Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 850e paha vuokra kahden henkilön maksettavaksi?

Vierailija
05.11.2016 |

Upouusi rivitalokolmio takapihalla ja takalla. Oltaisiin ensimmäiset asukkaat. Hyvä sijainti, töihin lyhyt matka ja lenkkipolut äärellään. Kaukolämpö ja vesimaksu sisältyy tuohon hintaan. Miehen mielestä on liikaa. Minusta ei. Asutaan nyt ihan ok asunnossa, mutta täällä on sokeritoukkia ja kosteusvaurioita. Sijainti huonompi ja sähkölämmitys. Tuo uusi asunto olisi 85e kalliimpi. Mitä mieltä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti muuttaisin

2/31 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muuttaisin sinne uuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on saman hintainen kun lämpö kuuluu vuokraan ja vesi :)

Työssäkäyville paljon siinä mielessä, että lainaakin voisi tuolla summalla lyhentää.

Vierailija
4/31 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nä täältä Helsingistä käsin katsottuna toi olis kuin lottovoitto.

Vierailija
5/31 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan tuon summan yksin. Olen pitkällä sairauslomalla syöpähoitojen vuoksi.

Edullinen kahdelle. Suosittelen muuttoa. 

Vierailija
6/31 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän nykyinen on helvetin kallis. Siinä mielessä mitä rahalle saa vastinetta, kannattaisi muuttaa heti. Ja normaalisti meidän kaupungissa on yksiön vuokra n. 400-500€ eli sen yleensä yksin elävä maksaa, ja siihen päälle sähkö ja vesi. Kaksiot on yleensä 600€ paikkeilla ja kolmiot 700-800€, ja tämä ei ole mikään kallis kaupunki vuokrien suhteen.

Vierailija
7/31 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei saada lainaa vielä, mies sai juuri 2v määräaikaisen sopparin ja mulla vielä opiskelut kevääseen asti. Oltiin jo tuudittauduttu siihen, että mies saa vakipaikan, kun yksi vakityöntekijä vaihtoi työpaikkaa. Eivät vaan sitten täyttäneetkään vakipaikkaa, vaan kirjoittivat määräaikaisen sopparin. Heti tuon tiedon jälkeen alkoi ahdistaa, että ei ainakaan kahteen vuoteen saada omaa. Se on aivan sama paljonko se vuokra on, niin mies on aina pa. Minä jostain syystä en, vaikka elän opintotuella ja käyn satunnaisesti töissä. On oma auto, salikortti ja kaksi koiraa.

Vierailija
8/31 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin joku sanoi Helsingissä voi vain haaveilla tuollaisesta (enkä puhu nyt keskusta-alueesta vaan ihan lähiöistä). Minä muuttaisin. Sano miehelle että jää sitten asumaan toukkien kanssa.

Vierailija
9/31 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
10/31 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän nykyinen on helvetin kallis. Siinä mielessä mitä rahalle saa vastinetta, kannattaisi muuttaa heti. Ja normaalisti meidän kaupungissa on yksiön vuokra n. 400-500€ eli sen yleensä yksin elävä maksaa, ja siihen päälle sähkö ja vesi. Kaksiot on yleensä 600€ paikkeilla ja kolmiot 700-800€, ja tämä ei ole mikään kallis kaupunki vuokrien suhteen.

etvoi sanoa, että ap:n nykyinen asunto on kallis, kun et tiedä, missä paikassa hän asuu.

Vierailija
11/31 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin ehdottomasti. Pelkästään jo vuokraan sisältyvän veden takia.

Vierailija
12/31 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ja se uusi asunto on n. 3km päässä toisistaan. Nykyinen asunto on rakennettu 80-luvun alussa ja pintaremppaa vailla olisi. Tosiaan kylppäri ja kodinhoitohuone haisee omituiselle, se haju pistää nenään joka kerta kun sinne menee. Toukkia vilisee kylppärissä ja vessassa. Vuokranantajakin paljastui hirveäksi, kun soitettiin muuton jälkeen, että edelliset ei ole siivonneet kunnolla. Sain sitten haukut sekä vuokranantajalta ja hänen tyttäreltään. 2kk vasta tässä oltu. Mulla ei ole oikeasti ikinä vuotanut verta nenästä, mutta täällä asuessa viikoittain. Tämäkin on kolmio.

Vierailija
13/31 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lottovoito tuollainen olisi. Maksaisin tuon yksin samantien. Nyt maksan yksin vuokraa n 1200e kerrostalokolmiosta + 30e vesimaksua päälle. 

Vierailija
14/31 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo suhteessa todella paljoin parempi diili, kun tuo teidän nykyinen. Olisi tyhmää olla vaihtamatta. 

Ja eikö teillä mene jo melkein se 85e/kk veteen ja lämmitykseen?

Vierailija
15/31 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan yksin 855 euroa Helsingissä, kaksio. Eli en näe tuota mahdottomana. Olen pienipalkkainen ja maksan mielellään asumisesta enemmän kuin vaikkapa matkustamisesta jne. 

Vierailija
16/31 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää huoli ettei sokeritoukat leviä.

Vierailija
17/31 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

85 euroa on sen verran vähän, että muuttaisin. Aika kohtulliselta kuulostaa tuollaisesta asunnosta, yleistä tasoa. Sähkölaskunne tulee pienenemään huomattavasti, sillä kaukolämmön kustannukset yleensä sisältyvät vuokraan, sähkön ei, ellei vuokraan kuulu sähkö. Eli tosiasiassa säästö on enemmän kuin 85 euroa. Uudessa on myös huoneistokohtaiset vesimittarit, joten jos ette ole vedellä läträäjiä, voitte säästää siinäkin, oletan että vanhassa maksatte henkilöluvun mukaan. Uusissa on aina huoneistokohtaiset, koska lain mukaan nykyään pitää olla. 

Vierailija
18/31 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän on saman hintainen kun lämpö kuuluu vuokraan ja vesi :)

Työssäkäyville paljon siinä mielessä, että lainaakin voisi tuolla summalla lyhentää.

No ei kyllä 850e:lla lyhennä lainaa kuin ehkä jostain pikkuyksiöstä tai lahosta mökistä jossain korvessa.

Aloittajan tilanteessa kyllä muuttaisin!

Vierailija
19/31 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

etvoi sanoa, että ap:n nykyinen asunto on kallis, kun et tiedä, missä paikassa hän asuu.

No on siihen toiseen asuntoon verrattuna, kyllä se asunnon laatukin jotain merkkaa. Jos muutaman kympin panostuksella saa sata kertaa parempilaatuisen kämpän niin miksi ei ottaisi tilaisuudesta vaarin?

Vierailija
20/31 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole paha. Minä maksan vähän päälle 500€/kk pienestä yksiöstä ja siihen päälle tietty kaikki netit ja sähköt sun muut.