusata jostain toisesta asiasta, tai sitten olla kiusaamatta.

Minunkin isäni nimi on Jorma, ja on kyllä totta että jopa minua kiusattiin isäni nimestä pienenä. Ei pahasti, mutta joskus nälvittiin, ja herkkänä lapsena otin sen itseeni. Joten riskinhän te tavallaan tuon asian suhteen otatte, mutta jos ja kun nimi on tärkeä, olen kyllä ehdottomasti sen antamisen kannalla.

Voisivat jotkut aikuiset ihmiset miettiä, kun usein naureskellaan juuri esim. Jorma-, Yrjö- jne. nimille, että se voi oikeasti loukata jotain henkilöä, jolla kyseinen nimi on.

Vierailija
7/50 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille nimistänne kiusatuille. Tulkaa karhun syliin, karhun sylissä on lämmin...

8/50 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä anopista vaan nimeä lapsesi kuten haluat. Jos häntä nimitellään niin voit itse puhua luokan edessä opettajan luvalla asiasta ettet hyväksy asiaa.

Lapsena minulla oli ystävä joka sai 1. luokalla kuulolaitteen ja hänen äiti kävi sanomassa luokan edessä, että jos kuulee jotain haukkumista, hän puhuu vanhempien kanssa ja vaikka tarvittaessa pitää kurinpalautuksen itse lapselle. Toki asia on eri mutta jonkinverroin verrattavissa. Vieraan aikuisen komento on monesti lapsille kova sana.

Vierailija
9/50 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä kukaan voi tietää, mikä on hupaisa nimi viiden vuoden päästä, ja koska se taas muuttuu. Vai mitä, kaikki Akit ja Turot, Lissut, Jonnet ja Keijot?

Vierailija
10/50 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan hyvä perinteinen suomalainen nimi. Vanhempien päätettävissä se nimi loppujen lopuksi on, ei muiden. Anopin oma häpeä jos ristiäiset jää väliin.

Vierailija
11/50 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
12/50 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että haluat tehdä tämän lapsellesi, mietikkää nyt vielä... Jorma nyt vain on aivan karsea nimi nykyään

Vierailija
13/50 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulkku jo syntymästä lähtien :D

Vierailija
14/50 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on provo. Jorma on neutraali nimi anopin ikäluokassa. Edes minua nelikymppistä ämmää ei mitenkään haittaisi, jos vaikkapa mieheni nimi oli Jorma. Voisin hyvin antaa sen nimen lapsellenikin. Ne ovat tätä nuorempaa ikäryhmää, jotka jaksavat hihitellä jonkun nimen takia. Jorma on hyvä ja kunnollinen nimi. Eikä nimi miestä pahenna. Jos hirvittää, voihan aina antaa lapselle lempinimen, vaikka Jore tai Jomppa tai jotain vastaavaa. Itse tosin en ole koskaan oppinut lempinimien käyttämistä, meillä Jorma olisi Jorma, Urpo olisi Urpo ja Jessica olisi Jessica. Paljon typerämpää on antaa nimi, josta ei edes tiedä, että se nimi onkaan. Jos ap puhuu vaikkapa Veijusta, kukaan ei tiedä, onko kyseessä kissa vai lapsi.

Vierailija
15/50 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Jonne :). Eipä nimeä annettaessa tiedetty tulevista. 

Vierailija
16/50 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos välttämättä haluat kutsua poikaasi Kyrväksi.

Vierailija
17/50 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma että haluat tehdä tämän lapsellesi, mietikkää nyt vielä... Jorma nyt vain on aivan karsea nimi nykyään

Sylvester Stallone on Rigorenzio toiselta nimeltään.Stallone kertoi aikoinaan että Rocky ja Rambo ovat lastenleikkiä verrattuna hänen lapsuuteensa.

Vierailija
18/50 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaa Yrjö-nimen pilaaminen. Olisin sen niin mielelläni antanut pojalleni nimeksi sodassa kuolleen ukkini muistoksi.

Vierailija
19/50 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos välttämättä haluat kutsua poikaasi Kyrväksi.

Ei nimi miestä pahenna. Nomen est omen.

Vierailija
20/50 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena eräs parhaista kavereistani oli nimeltään Jorma. Toinen taas Jarmo. Jorma on eräs vanhimmista tunnetuista suomalaisista miesten  perinnenimistä, se tunnettiin jo ennen keskiaikaa ja on esiintynyt jo pyyntikulttuurin aikana ,silloin kun nykyisen Suomen alueella oli vielä enimmäkseen erämaita.'

1990- luvulla joku valopää keksi antaa sanalle päämerkityksen 'penis' (mihin nimi ei itseasiassa alunperin ollenkaan viittaa).

Nyt tuota nimeä vieroksutaan sen takia,että kuvitellaan yleisten käymälöiden seiniltä tutun kirjoittelun ja alatyylisten juttujen olevan ensisijaisia kulttuurinmuokkaajia esim. nimistömme suhteen ja annetaan sille valta sanella koko käytäntö.

Linja on yksiselitteinen:kaikki vähänkään perinteitä omaavat nimet ovat halveksittavia ja vähintään naurettavia.

Itse keksityt ihmeelliset ja ulkomailta omaksutut vain kelpaavat ja ovat hyviä.

Noudattakoon tätä vessakirjoittelijoiden ja miestenlehtien vitsinikkarien sanelemaa käytäntöä ihan  kuka haluaa, mutta tehköön sen vain ihan  omasta tahdostaan.

Jorma on minusta hieno,perinteikäs ja miehekäs nimi- ei mitään vikaa siinä nimenä. Vikaa on jossain muussa ja muissa,jos se ei muuta tuo mieleen kuinjonkun  alatyylin kanonisoiman  peiteilmaisun penikselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi