miksi nuorista aikuisista on niin stereotypinen kuva?
Varsinkin opiskelijoista? Että he vain haluasivat matkustella, bilettää ja elää "vapaata elämää"? Itse olen nuori nainen ja olisin halunnut jo avioliittoon. Viihdyn kotona, en käy baareissa, unelmaviikonloppu olisi leipoa jotain hyvää, katsoa dokumenttia aviomiehen kanssa (jota siis ei ole vielä..), harrastaa seksiä aviomiehen kanssa, käydä ehkä kaupungilla kaupoilla tai marketissa, puuhailla kotona miehen kanssa. Mutta ei, minun pitäisi mennä mukaan porukoihin ja bilettää vaikken saa siitä nautintoa :(
Kommentit (15)
Etsiydy kaltaistesi seuraan. Jokaisella ylioppilaskunnalla on esimerkiksi kristillinen alajärjestö. Seurakuntanuorten joukosta löydät varmaan samanhenkisiä ihmisiä.
t. hedonisti
Entä jos on aloittajan kaltainen mutta ei kristitty? Eikö sovi mihinkään porukkaan ?
Nuo stereotypiankaltaiset ihmiset vaan pitävät enemmän ääntä itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on aloittajan kaltainen mutta ei kristitty? Eikö sovi mihinkään porukkaan ?
Yleensä ihminen valikoi kaveripiiriinsä samanhenkisiä ihmisiä. Ja nimenomaan itse valikoi. Kukaan ei tule kotoa hakemaan kaveriksi, vaan sen eteen pitäisi itsekin nähdä vähän vaivaa. Opiskeluympyröissä kaverien saaminen on mielettömästi helpompaa kuin niiden ulkopuolella, joten tuo tilaisuus kannattaisi hyödyntää noin niin kuin loppuelämääkin ajatellen.
Eivätpä toisaalta kirkkoon kuuluvatkaan kovin kristillisiä ole. Vähemmistö luterilaisista esimerkiksi uskoo Jahven olemassaoloon. Kyllä joka seurakuntaan vielä yksi ei-uskovainen mahtuu.
Nuorisosta on yksi erittäin huvittava yleistys, ovat huonoja. Vanhin tuollainen nuorisoa haukkuva yleistys löytyy antiikin kreikan ajoilta. Pitäisikö vanhoista ja keski-ikäisistä sanoa että te olette entistä huonoa nuorisoa?
Näin miettii keski-ikäinen mies, entinen nuori.
Olen samanlainen kuin AP. Ja minä olen löytänyt jo samankaltaisen miehen, joten olen siinä mielessä onnellisessa asemassa. Tykkään lukea, käydä lenkillä metsässä, tehdä käsitöitä... Ei kiinnosta pyöriä baareissa juopottelemassa. Tämäkin viikonloppu menee miehen kanssa rauhassa kotona. :) Toisinaan käymme esim. keikoilla, sukuloimassa, ulkona syömässä tai leffassa. Mukavaa ja rauhallista elämää.
n24
hanska kirjoitti:
Etsiydy kaltaistesi seuraan. Jokaisella ylioppilaskunnalla on esimerkiksi kristillinen alajärjestö. Seurakuntanuorten joukosta löydät varmaan samanhenkisiä ihmisiä.
t. hedonisti
Minua ei kiinnosta hengata kristittyjen kanssa, mutta ei myöskään bilettää pää täynnä.
Itselläni sama juttu, minulla on poikaystävä jonka kanssa asutaan yhdessä ja tehdään juttuja yhdessä. Juodaan viiniä ja syödään juustoa viikonloppuisin katsoen jotain dokumenttia tai laatusarjaa kuten Good Wifea. Samalla muut on jossain riehumassa, ja vanhemmat aikuiset valittaa että tuhlataa nyt nuoruus kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni sama juttu, minulla on poikaystävä jonka kanssa asutaan yhdessä ja tehdään juttuja yhdessä. Juodaan viiniä ja syödään juustoa viikonloppuisin katsoen jotain dokumenttia tai laatusarjaa kuten Good Wifea. Samalla muut on jossain riehumassa, ja vanhemmat aikuiset valittaa että tuhlataa nyt nuoruus kokonaan.
Ja minä muuten en kuulu kirkkoon vaan opiskelen filosofiaa.
Puolisoakin on vaikea löytää, kun ei ole kiinnostunut tyypillisistä opsikelibileistä :( ap
Itse tykkään matkustella, enkä kaipaa lapsia tai muuta kovin kahlitsevaa juuri nyt. Koulun ohella käyn töissä ja vapaa-ajalla piirrän, luen, kirjoitan ja pelaan tietokoneella tai pleikkarilla. Viihdyn kotona hyvin.
Juhlimassa käyn ehkä 1-4 kertaa vuodessa, jos kavereiden kanssa sopii aikataulut yksiin (itse teen vuorotyötä, moni kaveri myös). Enkä silloinkaan halua baariin, mieluummin olen kotona muutaman hyvän ystävän kanssa puhumassa asioista, pelaamassa lautapelejä ja nauttimassa hyvästä juomasta/seurasta, siinä mulle juhlaa.
Poikaystäväkin löytyy, nörtihkö hänkin kuten minä. Nautitaan elokuvista, kirjoista, peleistä ja musiikista. Pitkäaikainen parisuhde on aina ollut mulle se ykkösjuttu. Eniten nautin viikonloppuaamuista, kun juodaan rauhassa kahvia, syödään lettuja ja katsotaan dokkareita.
Mulle elämässä on kyse oppimisesta ja itsensä henkisestä kehittämisestä. Vielä hienompaa on tietty, kun on joku samoin ajatteleva, jonka kanssa voi tehdä niitä asioita.
Ihmiset on erilaisia.
- 23v. nainen
Niin ja ap, minäkin löysin miehen kaveripiiristä (hyvät ystävät menivät naimisiin, kaveriporukka yhdistyi heidän kauttaan, siten tapasin ukon), ei bileissä ole mitään rakkaustakuuta.
- se 23v.
Mun mielestä suurin osa nuorista aikuisista on kotihiiriä ja vähemmistö bilettää. Jostain syystä bilehileet kiinnittävät huomiota enemmän. Ehkä vain halutaan jokin ryhmä, jota voi paheksua.
Jope Ruonansuu lanseerasi termin "formaattikakara". Ehkä nykynuoriso on sellaista vielä aiempaa enemmän. Asiat, joista "kuuluisi" pitää, ovat voimistuneet ja vaihtoehtoiset elämäntyylit heikentyneet.
Olet aika poikkeuksellinen yksilö. Nykypäivän nuoret aikuiset ovat noin keskimäärin juuri tuollaisia hedonisteja.