Synnytysjärjestelyt huolestuttaa
Kuulin, että synnäreillä on nyt niin kova ruuhka että sekä Kätilöopisto, Jorvi että NKL ovat olleet täynnä ja ovat käännyttäneet synnyttäjiä aluesairaaloihin.
Mulla on laskettu aika parin päivän päästä, ja olen menossa synnyttämään yksin. Mies jää kotiin hoitamaan lapsia.
Millä ihmeellä selviydyn yksikseni jonnekin Lohjalle tai Hyvinkäälle? Yksin synnyttämisessä on ihan tarpeeksi miettimistä ilman että tarvitsee vielä jotain maakuntamatkailua suunnitella.
Kommentit (5)
jos nyt on ruuhka, niin muutaman päivän päästä ei ole. Ja tosiaan, taksit ja ambulanssit auttavat jos tarvitsee.
Varaudu henkisesti siihen, että lapsivuodeosastolla voi olla ehkä monen hengen huone ja vähän rauhatonta, mutta akuutti synnytys menee varmasti hyvin
Kättärille pääsin kuitenkin. Eivät ne voi sua uloskaan heittää, jos vauva on syntymässä. Kyllä sinäkin pääset sinne mihin olet toivonut. Tämä ruuhka- huhu ei näytä loppuvan... : )
Onnea tulevaan synnytykseen!
mutta kaikki synnytyssalit on täynnä ja kätilöt varattuina, niin siivouskomeroonko sitten mennään yksin synnyttämään?
Eihän ne kätilötkään voi loputtomiin venyä, syntyminen on kuitenkin aika riskialtista ja henkilökunnan kiire voi merkitä peruuttamattomia murhenäytelmiä.
itse en ainakaan edes huomannut mitän ruuhkaa,mutta kuulemma oli--vapaalla olevia oli hälyytetty töihin..
tilanteet vaihtelevat hurjasti, välillä on ihan rauhallista, välillä ruuhkaa. Ainakin Jorviin on kuulemma aina päässyt. Kyllä taksi tai ambulanssi vie perille, jos maakuntamatkailuksi menee, huoli pois.